Eco tuning ?
Eco tuning ?
hallo,
De tuner hier in de buurt bied eco-tuning aan...
zou minder brandstof verbruiken.... zo'n 3 - 5 %
Iemand hiervan gehoord of ervaring mee?
want wil graag een gti kopen, maar met 25000 - 30000 km per jaar is dit voor mijn portefeuille geen slimme zet. vrees ik, tenzij die eco tuning iets is.
want wil graag een gti kopen, maar met 25000 - 30000 km per jaar is dit voor mijn portefeuille geen slimme zet. vrees ik, tenzij die eco tuning iets is.
VW Bora 1.9 TDI (chipped)
VW Golf 5 GTI DSG
VW Golf 5 GTI DSG
- Glenne
- Type auto: Golf VI GTI
Re: Eco tuning ?
met dat aantal km's per jaar zou ik voor een gtd gaan, ipv een gti. als je die laat tunen zit je ook boven de 200pk.walend schreef:hallo,
ik heb zo mijn twijfels bij eco tuning verhaaltjes. bij elke deftige remap zal je minder verbruiken, maar je hebt wel extra pk's en koppel die je dan natuurlijk zult gebruiken, wat dan weer nadelig is voor je verbruik.
Golf VI GTI
Glenne schreef:met dat aantal km's per jaar zou ik voor een gtd gaan, ipv een gti. als je die laat tunen zit je ook boven de 200pk.walend schreef:hallo,
ik heb zo mijn twijfels bij eco tuning verhaaltjes. bij elke deftige remap zal je minder verbruiken, maar je hebt wel extra pk's en koppel die je dan natuurlijk zult gebruiken, wat dan weer nadelig is voor je verbruik.
ja vreesde ook al dat ik voor een gtd moet gaan.... maar ben zo verliefd op het rode streepje in de grille ...
maar heb al berekend dat ik na 1 tot 1,5 jaar het aankoopverschil tussen gti (2008) en gtd (2010) al terug heb verdient in brandstof verbruik.
VW Golf 5 GTI DSG
VW Golf 5 GTI DSG
- Tino
- Type auto: Scirocco MK3
Zou ook voor een GTD gaan met behoorlijk door rijden toch nog 1:17 

Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
3 tot 5 % minder
zoiets is zo slecht meetbaar op een tank, als het een paar graden warmer is heb je dat al, of een halve bar extra lucht in je banden. zou er niet in geloven.
ik rij ook iets van 30.000 per jaar met me gti. zou geen gtd willen ook
zoiets is zo slecht meetbaar op een tank, als het een paar graden warmer is heb je dat al, of een halve bar extra lucht in je banden. zou er niet in geloven.
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Een GTD DSG rijdt als een trein moet ik zeggen met een DSG. Uiteraard niet dat lekkere hoogtoerige karakter vd GTI, maar wel comfortabel en op 1 tank naar Berlijn.bzb schreef:3 tot 5 % minder
Dus....
ja de tuner zelf heeft me terug gemaild dat het voor dit type auto geen zin had eigenlijk.
lekker een gti kopen dus en werken voor die tank te vullen haha
.... Hee een man mag ook eens iets hebben en gek doen in zijn leven haha
groetjes
lekker een gti kopen dus en werken voor die tank te vullen haha
.... Hee een man mag ook eens iets hebben en gek doen in zijn leven haha
groetjes
VW Golf 5 GTI DSG
VW Golf 5 GTI DSG
Tijdje geleden een golf6 Gtd terug moeten rijden, echt super.
- sitechris
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Met mijn JD chips was mijn auto ook zuiniger bij rustige rijstijl. De GTI is uit zichzelf al best wel zuinig, als je rustig aan doet en lang stuk op snelweg rijdt, kun je een verbruik van 1 op 15 halen. Dat lukte me voor de tuning niet. Ik moet wel zeggen dat dit theorie is. In de praktijk ging het gas natuurlijk wel eens erop om even van die 300 paardjes te genieten onder de kap. Maar ook met wat meer stevige rijstijl is mijn verbruik altijd wel 1 op 11 geweest. Ter vergelijking, met mijn huidige Megane RS scoor ik 1 op 8. Dus het verbruik van de GTI is niet exceptioneel hoog, het rijplezier tov de GTD is wel hoger. Benzineblok is sneller, lichter, je kunt tot 7000 RPM doortrekken, klinkt beter. Allemaal voordelen.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl