Navigatie

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
NielsR
Type auto: Golf 5 GTI

Navigatie

Bericht door NielsR »

Voor de meeste hier waarschijnlijk het bekende verhaal,
Maar goed nu ben ik opzoek naar een navigatie systeem voor mijn mk5.
Maar weet niet goed wat ik moet nemen.
Ik twijfel tussen:

Kenwood dnx-521 vbt
Rns 510
Zenec nc-ze 2011 d

Ik wil het liefst na het plaatsen van een nieuw nav systeem een audio setje als gladen one 200 in mijn auto erbij plaatsen.

Iemand ervaring met deze systemen buiten de rns 510 daar kan ik genoeg over vinden.

Greetz
ripa
Type auto: Golf 7R

Re: Navigatie

Bericht door ripa »

Ik ben heel tevreden met mijn Kenwood.

Zit bluetooth en iPod aansluiting op. Die moet je er bij de RNS 510 nog los bij kopen. Over de Zenec hoor ik minder goede ervaringen. Schijnt nogal storingsgevoelig te zijn.

Afbeelding
Stoffn
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door Stoffn »

Knap toestel die Kenwood!
NielsR

Bericht door NielsR »

Bedankt voor de reactie, ja de zenec 2010 heb ik wat negatieve dingen over gelezen maar misschien dat ze bij de 2011 verbeterd zijn?
De kenwood is inderdaad een mooi systeem moet er alleen wel een interface bij kopen voor me stuurbediening.
En krijgt je in het schermpje tussen je klokken nog info te zien of is dat met de kenwood niet?
(Ik heb een groot schermpje ertussen)
wehoo

Bericht door wehoo »

Inbouwhandleiding van de Kenwood, weliswaar voor een VI (V is hetzelfde) en in het Duits, maar tenslotte is een GTI ook internationaal.

Dann sollten sie sich nicht nur dieses Radio bestellen, sondern noch zusätzlich:
• CAN-BUS Interface für Lenkradfernbedienung und zur Darstellung von Fahrzeuginformationen (CAW-KIMUN1)
• Anschlusskabel für Seat, Skoda und VW-Fahrzeuge (CAW-CKIMVW1)
• GPS Antennenadapter Fakra (M) auf GT5 (F)
• CHP2 - Demontagehebel

Denn der Golf VI hat einen Quadlock Anschluss,
Siehe Bild (Quadlock.jpg)
Afbeelding

wobei das Kenwood Radio einen ISO Anschluss hat. Es sind zwar Kabel dabei, wo man auch noch benötigt, wegen dem Anschluss an das Radio, aber die anderen Artikel sind nicht vorhanden.

Den Kabelbaum, wo mit dem Radio geliefert worden ist, mit dem Anschlusskabel CAW-CKIMVW1 verbinden. An das CAW-CKIMVW1 wird der Can-Bus CAW-KIMUN1 angeschlossen.

Sicherheitshalber die Batterie abklemmen (Minus-Pol).
Den vorhandenen Kabelbaum jetzt an den Quadlock Anschluss vom Golf VI anschliessen.
(Die Batterie wieder anklemmen)
Jetzt sollte eine Rote LED am Can-Bus blinken. (Sollte dies nicht sein, Zündung einschalten!)
Warten bis der Can-Bus Grün leuchtet.
Nun hat der Can-Bus die Software aus dem Wagen ausgelesen !
Jetzt wieder vorsichtshalber den Schlüssel abziehen!

Am Kenwood Radio, die Antenne mit den beiliegenden Grünen Anschlüssen, an das Radio anschließen, die GPS Antennenadapter an den vorhandenen Kabel vom Golf zwischen stecken und an das Radio anschließen.

Siehe Bild (Stecker.jpg)
Afbeelding

Den Hellgrünen Kabel vom Radio solle man am Quadlock Stecker an die Masse
(Stecker Nr.12) zwischenschieben Schwarzer Kabel (Nicht StVo. Angeschlossen). Dafür kann man auch während der Fahrt, Videos schauen…..
Den Kabelbaum ins Radio und schön zusammengeschnürt (nicht Starr schnüren) in den Schacht verlegen und das Radio wieder mit der Konsole verschrauben.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
NielsR

Bericht door NielsR »

Als ik het zo dus zie moet ik nog het nodige erbij kopen bij die kenwood en aansluiten is nog niet zo gemakkelijk als bij bijv de zenec.

Heb even gekeken naar een rns 510 met een bleutooth module is ook een optie natuurlijk, maar bekijk ik dan de zenec heeft die in principe alle opties als en lijkt wel op de rns.
Kan alleen niet zoveel over die zenec 2011 vinden?

Kwam ook nog een pioneer f9310bt tegen misschien mensen op het forum die hier ervaring mee hebben?

Gr!
wehoo

Bericht door wehoo »

RNS510 i.c.m. Kufatec Fiscon basic plus module. De basic plus module is nogal prijzig. Systeem is dan wel geïntegreerd in je boordcomputer. Dat is ook mogelijk met de Kenwood. Ik zag zelfs dat de parkeersensoren hierbij worden weergegeven.
De Pioneer kan ook (beperkt) geïntegreerd worden in het systeem; beperkte stuurwielbediening. (de f900bt werd bij de LE240 serie geleverd), maar heeft hiervoor ook een module nodig.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
yelti
Type auto: MK5 GTI

Bericht door yelti »

volgens mij is de zenec de enige die ook integratie heeft op het middendisplay.
De rest heeft deze functie niet.

Omdat ik geen nieuwe zenec kon permiteren heb ik de 2010 gekocht.
Misschien niet het beste toestel, maar wel het enige dat voldeed aan mijn noden.

Qua aansluiten is de zenec mogelijks de enige plug and play, enkel wat mousse is wel nodig om alle plastic componenten in te pakken, dit voorkomt irritante geluiden.
wehoo

Bericht door wehoo »

Kenwood in een Golf V. Het navigatiesysteem in de Kenwood is van Garmin.

Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”