heb ik weer...

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIII.
Plaats reactie
robby
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 feb 2013, 19:20
Type auto: MK.3 GTI 2.0 16v
Locatie: den bosch

heb ik weer...

Bericht door robby »

Hallo leden ...

Van de week ..na lang zoeken heb ik leuke velgen gezien.
heb afspraak gemaakt en gepast..
op de brug paste het netjes zat ruimten kon niet mis gaan ( Dacht ik ).
wanneer de auto op de grond sta knapt door de velg heen.. hoe het kan is me nog een raadsel..

ik heb wat info gehaalt maar blijkt dat afgekeurt velgen waren ..

Normaal gezien moet er info op de velgen staan maar die heb ik nergens kunnen vinden..
nu een vraag..

klopt het als er geen info op de velgen staan wordt de auto met apk niet goed gekeurt ...

ik hoop dat iemand me duidelijk kan uit legen hoe dat zit..

M.V.G Robby
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: heb ik weer...

Bericht door wehoo »

robby schreef:Normaal gezien moet er info op de velgen staan maar die heb ik nergens kunnen vinden..
nu een vraag..
klopt het als er geen info op de velgen staan wordt de auto met apk niet goed gekeurt ...
Het hoeft niet in de velg te staan. Een velg moet wel aan de Europese kwaliteitsnorm voldoen, als die hier verkocht wordt. Maar in Nederland wordt daar niet op gekeurd. Veranderingen aan je voertuig hoef je (in principe) in Nederland niet te vermelden, tenzij het "buitensporige" veranderingen zijn. Dat valt op bij APK-keuring, door politie van de weg gehaald etc..) De typegoedkeuring van het voertuig, zoals het door de fabrikant geleverd en geregistreerd wordt, is dan veranderd.
In sommige andere landen is het anders geregeld en daar moet je een verandering in je kentekenbewijs laten registreren. Een keuring gaat hier dan aan vooraf. (bijv. België en Duitsland).

Kwaliteitsvelgen van kwaliteitsleveranciers hebben wel een kenmerk in hun velg staan.
Bijvoorbeeld:
het Duitse KBA-typenummer,
het Duitse TüV-keurmerk,
het Japanse JWL-keurmerk,
en de Max. Wheel Load, het maximale draagvermogen is dan vermeld.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF III GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten