Eco tuning ?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
walend
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 jul 2012, 21:13
Type auto: Golf MK5 GTI

Eco tuning ?

Bericht door walend »

hallo,


De tuner hier in de buurt bied eco-tuning aan...

zou minder brandstof verbruiken.... zo'n 3 - 5 %

Iemand hiervan gehoord of ervaring mee?

want wil graag een gti kopen, maar met 25000 - 30000 km per jaar is dit voor mijn portefeuille geen slimme zet. vrees ik, tenzij die eco tuning iets is.
VW Bora 1.9 TDI (chipped)
VW Golf 5 GTI DSG
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Eco tuning ?

Bericht door Glenne »

walend schreef:hallo,


De tuner hier in de buurt bied eco-tuning aan...

zou minder brandstof verbruiken.... zo'n 3 - 5 %

Iemand hiervan gehoord of ervaring mee?

want wil graag een gti kopen, maar met 25000 - 30000 km per jaar is dit voor mijn portefeuille geen slimme zet. vrees ik, tenzij die eco tuning iets is.
met dat aantal km's per jaar zou ik voor een gtd gaan, ipv een gti. als je die laat tunen zit je ook boven de 200pk.
ik heb zo mijn twijfels bij eco tuning verhaaltjes. bij elke deftige remap zal je minder verbruiken, maar je hebt wel extra pk's en koppel die je dan natuurlijk zult gebruiken, wat dan weer nadelig is voor je verbruik.
Golf VI GTI
walend
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 jul 2012, 21:13
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Eco tuning ?

Bericht door walend »

Glenne schreef:
walend schreef:hallo,


De tuner hier in de buurt bied eco-tuning aan...

zou minder brandstof verbruiken.... zo'n 3 - 5 %

Iemand hiervan gehoord of ervaring mee?

want wil graag een gti kopen, maar met 25000 - 30000 km per jaar is dit voor mijn portefeuille geen slimme zet. vrees ik, tenzij die eco tuning iets is.
met dat aantal km's per jaar zou ik voor een gtd gaan, ipv een gti. als je die laat tunen zit je ook boven de 200pk.
ik heb zo mijn twijfels bij eco tuning verhaaltjes. bij elke deftige remap zal je minder verbruiken, maar je hebt wel extra pk's en koppel die je dan natuurlijk zult gebruiken, wat dan weer nadelig is voor je verbruik.

ja vreesde ook al dat ik voor een gtd moet gaan.... maar ben zo verliefd op het rode streepje in de grille ...

maar heb al berekend dat ik na 1 tot 1,5 jaar het aankoopverschil tussen gti (2008) en gtd (2010) al terug heb verdient in brandstof verbruik.
VW Bora 1.9 TDI (chipped)
VW Golf 5 GTI DSG
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1108
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Eco tuning ?

Bericht door Tino »

Zou ook voor een GTD gaan met behoorlijk door rijden toch nog 1:17 ;)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Eco tuning ?

Bericht door bzb »

3 tot 5 % minder

zoiets is zo slecht meetbaar op een tank, als het een paar graden warmer is heb je dat al, of een halve bar extra lucht in je banden. zou er niet in geloven.

ik rij ook iets van 30.000 per jaar met me gti. zou geen gtd willen ook
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Eco tuning ?

Bericht door Renekesgti »

bzb schreef:3 tot 5 % minder

zoiets is zo slecht meetbaar op een tank, als het een paar graden warmer is heb je dat al, of een halve bar extra lucht in je banden. zou er niet in geloven.

ik rij ook iets van 30.000 per jaar met me gti. zou geen gtd willen ook
Een GTD DSG rijdt als een trein moet ik zeggen met een DSG. Uiteraard niet dat lekkere hoogtoerige karakter vd GTI, maar wel comfortabel en op 1 tank naar Berlijn.
Dus....
walend
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 jul 2012, 21:13
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Eco tuning ?

Bericht door walend »

ja de tuner zelf heeft me terug gemaild dat het voor dit type auto geen zin had eigenlijk.

lekker een gti kopen dus en werken voor die tank te vullen haha

.... Hee een man mag ook eens iets hebben en gek doen in zijn leven haha

groetjes
VW Bora 1.9 TDI (chipped)
VW Golf 5 GTI DSG
chelsea
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 jan 2012, 13:12
Type auto: polo 86c Miniclubman

Re: Eco tuning ?

Bericht door chelsea »

Tijdje geleden een golf6 Gtd terug moeten rijden, echt super.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Eco tuning ?

Bericht door sitechris »

Met mijn JD chips was mijn auto ook zuiniger bij rustige rijstijl. De GTI is uit zichzelf al best wel zuinig, als je rustig aan doet en lang stuk op snelweg rijdt, kun je een verbruik van 1 op 15 halen. Dat lukte me voor de tuning niet. Ik moet wel zeggen dat dit theorie is. In de praktijk ging het gas natuurlijk wel eens erop om even van die 300 paardjes te genieten onder de kap. Maar ook met wat meer stevige rijstijl is mijn verbruik altijd wel 1 op 11 geweest. Ter vergelijking, met mijn huidige Megane RS scoor ik 1 op 8. Dus het verbruik van de GTI is niet exceptioneel hoog, het rijplezier tov de GTD is wel hoger. Benzineblok is sneller, lichter, je kunt tot 7000 RPM doortrekken, klinkt beter. Allemaal voordelen.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten