GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door wehoo »

Lukic schreef:Bedankt Wehoo. Heb het uitgezocht en mijn auto is van voor week 22 en dus zit ik in de risicogroep.

Nu heb ik een aantal vragen:
- Kan ik iets nader laten checken om te achterhalen of ik echt een hoog risico heb?
- Kan er preventief iets aangepast worden zodat het risico genormaliseerd wordt?
Zie dit topic waarin uitgebreid staat omschreven wat het probleem is en op welke wijze ermee wordt omgegaan: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ing#p29556
Lukic schreef:- Wat kost zoiets?
Prijzig, voornamelijk vanwege het arbeidsloon.
Lukic schreef:- Mag ik verwachten dat mijn VW dealer hier uit coulance kostenloos of tegen gereduceerd tarief aan mee werkt.
Als het probleem zich bij jouw GTI aankondigt: ratel, geluiden van ketting en spanners, kan de VW dealer ervoor zorgen dat de zaak via de coulanceregeling wordt opgelost. De voorwaarden voor de coulanceregeling (leeftijd en kilometeraantal) staan in het genoemde topic (of ergens anders op dit forum).
Lukic schreef:- Kan een JD chiptuning 100% ongedaan en onvindbaar worden gemaakt. Wil dit graag laten doen, maar als ik ooit in zelfde situatie als topicstarter terecht kom zou dat voor mij wel een kleine ramp zijn.
Ga ik geen antwoord op geven, vraag aan het desbetreffende bedrijf stellen.
Lukic schreef:Heb ook geen zin om met een verhoogd risico rond te tuffen als ik er iets aan zou kunnen doen.
In alle redelijkheid de situatie bekijken. Het probleem doet zich voornamelijk voor bij de 1.4 en de 1.2 motoren. Daar zijn er vele duizenden zo niet meer van in omloop. Hoewel ook 2.0 t(f)si er problemen mee hebben, is dit aandeel (erg) klein. Hier ben je uiteraard niet mee geholpen als het je na de garantieperiode overkomt. Maar ook riemen kunnen breken.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Lukic
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mei 2012, 15:24
Type auto: Golf 6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Lukic »

Gisteren langs mijn plaatselijke VW dealer geweest.

- Simpel onderzoekje naar de ketting: Auto dag van te voren brengen en dan starten ze hem ff en luisteren ze of ze een probleem horen. Maar daar heb ik dus geen vertrouwen in. Er is echt nu nog niks met mijn auto aan de hand (start en loopt loepzuiver). Maar mij gaat het erom het risico in kaart te brengen. Welk probleem kan zich in de toekomst voor doen?
- Motor kan ook opengemaakt worden om ketting e.d. te bekijken. Kosten 600 Euro voor mijn rekening. Duur grapje!
- Kan ook gelijk de ketting later vervangen. Kosten 1200 Euro.
- JD ook gemaild. Kreeg adresje in Lochem voor een eventuele check van de ketting. Tja, ff naar Lochem uit Den Haag doe je ook niet zo snel. Tuning kan terug gezet worden en is dan niet meer te achterhalen, behalve misschien de schrijfactie. Oftewel, dus toch te achterhalen lijkt me...

Kortom. Lastig hoe om te gaan met dit verhoogde risico van mijn auto van voor wk 22 2010.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Race Eend »

Lukic schreef:Gisteren langs mijn plaatselijke VW dealer geweest.

-- JD ook gemaild. Kreeg adresje in Lochem voor een eventuele check van de ketting. Tja, ff naar Lochem uit Den Haag doe je ook niet zo snel. Tuning kan terug gezet worden en is dan niet meer te achterhalen, behalve misschien de schrijfactie. Oftewel, dus toch te achterhalen lijkt me...
"Adresje" in Lochem is wel gewoon sponsor op dit forum, waar de helft van de gti's onderhouden wordt hoor... :roll:

Ketting probleem op de gti motoren is echt niet zo groot hoor, natuurlijk loop je altijd een risico, maar het komt ook wel eens voor dat een injector kapot gaat en 1 vd cilinders stuk gaat. Wat dat betreft kun je beter met de fiets gaan...

Gewoon goed het geluid in de gaten houden, als alleen de ketting vervangen wordt en de motor niet stuk is omdat je hem op tijd hebt laten vervangen, dan is er vaak geheel geen onderzoek naar tuning etc (pas als de motor daadwerkelijk kapot is, willen ze vaak terugkrabbelen).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door staffpride »

En heb je toevallig ook een prijs gekregen voor de kettingcheck bij hans sloot?
MVG EMServices

Afbeelding
Lukic
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mei 2012, 15:24
Type auto: Golf 6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Lukic »

Race Eend schreef:
Lukic schreef:Gisteren langs mijn plaatselijke VW dealer geweest.

-- JD ook gemaild. Kreeg adresje in Lochem voor een eventuele check van de ketting. Tja, ff naar Lochem uit Den Haag doe je ook niet zo snel. Tuning kan terug gezet worden en is dan niet meer te achterhalen, behalve misschien de schrijfactie. Oftewel, dus toch te achterhalen lijkt me...
"Adresje" in Lochem is wel gewoon sponsor op dit forum, waar de helft van de gti's onderhouden wordt hoor... :roll:

Ketting probleem op de gti motoren is echt niet zo groot hoor, natuurlijk loop je altijd een risico, maar het komt ook wel eens voor dat een injector kapot gaat en 1 vd cilinders stuk gaat. Wat dat betreft kun je beter met de fiets gaan...

Gewoon goed het geluid in de gaten houden, als alleen de ketting vervangen wordt en de motor niet stuk is omdat je hem op tijd hebt laten vervangen, dan is er vaak geheel geen onderzoek naar tuning etc (pas als de motor daadwerkelijk kapot is, willen ze vaak terugkrabbelen).
Niks kwaads ook over Hans Sloot en Lochem. Maar is wel endje weg van Den Haag. ;)

Heb toch maar even gemaild voor een prijsopgaaf van een kettingcheck.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door staffpride »

Lukic schreef:
Heb toch maar even gemaild voor een prijsopgaaf van een kettingcheck.
Ben hier ook wel benieuwd naar, hoor het graag :mrgreen:
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door FGT »

Gisteren langs mijn plaatselijke VW dealer geweest.
Met plaatselijk, bedoel je Wittebrug op het Forepark?
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Lukic
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mei 2012, 15:24
Type auto: Golf 6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Lukic »

FGT schreef:
Gisteren langs mijn plaatselijke VW dealer geweest.
Met plaatselijk, bedoel je Wittebrug op het Forepark?
Nope Wittebrug Kwintsheul. Nog plaatselijker. :P

Wil misschien nog wel ff langs Forepark en dezelfde vraag stellen... Jij ervaringen daar?
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door FGT »

Ja en die zijn slecht.

Slechte service en vragen voor alles de hoofdprijs. Ik woon er 200 meter vandaan, maar heb ik mn nieuwe auto gekocht bij Maas in Alphen ad Rijn.
Vorige week nog een poging gedaan, maar na 20 minuten te hebben staan wachten ben ik maar vertrokken. Terwijl er genoeg personeel loopt, maar niemand kijkt naar je om.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Lukic
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mei 2012, 15:24
Type auto: Golf 6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Lukic »

staffpride schreef:
Lukic schreef:
Heb toch maar even gemaild voor een prijsopgaaf van een kettingcheck.
Ben hier ook wel benieuwd naar, hoor het graag :mrgreen:
Inmiddels weet ik meer.
Reken op 400 euro voor de check en 730 euro voor het vervangen. Een hoop geld, maar aanmerkelijk goedkoper dan de opgave die ik kreeg van mijn VW dealer (respectievelijk 600 en 1200 euro).

Gr,

Luuk
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Crokko »

Dat is inderdaad een aanmerkelijk verschil. Buiten het feit, dat het door Hans met meer zorg gedaan wordt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door MkVI Nmgn »

Als je de ketting laat checken is het dan niet verstandiger deze meteen te vervangen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
CarbonMK6
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2013, 10:03
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door CarbonMK6 »

Her ziet er naar uit dat mij hetzelfde is overkomen. Gisterochtend zonder problemen naar het station gereden, daar de auto geparkeerd. 's Middags kwam ik terug en startte de auto niet meer (sloeg niet aan). Boordcomputer gaf aan: ESP Failure.

Nu ben ik zojuist gebeld door de VW dealer, krukas schijnt wel te draaien (ben niet heel technisch), dus nu gaan ze de ketting bekijken. Eind van de middag hoor ik meer. Als ze niets zien aan de ketting, gaan ze de cilinderkoppen van mijn blok afhalen.

Betreft hier ook een MK6 GTI DSG uit 2009, 76000 km. Ik val dus 1.5 jaar buiten de garantie, maar ik ben ook echt niet van plan om te gaan betalen. Afwachten maar, als ik meer weet zal ik het delen.
WJ_GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 apr 2012, 17:07
Type auto: Golf MK VII GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door WJ_GTI »

Ik laat mijn MK6 uit week 4 van 2010 preventief checken.
Golf VII GTI Clubsport / Black Magic / DSG / Pretoria velgen
CarbonMK6
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2013, 10:03
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door CarbonMK6 »

WJ_GTI schreef:Ik laat mijn MK6 uit week 4 van 2010 preventief checken.
Dat lijkt mij verstandig idd. Ik hoor vandaag overigens of er sprake is van een coulanceregeling. Bleek bij mij ook om de kettingspanner te gaan. Daardoor is mijn blok dus kapot. De kosten voor het vervangen van de kettingspanner worden sowieso 100% vergoed, maar het kapotte motorblok is officieel "vervolgschade".

Iets anders dan 100% coulance accepteer ik niet, ook al is de auto buiten garantie (1.5 jaar). De 2009 reeks is gewoon een rijdend bommetje gebleken en er is geen terugroepactie geweest waardoor ze de kosten hadden kunnen beperken. Het had net zo goed na 40.000km kunnen gebeuren. Ik ga uit van een ondeugdelijk product. Laten we hopen dat ik vandaag gewoon goed nieuws krijg en dat de volledige kosten worden vergoed. Ben mijn auto dan ruim een week kwijt, maar dan is hij tenminste weer als nieuw.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door KlouxOne »

Ik vrees het ergste voor je. Er is namelijk nog nooit iemand hier geweest die alles 100% vergoed kreeg buiten de fabrieks garantie. dan zou je de eerste zijn.

ik hoop voor je op het beste. Als je al coulance krijgt. betaal je alleen de man uren en krijg je korting op onderdelen of worden onderdelen kompleet vergoed.

uiteraard kan je nog wel een rechtzaak aanspannen. ik vind het ook belachelijk dat een auto na 3 jaar in de soep loopt. ze zeggen dat de gemelde gevallen wel mee valt. maar volgens mij zitten wij alleen op dit forum al op de 15 stuks.
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door O2RS »

Pfff, dit begint toch wel een triest gevalletje te worden met die kettingspanner.
Lijkt erop dat het gewoon wachten is tot wanneer e.e.a. in de soep gaat draaien.
Als ik eigenaar zou zijn van een Mk6 GTI van de betreffende series zou ik mij serieus zorgen maken en toch ook eens gaan kijken
of er niet de mogelijkheid is om preventief alles te laten vervangen op kosten van PON.
Het is gewoon aantoonbaar een productiefout.
Zelf opdraaien voor een kettingcheck e.d. lijkt mij de omgekeerde wereld.
Wat al eerder aangegeven wordt zijn er hier op het forum al behoorlijk wat gevalletjes bekend.
Misschien een overweging om met een aantal eigenaren eens een brief o.i.d. richting PON op te stellen en hier ook als groep, indien
nodig, eens flink mee gaan uitpakken op de diverse social media, tijdschriften e.d.
Ik weet bijvoorbeeld dat er bij vele grote bedrijven, zoals bijv. UPC en Vodafone, gewoon werknemers dagelijks de social media afstruinen naar grootschalige negatieve publiciteit, vervolgens zie je dan dat de zaken in een keer wel direct en netjes geregeld worden.

edit: even googlen op: "monique anrochte seat" zorgt voor een voorbeeld van een hilarische maar wel doeltreffende manier.
Laatst gewijzigd door O2RS op 31 mei 2013, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
CarbonMK6
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2013, 10:03
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door CarbonMK6 »

KlouxOne schreef:Ik vrees het ergste voor je. Er is namelijk nog nooit iemand hier geweest die alles 100% vergoed kreeg buiten de fabrieks garantie. dan zou je de eerste zijn.

ik hoop voor je op het beste. Als je al coulance krijgt. betaal je alleen de man uren en krijg je korting op onderdelen of worden onderdelen kompleet vergoed.

uiteraard kan je nog wel een rechtzaak aanspannen. ik vind het ook belachelijk dat een auto na 3 jaar in de soep loopt. ze zeggen dat de gemelde gevallen wel mee valt. maar volgens mij zitten wij alleen op dit forum al op de 15 stuks.
We wachten het even af. Ik heb hier en daar reacties van mensen gelezen die het wel volledig vergoed kregen. Ik ga er iig niet akkoord mee als ik moet betalen. Auto van 3.5 jaar oud, 42k nieuwprijs, slechts 76dkm mee gereden. Zelfs mijn eerste auto (Corrado VR6) deed het na 12 jaar nog. Maargoed, ze zullen de druk natuurlijk opvoeren. Als ik het blok niet laat vervangen heb ik sowieso geen auto. Als ik rechtsbijstand inschakel, heb ik de auto ook niet terug.

Bovendien vind ik het ongelooflijk dat VW er maar even vanuit gaat dat mensen zomaar 7000 eu kunnen ophoesten. Nou ja, we zien het wel. Ik weet wel dat ik alles op alles ga zetten voor 100% coulance, want:

- Ik heb totaal geen indicatie gehad op het euvel. Lampjes brandden niet, geen melding op boordcomputer, geen rare geluiden. Auto reed 's ochtends als een zonnetje.
- Altijd RON98 getankt (zit er nu ook nog in).
- Indien bekend probleem? Waarom geen terugroep-actie? De schade aan het blok had voorkomen kunnen worden. Nalatigheid van VW.
- Waarom niet gecontroleerd bij vorige grote onderhoudsbeurt (Februari 2012). De problemen waren toen al bekend.
- Rijdend bommetje vanaf eerste aflevering. Dit had ook binnen de garantieperiode kunnen gebeuren (zie topicstarter).

Voor iedereen hier met een GTI tussen 2009/2010 zou ik iig willen zeggen: haast je naar de dealer voor een check!
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door kurtje »

Ik heb het ook aan de hand gehad zoals hierboven ergens staat, 2009 model.

Ik heb alles wel vergoed gekregen. Ik ben echter niet zeker als er nu wel goede spullen inzitten, dat is nog een vraagteken dus :)

Heb er ondertussen weer een 25000km extra bij opzitten zonder verdere problemen.
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door bartvw »

Ik heb een tijd terug de dealer gebeld voor eventueel een preventieve controle.
Hierop kreeg ik het antwoord het gebeurd bijna nooit maar lees hier nu net dat het al bijna 15 keer gebeurd is bij forumleden.
Dus buiten het forum om zal het vele malen meer gebeurd zijn.
Dan is het toch een vreemde zaak dat men het niet nodig vind om een auto preventief te controleren??
Mijn auto is ook van 2009 en ze vinden het niet nodig.
Ik ga van de week weer bellen verhaal weer vertellen en uitleggen dat als het verkeerd gaat de bal bij hun ligt, ik heb mijn best gedaan lijkt mij.

Groetjes Bart
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door Crokko »

Preventief controleren zullen ze niet snel doen.
Alle auto's preventief controleren is (in het "nu") namelijk veel duurder, dan het onder coulance repareren van de daadwerkelijke probleemgevallen.

Als de dealer uitspraken doet als "u hoeft zich geen zorgen te maken, want uw serie valt niet in de risicozone"..... even vragen of ze dat zwart op wit zetten. Met duidelijke vermelding, dat je het bekende ketting-probleem hebt willen voorkomen.
Afbeelding
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door bartvw »

Crokko geen slecht idee zal het vragen of ze dat doen.

Groetjes Bart
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door eddiea »

Ik bnen me aan het orienteren voor een 6 GTI. Deze hierboven omschreven feiten schrikken me toch een beetje af om een vroege 6 te kopen. Maar de meeste die te koop staan zijn van voor productieweek 22 2010 die binnen budget vallen. Als ik het goed begrijp kost een kettingcheck tussen de 400-600 euro en de eventuele bijbehorende kosten voor het vervangen zijn tussen de 730 en 1200 euro. Als je het nu direct laat vervangen moet je dan ook de kosten voor de kettingcheck er nog bij op tellen? Ik voel er veel voor om het dan direct te vervangen om aan alle twijfel een einde te maken.

Gr

Ed
Gebruikersavatar
ron1966
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 nov 2011, 22:47
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door ron1966 »

Hallo Forumers,

Een update van topic starter.

Na een lange weg van Rechtsbijstand en jurist. Valt er niets te verhalen. Ik heb inmiddels een motor van een jaar oud met 12.000km gelopen en deze gemonteerd in m'n auto. Ik ben inmiddels behoorlijk wat wijzer geworden van de onbetrouwbaarheid van het merk VW. Ik ben bij een aantal motor revisie bedrijven langs geweest en ben echt geschrokken hoe slecht de motoren van VW tegenwoordig zijn. Of het nu benzine is of diesel. Kwaliteit laat echt te wensen over.

Ik rijdt zelf ook in een T5 128kw 4 motion van 4 jaar oud met 200.000km en deze heeft ook een totale motorrevisie nodig. De verstuivers zijn aan het lekken in de cilinder kop. Hierdoor start de motor slecht na enkele uren. Het probleem zit dat de verstuiver diesel lekt in de cilinderkop waardoor de brandstofrail leeg loopt. Hierdoor moet deze eerst worden ontlucht voordat de motor brandstof krijgt en aanslaat. Daarnaast mengt de diesel in het olie circuit en daardoor de viscositeit veranderd en hierdoor motorschade tot gevolg is. Daarnaast is de compressie gemeten en op de 3e cilinder is compressie verlies.

Bus is altijd netjes in onderhoud geweest. Ik kan er met mijn gezonde verstand niet bij dat dit normaal moet zijn. De totale revisie kost ook weer een bonk duiten.
Leuk man om met het merk te rijden dan men VOLKS wagen noemt. Ja van je volk moet je maar hebben.

Beide auto's staan binnenkort te koop. Ben helemaal klaar met dit merk!!!!!!
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)

Bericht door MkVI Nmgn »

Ed is het niet verstandig er 1 bij de Vw dealer te kopen met Das welt garantie en dan net zolang klagen dat ze deze vervangen ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten