KlouxOne schreef:Ik vrees het ergste voor je. Er is namelijk nog nooit iemand hier geweest die alles 100% vergoed kreeg buiten de fabrieks garantie. dan zou je de eerste zijn.
ik hoop voor je op het beste. Als je al coulance krijgt. betaal je alleen de man uren en krijg je korting op onderdelen of worden onderdelen kompleet vergoed.
uiteraard kan je nog wel een rechtzaak aanspannen. ik vind het ook belachelijk dat een auto na 3 jaar in de soep loopt. ze zeggen dat de gemelde gevallen wel mee valt. maar volgens mij zitten wij alleen op dit forum al op de 15 stuks.
We wachten het even af. Ik heb hier en daar reacties van mensen gelezen die het wel volledig vergoed kregen. Ik ga er iig niet akkoord mee als ik moet betalen. Auto van 3.5 jaar oud, 42k nieuwprijs, slechts 76dkm mee gereden. Zelfs mijn eerste auto (Corrado VR6) deed het na 12 jaar nog. Maargoed, ze zullen de druk natuurlijk opvoeren. Als ik het blok niet laat vervangen heb ik sowieso geen auto. Als ik rechtsbijstand inschakel, heb ik de auto ook niet terug.
Bovendien vind ik het ongelooflijk dat VW er maar even vanuit gaat dat mensen zomaar 7000 eu kunnen ophoesten. Nou ja, we zien het wel. Ik weet wel dat ik alles op alles ga zetten voor 100% coulance, want:
- Ik heb totaal geen indicatie gehad op het euvel. Lampjes brandden niet, geen melding op boordcomputer, geen rare geluiden. Auto reed 's ochtends als een zonnetje.
- Altijd RON98 getankt (zit er nu ook nog in).
- Indien bekend probleem? Waarom geen terugroep-actie? De schade aan het blok had voorkomen kunnen worden. Nalatigheid van VW.
- Waarom niet gecontroleerd bij vorige grote onderhoudsbeurt (Februari 2012). De problemen waren toen al bekend.
- Rijdend bommetje vanaf eerste aflevering. Dit had ook binnen de garantieperiode kunnen gebeuren (zie topicstarter).
Voor iedereen hier met een GTI tussen 2009/2010 zou ik iig willen zeggen: haast je naar de dealer voor een check!