spiegel druipt lang na het wassen
- Glenne
- Type auto: Golf VI GTI
spiegel druipt lang na het wassen
Hallo,
kennen jullie het probleem van de "druipende spiegel"?
Telkens ik de wagen grondig was blijft de spiegel nog een half uur druppen.
Het water komt van tussen het voorste en achterste deel. Ik trek dan altijd eens het achterste gedeelte wat naar achter zodat er wat plaats ontstaat tussen de 2 delen en zo het water sneller weg is.
Zou daar eventueel een gaatje van een millimeter geboord kunnen worden of zouden jullie dit niet doen? Of kun je het nog anders oplossen? Ik weet niet of iedereen dit heeft, want ik was mijn wagen altijd op de oprit en die is schuin.
Gr
kennen jullie het probleem van de "druipende spiegel"?
Telkens ik de wagen grondig was blijft de spiegel nog een half uur druppen.
Het water komt van tussen het voorste en achterste deel. Ik trek dan altijd eens het achterste gedeelte wat naar achter zodat er wat plaats ontstaat tussen de 2 delen en zo het water sneller weg is.
Zou daar eventueel een gaatje van een millimeter geboord kunnen worden of zouden jullie dit niet doen? Of kun je het nog anders oplossen? Ik weet niet of iedereen dit heeft, want ik was mijn wagen altijd op de oprit en die is schuin.
Gr
Golf VI GTI
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Re: spiegel druipt lang na het wassen
Heb ik ook, altijd al gehad trouwens bij de andere auto's ook.
Denk dat er weinig aan te doen is.
Maar beter je spiegel die druipt dan......
Denk dat er weinig aan te doen is.

- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Na het auto wassen even de snelweg op 

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Roderik
- Type auto: MK5 GTI ed30
Ik gebruik perslucht... Werkt prima!
Ja ik rijd de auto ook meestal droog na het wassen werkt goed 

- MkVI Nmgn
Niet iedereen heeft die luxeRoderik schreef:Ik gebruik perslucht... Werkt prima!
Groetjes Tonnie
- bluetiger
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Heb hetzelfde en ook het logo op de achterklep. Ff wachten en nog ff nadrogen.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
- Verlengsnoer
Ik droog de auto op bepaalde plekken ook altijd even na! Spiegels en logo achter druppelen we altijd na! Als ik klaar ben en alles is opgeruimd loop ik de wagen nog even na met een droogdoek! Is routine geworden...
Gewoon droogrijden, werkt prima 

- Roderik
Voor de droogrijders onder ons... Lekker al die druppels tegen de zijkant van de auto als je hem net helemaal afgedroogd hebt! Ik wordt daar persoonlijk niet vrolijk van zullen we maar zeggen 

- MkVI Nmgn

Groetjes Tonnie
- Glenne
- Type auto: Golf VI GTI
misschien nog zo geen slecht idee. is het proberen waard.Crokko schreef:Auto andersom zetten als je gaat wassen?
staffpride schreef:...

MkVI Nmgn schreef:Na het auto wassen even de snelweg op
ik heb het niet zo voor droog rijden ivm stof die er dan sowieso terug op blijft hangenJerommeke schreef:Ja ik rijd de auto ook meestal droog na het wassen werkt goed
zal ik eens proberenRoderik schreef:Ik gebruik perslucht... Werkt prima!
het het logo op de achterklep heb ik het niet. ik doe de klep omhoog, maar zorg dat de koffer net niet open springt (of je doet hoet als de koffer al open is) en droog de binnenkant ook af, net zoalsbluetiger schreef:Heb hetzelfde en ook het logo op de achterklep. Ff wachten en nog ff nadrogen.
de binnenkant van het tankklepje. de ruitenwisser laat ik ook enkele keren op het raam "vallen" zodat het meeste water daar ook uit is.
Golf VI GTI
- theo
- Global Moderator
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Gewoon een paar keer flink blazen.
Bij mij is het niet alleen de spiegels
Die honingraat
De vw en gti logos
Als je motorkap en koffer bak open doet voor randen af te drogen
Stootstrips ook zoeen lekkere
Kortom half uur wassen
Uur drogen
Die honingraat

De vw en gti logos

Als je motorkap en koffer bak open doet voor randen af te drogen

Stootstrips ook zoeen lekkere
Kortom half uur wassen
Uur drogen
Golf V GTI
Grand Turismo International
Grand Turismo International
- Roderik
Echt, perslucht is de oplossing...
Heb je nou geen compressor in de buurt kun je nog altijd dit ding overwegen. Werkt perfect! Heb je meteen een handzame stofzuiger!
http://www.customcarcleaning.nl/webshop ... _blow.html
Heb je nou geen compressor in de buurt kun je nog altijd dit ding overwegen. Werkt perfect! Heb je meteen een handzame stofzuiger!
http://www.customcarcleaning.nl/webshop ... _blow.html
Als je geen perslucht in de buurt hebt, kan je ook eens kijken of bij je stofzuiger de slang aan de blaaskant kan worden geplaatst. Bij sommige stofzuigers kan dit. Dan het spleetmondstuk erop (ik weet het....
) en blazen maar.
Carclean heeft overigens dezelfde stofzuiger in huis als hierboven, en waar je een hoop monstukjes bij krijgt: http://carclean.nl/product/Metropolitan ... FBR_101765
Maar dan ben je wel een hoop pegels kwijt voor een druipe(r)ende spiegel.Wat een prijsverschil trouwens tussen die twee!

Carclean heeft overigens dezelfde stofzuiger in huis als hierboven, en waar je een hoop monstukjes bij krijgt: http://carclean.nl/product/Metropolitan ... FBR_101765
Maar dan ben je wel een hoop pegels kwijt voor een druipe(r)ende spiegel.Wat een prijsverschil trouwens tussen die twee!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
- Roderik
Personeel, pand en een Audi R8 moeten ergens van betaald worden heVroemTFSI schreef:Als je geen perslucht in de buurt hebt, kan je ook eens kijken of bij je stofzuiger de slang aan de blaaskant kan worden geplaatst. Bij sommige stofzuigers kan dit. Dan het spleetmondstuk erop (ik weet het....) en blazen maar.

Busje perslucht bij de bouwmarkt halen?MkVI Nmgn schreef:Niet iedereen heeft die luxeRoderik schreef:Ik gebruik perslucht... Werkt prima!
- Frits@Vrolijk
- Type auto: golf 6 Gti