Ringrit 2011-->Nürburgring FOTO'S vanaf pag 13

Hier kan je de aankondigingen vinden evenementen en meetings georganiseerd door of namens het Golf GTI Forum.
Tevens kan je hier de verslagen vinden van die bijeenkomsten.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

@RobvR. (en @iedereen)
Als je het mij vraagt, niet. Althans ik ben daar niet voor. (maar het is uiteraard ieders eigen beslissing wat hij/zij doet).
Ik ben juist voor een gezamenlijke rit, waarbij ik me realiseer dat het ook moeilijk is om de groep in zijn geheel bij elkaar te houden.
(verkeerslichten, opstoppingen, verkeerd afgeslagen etc.....) (Met motorrijders gaat dat een stuk eenvoudiger, simpelweg omdat ze minder plaats in beslag nemen).
Vandaar dat ik voorstelde om onderweg vaste ontmoetingsplaatsen te zoeken/maken om zodoende iedereen weer de gelegenheid te geven om aan te sluiten. We wachten daar op elkaar. (dat is ook mijn visie van een toerrit). Hetgeen ook weer niet zegt, dat het een "langzame" pleziertocht wordt. Dat hoeft namelijk niet; een pleziertocht uiteraard wel, maar er zijn genoeg stukken, zeker in het begin van de tocht, om vol gas te kunnen gaan.

Komende week rij ik de route en zal ik een aantal vaste ontmoetingsplaatsen zoeken/maken. Ik stel me voor om deze plaatsen hier te publiceren, opdat iedere deelnemer die kan programmeren in zijn satnav. Mocht je dan onderweg de groep kwijtraken, weet je dat op die plaatsen op elkaar gewacht wordt.

Een ander punt is de vertrektijd in Venlo (VVV stadion de Koel, Kaldenkerkerweg):

Afbeelding

Wat mij betreft kunnen we daar op tijd (= vroeg) vertrekken. Maar ja... mijn reistijd naar Venlo is dan ook zeer kort.
Voor de Randstadters, Westlanders, Noorderlingen, Zeelanders, Oosterlingen en Zuiderlingen (als er deelnemers uit die streken zijn), ligt dit anders. Zij zullen (veel) vroeger moeten opstaan om "op tijd" in Venlo aanwezig te kunnen zijn. Ze hebben tenslotte dan al een stuk "GTi-plezier", ".:R-plezier" en misschien "R32-plezier" gehad.

Het Aral tankstation in Nettetal (net over de grens bij Venlo) is geopend vanaf 06.30 uur.

Wat er nog niet geregeld/afgesproken is, is het verblijf bij de Ring en de terugweg. Maar daarvan denk ik, dat dit als we er zijn zich vanzelf wijst en ter plekke goed af te spreken is.

Geef maar aan, iedereen die van "ver" weg komt, hoe laat je in Venlo kunt zijn en wat je een redelijke tijd vindt.
Hou wel in gedachten, dat de toerrit (heenweg) veel tijd in beslag neemt. Laat vertrekken is laat aankomen. Maar als je het mij vraagt, het is een fijne tocht (Ivar ;) ) Het eerste stuk tot aan Mönchengladbach (uitgezonderd een klein stukje 100km/u weg bij Breyel) kun je los gaan. Bij Mönchengladbach even inhouden: 120km/u en 130km/u, daarna weer vol gas door tot (ik denk) het eerste ontmoetingspunt bij de parkeerplaats Bedburg. Daarna weer volgas tot de afslag naar de volgende autosnelweg (zie route). Daar kan iedereen weer aansluiten omdat het eerste gedeelte van die snelweg een 120km/u beperking heeft.

Ik hoop nog op meer deelnemers. Wat mij betreft is iedereen welkom. 8-) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door RobvR »

Duidelijke uiteenzetting Wehoo, helemaal mee eens. Ik zal iets eerder terug moeten, dus helaas kan ik dan niet in de groep terug. Verder een kleine opmerking voor de grote P-plaats bij stadion de Koel. Er zitten hier en daar een paar flinke kuilen en greppels. Plek genoeg om er omheen te rijden maar even nuttig om te weten. :D
Groet RobvR
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

@RobvR.
Ja dat van die parkeerplaats bij de Koel is waar. Niet het mooiste entreekaartje van Venlo. Gewoon bij het oprijden van de parkeerplaats meteen links aanhouden en daar een "line-up" neerzetten. ;)
Jammer dat je eerder terug moet gaan, maar wel fijn dat je meegaat.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Jeffreyvdt »

Ik ben waarschijnlijk van plan om in Venlo een hotel te nemen.
Dan hoef ik er smorgens niet zo vroeg uit.
Want ik moet uit de randstad komen en dan is een hotel beter.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Edition30 »

jeffreyvdt schreef:Ik ben waarschijnlijk van plan om in Venlo een hotel te nemen.
Dan hoef ik er smorgens niet zo vroeg uit.
Want ik moet uit de randstad komen en dan is een hotel beter.
Heel vroeg vertrekken uit Venlo is voor mij geen optie daar ik uit de Randstad kom (ik ga er ook geen hotel voor induiken). Heb nog geen tijdstip gezien overigens, hoelaat is de bedoeling dat we uit Venlo vertrekken. Vanuit de Randstad is Venlo 2 uur rijden.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door NICO! »

Als we om 9 uur uit Venlo vertrekken, hoe laat zijn we dan bij de Ring?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
mr_leadpump
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2011, 22:06

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door mr_leadpump »

Ik kom ook uit de randstad, ik denk dat 09:00 uit Venlo een mooie tijd is. ivm ophalen van een vriend en daarna naar Venlo tuffen is 08:30 vanuit Venlo vertrekken echt wel de max denk ik.

Komen er ook mensen uit het noorden?
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door superdave »

Ik kom uit NH.
Wellicht een verzamelpunt bij Utrecht en of Den Bosch?
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door NICO! »

Nadeel van verzamelpunten is dat je altijd tijd verliest en op elkaar moet wachten. Beter, hoe gezellig het ook is, is het om gewoon direct naar Venlo te tuffen, lijkt mij.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Edition30 »

NICO! schreef:Nadeel van verzamelpunten is dat je altijd tijd verliest en op elkaar moet wachten. Beter, hoe gezellig het ook is, is het om gewoon direct naar Venlo te tuffen, lijkt mij.
Ja dat is zo. Alleen als je die extra tijd inbouwd moet het kunnen. Vorige keer was er een opstapplaats in Zoetermeer, zijn er weer liefhebbers voor? Als we om 09.00 in Venlo moeten zijn dan moet je dus verzamelen om 06.45 uur (vertrek 07.00) :shock: :lol:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door NICO! »

Ik wil eerst weten van Wehoo of 9 uur vertrekken uit Venlo goed is.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Edition30 »

NICO! schreef:Ik wil eerst weten van Wehoo of 9 uur vertrekken uit Venlo goed is.
Dat zei ik Nico, Als we om 09.00 vertrekken :D

Alleen als er eerder uit Venlo wordt vertrokken, wordt het voor mij nachtwerk.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door JimmyGTI »

Ik kom uit de buurt van den bosch (kerkdriel), Dus als mensen willen kunnen ze bij mij verzamelen om samen te rijden naar venlo!

Geurt en ik vertrekken zowieso vanuit dat punt, Koffie staat klaar haha
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door MartijnGTI »

Ik kom uit Hardenberg, naar Venlo is het al 2,5 uur voor mij, flink stuk rijden dus. ALS we 9.00 doen, zit ik 6.30 in de auto :)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

NICO! schreef:Ik wil eerst weten van Wehoo of 9 uur vertrekken uit Venlo goed is.
Ahum.... zoals eerder gezegd, maakt het mij niet uit. Ik heb dan ook makkelijk praten omdat ik zeer dichtbij zit.
Dus richt ik mij naar de 'verre afstanders'.
Vandaag de Ringrit (als proef) gereden. Goed weer en een geweldig mooie route. Niet druk onderweg, alleen door de binnenstad van Düren was even stilstand. Maar dat is nodig om op de mooiste routes in de Eifel te kunnen komen. Nog een leuke (en voor diegenen die het overkwam minder fijne) anekdote gehad in Schmidt, einde van het 1e deel.
Daar zag ik 3 Nederlanders die ook een Eifeltocht maakten. Voorop een Alfa daarna een Ford Mondeo en als laatste een Lotus Elise. (oudere modellen). Het viel me (eerst vanuit de verte) op dat ze nogal lang bij een kruispunt stilstonden. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat ze met z'n drieën een kettingbotsing hadden veroorzaakt. --> einde Eifelrit.
Bij de Ring nogal veel motoren; de Engelsen waren luidruchtig aanwezig.

Qua tijd heb ik er 4 uur over gedaan. Vertrokken rond 9.00 uur en moest nog even tanken. Aankomst rond 13.15 uur bij de Ringtoegang. Onderweg enkele foto's gemaakt van 'meetingpoints/wachtpunten'. Ook nog een korte omrit gemaakt, omdat de route in TomTom en in de RNS510 (jaja.... beiden satnavs voorzien van de Ringrit) beiden in de fout gingen. Eerder mijn eigen fout: ze zijn niet helemaal goed geprogrammeerd. Dat is wel iets om rekening mee te houden tijdens de toch. Het is helaas heel veel werk om dit weer passend te krijgen en eigenlijk valt het qua route ook wel mee.

Belangrijke fout is de volgende:
Bij het verlaten van de A61 bij "Kreuz Kerpen" steeds rechts aanhouden. Niet het linkergedeelte van de afslag nemen.
Rechts aanhouden richting "Aachen" ---> E40/A4. Direct na deze afslag zie je aan de rechterzijde het "Michael Schumacher Kart Center".


(voor de programmeurs die willen weten hoe dit kan: de waypoints die ik met de gpstracker in mijn Iphone (app.) heb geplaatst vallen niet altijd exact op de aangegeven plaats. Soms vallen ze iets later of iets eerder of ernaast. Ligt die waypoint nu op een plek, iets naast de afslag, pakt de satnav de route daarheen. Omdat ik de routes in TomTom en de RNS510 vanuit die Iphone app heb bewerkt en geconverteerd, zijn die fouten in beide apparaten. Het zijn er tenslotte maar 3 op de hele route en ze herstellen zichzelf ook; je moet alleen omrijden).

Verder heb ik een paar zgn. meetingpoints/wachtpunten gevonden. Enkele 'handige' plaatsen om te kunnen parkeren en waar we op eventuele achterblijvers kunnen wachten. Iemand die helemaal de route is kwijtgeraakt kan de coördinaten, plaatsgegevens invoeren in zijn satnav en zo terugkeren naar de groep. Bij de openingspost van dit topic Ringrit 2011 zal ik deze aanvullen.

Voorstel vertrektijd Venlo: 09.00 uur. :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

Openingspost Ringrit 2011 is aangepast, zie de wijzigingen.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Ralf GTI ed30
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:44
Type auto: MK7 GTI JD 1 266pk
Locatie: In Randstad
Contacteer:

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Ralf GTI ed30 »

Hallo mannen GTI'ers (waar zijn toch die GTI-vrouwen?),
ik heb ook wel zin om op 13 aug mee te gaan. Was er bij de Ivar-ritten ook al bij maar kon toen ook 2 keer niet door voetoperatie.
Alleen geen van mijn vrienden is net zo'n grote GTI-fan als ik. Maw niemand is bereid om met mij (ons) mee te scheuren naast me en zich door alle bochten laten gooien op de route.
Maar evt. ga ik dan alleen mee alhoewel ik dan al voor 7 uur uit de randstad moet vertrekken.

Ralf
Groet, Ralf

Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1

Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door RonnyR20 »

Misschien een idee om langs de A12 afslag De Meern bij het AC restaurant af te spreken ??? Hebben we al eens eerder gegdaan daar.

Greetz
funracer
Berichten: 136
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:58

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door funracer »

Ralf...
Het is Tog niet erg om alleen tegaan
Sterker nog ik denk dat ik mijn vriendin of vrienden lekker thuis laat
Ik vind het egt genieten als ik alleen rij
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door superdave »

WEHOO, kun jij een verzamelpunt invoeren?
UTRECHT A12 afslag De Meern, vertrek om 7:30u!


Dan zijn we om 9:00 in Venlo.

Aan de ene kant is het wel prettig alleen in de auto, maar toch wat saai denk ik op zo'n rit.
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Edition30 »

superdave schreef:WEHOO, kun jij een verzamelpunt invoeren?
UTRECHT A12 afslag De Meern, vertrek om 7:30u!

Voor de Randstadters: we kunnen verzamelen in bv Zoetermeer of Delft ... en dan richting De Meern respectievelijk via R`dam naar Venlo. Vanaf Zoetermeer is het 2 uur rijden, dus als we hier om 06.30 verzamelen en om 07.45 vertrekken zijn we op tijd in Venlo. Als we eerder vertrekken (vanaf Zoetermeer) kunnen we op tijd in De Meern zijn om daar aan te sluiten.

Liefhebbers?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door JonasV »

@ Wehoo de kans is groot dat ik er niet bij kan gaan zijn volgende week :oops:
Wel zou ik de route graag eens op een ander moment rijden. Ik krijg die links op pagina 1 voor google earth met geen mogelijkheid in google earth geopend. Zo'n soort bestand kent hij helemaal niet en als ik het verander in een type wat Google Earth wel herkend werkt het ook niet... En ik moet het ook zonder RNS510 doen.
Zou je me kunnen helpen om de route toch nog inzichtelijk te krijgen?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

@JonasV
Google Earth ---> openen ---> zie 1e scherm, kies andere bestandstypen, inhoud subdir wordt zichtbaar met die bestandstypen. 2e scherm ---> niets veranderen, OK.
Er flits vervolgens nog een aanwijzing voorbij. Daarna worden de waypoints geladen zoals in het 3e scherm.
Als je dan op de plusjes links , GPS device gaat klikken, zie je ook daar de waypoints en kun je zelfs de route laten 'afdraaien'.
Zie laatste afbeelding. Klik je op een waypoint, gaat Google Earth naar het desbetreffende waypoint.
Heb je Tomtom kun je de itn bestanden in TomTom's reisplanner laden. Die zijn exact hetzelfde.
De route staat ook als PDF bestand op de site.
Heb je misschien een andere satnav dan is het programma ITN Converter misschien een oplossing. Hiermee kun je de gpx bestanden omzetten naar een bestandsformaat voor andere satnavs.

Succes. ---> moet werken. 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Ivar
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 apr 2011, 13:05

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Ivar »

Wehoo, wat een grondige voorbereiding! Echt top! Word wel vroeg op begrijp ik :? :lol:
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

Ivar schreef:Wehoo, wat een grondige voorbereiding! Echt top! Word wel vroeg op begrijp ik :? :lol:
Thanks Ivar, maar eerlijk is eerlijk, het grootste gedeelte van de route (vooral deel 2) is door jou (dacht ik) ontworpen. ;)
En vroeg opstaan.... ik mag iets langer blijven liggen. :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Golf GTI Forum Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten