N75 klep

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Davidlagendijk
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 mei 2012, 22:44
Locatie: Leidschendam

N75 klep

Bericht door Davidlagendijk »

Hallo,

Al enige tijd heeft mijn Golf last van een vermogensdipje, bij volgas geven protesteerde de motor en zakte het vermogen weg om daarna langzaam weer terug te komen. Ik dacht er goed aan te doen een nieuwe N75 klep te bestellen. Deze heb ik besteld bij VAG techniek in Nuenen en kreeg ik snel binnen.

De orginele klep in de auto heeft artikelnummer 034 906 283J. De klep van VAG techniek heeft artikelnummer 06A 906 283 E. Wat verder opviel was dat de stekker aansluiting ten opzichte van de slangaansluiting 180 graden verdraaid zitten tov de orginele klep. Ik heb gebeld naar VAG techniek over het serienummer maar het antwoord was dat dit wel het juiste artikel was en er regelmatig revisies komen op onderdelen waardoor het artikel nummer verandert.

Het inhouden/wegzakken is met het vervangen van de klep verdwenen maar de auto is niet vooruit te branden. De motor draait wel toeren maar vaart zit er niet meer in. Heb ik dan toch de verkeerde klep erin zitten?

Wie o wie kan mij helpen?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: N75 klep

Bericht door Race Eend »

David,

De J klep is de race klep, een onding wat vaak zorgt dat de boost veel te piekerig is. Bij 70% aansturig houdt die klep de wg al geheel dicht (wat normaal pas bij 90-100% is)

De klep die gehad hebt is de goede klep.

Als je een beetje druk kwijt bent tov de J klep, dan is dit niet erg. Je kunt je software daar op aan laten passen bij je tuner OF zelf even de wastegate ietsje strakker zetten, door hem even 2-3mm op te draaien.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Davidlagendijk
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 mei 2012, 22:44
Locatie: Leidschendam

Re: N75 klep

Bericht door Davidlagendijk »

Heel erg bedankt voor de tip Mark!

Ik heb de wastegate 3mm strakker gezet en dat was zeer goed te merken. Hij pakt iedere versnelling weer mooi op nu.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: N75 klep

Bericht door Race Eend »

Hoi David,

Mooi zo, is de boost nu nog altijd mooi strak, ondanks de verhoogde druk?

Groeten
Mark
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Davidlagendijk
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 mei 2012, 22:44
Locatie: Leidschendam

Re: N75 klep

Bericht door Davidlagendijk »

De auto voelt goed maar exacte waardes kan ik je niet geven. Ik heb geen turbodrukmeter.
Is het verstandig om er toch even een keer mee langs te rijden om het 1 en ander te loggen?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: N75 klep

Bericht door Race Eend »

Dat mag natuurlijk, maar als het weer goed en soepel voelt dan zit het meestal wel snor hoor :)
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten