Spoorverbreders voor Tiguan
- NICO!
- Forumeigenaar
- Type auto: BMW iX3
Spoorverbreders voor Tiguan
Ik ben er achter gekomen dat mijn velgen ET50 zijn, terwijl de juiste maat ET35 moet zijn. Is natuurlijk gewoon op te lossen met spoorverbreders, maar er zijn er zoveel, dat ik niet weet waar ik ze het beste kan kopen. Ik weet inmiddels wel dat ik type 2 moet hebben met langere bouten, ik geloof konisch.
Groeten, Nico
Re: Spoorverbreders voor Tiguan
Je moet zorgen dat je 15mm neemt om van 50 naar 35 te komen. Je velg centreert op de spacer dus die maat moet ook overeenkomen. Tevens moet je dus bouten inderdaad bolconisch hebben die 15mm langer zijn, dus gewoon bij de OEM lengte optellen. Van de golf V is dit 27mm, van de tiguan weet ik dit niet maar dat is nameten of opzoeken, en dan plus 15mm.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
-
- Type auto: Passat CC TSI
EBay.de, scheelde veel met online winkels met hier ook met vezend kosten.
Zoek op 5x112 15mm en dan bijvoorbeeld fk
Heb vorige keer adapters gekocht voor mij touareg v10 velgen, scheelde inclusief verzenden 35 euro voor 4.
Zoek op 5x112 15mm en dan bijvoorbeeld fk
Heb vorige keer adapters gekocht voor mij touareg v10 velgen, scheelde inclusief verzenden 35 euro voor 4.
- NICO!
- Forumeigenaar
Geen kunnen vinden op ebay die inclusief bouten voordeliger zijn dan bij Stroeve Autosport. Alleen geen idee of die goed zijn.
http://www.wheelspacers.eu/15-20mm_spac ... m_spacers/
Groeten, Nico
Ik zou het wel aandurven TUV , getest en de Tiguan heeft niet een dusdanig gruwelijk vermogen dat de centreerring/rand breekt denk ik.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Die zijn goed Nico!
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Type auto: Passat CC TSI
Ah met bouten daar heb je gelijk in.NICO! schreef:Geen kunnen vinden op ebay die inclusief bouten voordeliger zijn dan bij Stroeve Autosport. Alleen geen idee of die goed zijn.
- Glenne
- Type auto: Golf VI GTI
een centreerring heeft toch niks te maken met vermogen?rabies schreef:Ik zou het wel aandurven TUV , getest en de Tiguan heeft niet een dusdanig gruwelijk vermogen dat de centreerring/rand breekt denk ik.
ik heb een kapotte centreerring gehad bij mijn vorige wagen en die had maar 120pk.
voor zover ik weet dient een centreerring enkel om uw wiel op z'n plaats te houden tijdens het monteren.
Golf VI GTI
Nico, je hebt toch sponsoren genoeg hier! zou jij moeten weten als forum eigenaar.
ik zeg biesheuvel?
leveren al jaren kwaliteit spacers en bouten op maat.
ik zeg biesheuvel?

- NICO!
- Forumeigenaar
Lol, die hebben ook de beste prijs, ben al met Antoine bezig.KlouxOne schreef:Nico, je hebt toch sponsoren genoeg hier! zou jij moeten weten als forum eigenaar.
ik zeg biesheuvel?leveren al jaren kwaliteit spacers en bouten op maat.
Groeten, Nico
Op die spacer zit een opstaande rand, omdat je wiellager (met evt centreerring maar dat doet er niet toe nu) niet ver genoeg meer uitsteekt door die grote spacer om op de centreren. En die opstaande rand schijnt wel eens te scheuren bij auto's met hoog vermogen, en omdat je velg daar op centreert is dat niet handig.Glenne schreef: een centreerring heeft toch niks te maken met vermogen?
ik heb een kapotte centreerring gehad bij mijn vorige wagen en die had maar 120pk.
voor zover ik weet dient een centreerring enkel om uw wiel op z'n plaats te houden tijdens het monteren.
- NICO!
- Forumeigenaar
Vandaag de spoorverbreders binnen gekregen van Biesheuvel (een sponsor). Erg prettig zaken doen met Antoine Biesheuvel en een prijs inclusief bouten waarvoor ik ze via Ebay zonder bouten nog niet kon kopen. Hoop ze morgen te kunnen monteren en ik zal foto's maken.
Groeten, Nico
- NICO!
- Forumeigenaar
Gisteren de spoorverbreder gemonteerd en uiteraard was het niet moeilijk, wiel er af, geval er tussen en wiel er weer op
Alles paste perfect en ook de bouten waren precies de goede maat. Erg handig dat je niet zelf hoefde te gaan meten welke lengte bouten je nodig hebt, maar meteen de juiste lengte voor je auto er bij. Ik heb best wat spoorverbreders bekeken en de meeste leveren ze standaard zonder bouten, erg irritant.
Had trouwens niet verwacht dat 16mm zoveel verschil uit zou maken, maar de wielen staan nu zoals het hoort. Erg netjes.
Biesheuvel bedankt, trouwens erg handig dat je bij hen ook met Paypal kan betalen, ik gebruik liever dat dan via een creditcard of iDeal.
De materialen:

Voor montage:

Na montage:

Alles paste perfect en ook de bouten waren precies de goede maat. Erg handig dat je niet zelf hoefde te gaan meten welke lengte bouten je nodig hebt, maar meteen de juiste lengte voor je auto er bij. Ik heb best wat spoorverbreders bekeken en de meeste leveren ze standaard zonder bouten, erg irritant.
Had trouwens niet verwacht dat 16mm zoveel verschil uit zou maken, maar de wielen staan nu zoals het hoort. Erg netjes.
Biesheuvel bedankt, trouwens erg handig dat je bij hen ook met Paypal kan betalen, ik gebruik liever dat dan via een creditcard of iDeal.
De materialen:

Voor montage:

Na montage:

Groeten, Nico
Ik hoor vaak als je spoorverbreders plaatst dat je vaak trillingen in je stuur krijgt.
Hoe is dat bij jouw Nico ?
- NICO!
- Forumeigenaar
Is bij mij minder geworden, maar ik moest ze plaatsen. De velgen zijn ET50 en moesten ET35 zijn, zit nu dus op ET34.golfruud schreef:Ik hoor vaak als je spoorverbreders plaatst dat je vaak trillingen in je stuur krijgt.
Dus mijn auto is nu zoals het hoort, hoe het is als je breder dan standaard gaat weet ik dus niet.
Groeten, Nico
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Ziet er een stuk beter uit Nico.
Groetjes Tonnie
Ziet er een stuk beter uit, staat weer wat steviger op de "poten"