Hier mijn mail contact met jd, hoop dat je er iets aan hebt.
Dennis,
Dat is juist, het verre doortrekken komt door je DSG configuratie. Met de originele software is het nutteloos, het vermogen neemt dan inderdaad af.
Op het moment dat je een stage 2 tuning hebt, trekt hij tot de toerenbegrenzer vol door, dus zal het wel meevallen. Maar het is mogelijk om met een DSG tuning, de bak eerder te laten schakelen.
Met vriendelijke groet,
Mark
JDEngineering
Hanzeweg 22 7241 CS Lochem
T: 0031 (0)573-25 87 52
F: 0031 (0)573- 43 27 41
I:
http://www.jdengineering.nl
E:
info@jdengineering.nl
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Dennis [mailto:
mackdennis@hotmail.com]
Verzonden: vrijdag 22 juli 2011 13:48
Aan: Info - JDEngineering
Onderwerp: Re: Gti v 30 ed
Beste mark
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Heb sinds kort dus deze gti met dsg.
Maar wat ik vaag vind is als je vol gas
Rijd die bij elke versnelling tot tegen het rood van de toeren teller gaat.
Dit heeft toch tottaal geen nut???
Bedoel na x aantal toeren neemt het max vermogen toch juist weer af?
Zou die dan niet een stuk sneller zijn als ie eerder overschakelt
Weet niet of ik het goed zie hoor.
Vandaar dat ik het ook vraag.
Mvgr
Dennis
Verstuurd vanaf mijn iPhone
Op 20 jul. 2011 om 07:37 heeft Info - JDEngineering <
info@jdengineering.nl> het volgende geschreven:
Beste Dennis,
Het uitlaatsysteem maakt een groot verschil in het rijden. De turbo spoelt veel eerder op omdat deze minder tegendruk heeft, ook loopt hij hoog op toeren veel harder door (dat is vooral bij een DSG fijn, gezien een DSG bak in de kickdown etc erg ver doortrekt in toeren).
Een DSG bak is in zijn software begrenst (de koppeling en de bak kunnen wel 500Nm hebben). Echter door het motormanagement op een andere manier aan te passen, kan de bak prima met 430Nm overweg. Bij hogere koppels dan 430Nm, is het verstandig om de DSG aan de passen met DSG stage 1.
Zowel bij een stage 1 als een stage 2 is het niet nodig de DSG aan te passen, het kan uiteraard wel, dan is het bij de stage 2 vaak mogelijk om net even meer koppel te behalen.
Met vriendelijke groet,
Mark
JDEngineering
________________________________________
Van: Dennis [
mackdennis@hotmail.com]
Verzonden: woensdag 20 juli 2011 4:04
Aan: Info - JDEngineering
Onderwerp: Gti v 30 ed
Hoi
Had een paar vragen.
Ik heb dus een golf v gti 30 edition DSG
Wil deze graag chippen en mischien een milltek uitlaat.
(Is de uitlaat echt merkbaar kwa rijden?)
Maar volgens mij kom je met een chip al over de 400Nm
Maar hoe zit dit met de dsg (360Nm) koppelbegrenzing
Alleen chip zit ik al op de 410Nm.
Maar chip kost 790e
Moet je dan nog eens los de DSG koppel begrenzing software aanpassen? 350e
Mvgr
Dennis