Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zit er steeds meer aan te denken om mijn mk5 gti te laten chippen bij JD.
Nu zijn mijn volgende vragen.
- blijft het soepele rijden van de tfsi of wordt die zenuwachtig?
- kwa verbruik? Meer, minder of hetzelfde gebleven?
De gti gaat binnenkort voor een beurtje en zal dan van een carbon intake voorzien worden.
Wat mag/kan ik verwachten kwa vermogen met een chip op maat?
Wellicht is er al een topic over maar kon deze niet zo snel vinden
g-loudertje schreef:Zit er steeds meer aan te denken om mijn mk5 gti te laten chippen bij JD.
Nu zijn mijn volgende vragen.
- blijft het soepele rijden van de tfsi of wordt die zenuwachtig?
- kwa verbruik? Meer, minder of hetzelfde gebleven?
De gti gaat binnenkort voor een beurtje en zal dan van een carbon intake voorzien worden.
Wat mag/kan ik verwachten kwa vermogen met een chip op maat?
Wellicht is er al een topic over maar kon deze niet zo snel vinden
Groetjes Yann
1: auto gaat soepeler rijden en trekt een stuk aangenamer door.
2: auto is in theorie zuiniger maar omdat die sneller word ben je eerder geneigd harder te rijden.
3: een carbonio zal ongeveer tussen de 5 en 10pk meer geven maar is wel een stuk beter omdat de motor meer zuurstof krijgt.
Als je de auto voorziet van een Carbonio en wil laten chippen kan je ook overwegen om een Kat-mod te doen. Bij een Kat-mod wordt de eerste kat weggehaald, de tweede kat blijft dan over en die is ruim voldoende om aan de emissie-eisen te kunnen voldoen. Hierdoor wordt het inlaat traject verbeterd (Carbonio) en het uitlaattraject wordt beter (Kat-mod). Als je dit hebt gedaan is je auto op een releatief goedkope manier helemaal klaar om te chippen
Geen zorgen om soepelheid en verbruik, met een JD chip heb je een hele andere auto, die nog soepeler rijdt en zeker niet onzuiniger is. Kijk ook eens in het rollenbank topic naar de uitdraaien, daar kan je aardig zien wat het wordt.
JD kan eventueel ook de software van de DSG aanpassen.
ik heb dan een schakelbak en geen DSG maar mijn ervaring is met een Carbonio en JD op maat dat je motor een stuk soepeler in toeren klimt
en ook al maak je van het vermogen af en toe wat meer gebruik het verbruik is wel lager geworden
iets op de korte ritjes.... goed merkbaar op de langere ritten
ga niet zeggen dat het iets is wat je moet doen maar zoals de reactie hier voor al zegt het wordt wel een andere auto
Mez schreef:ik heb dan een schakelbak en geen DSG maar mijn ervaring is met een Carbonio en JD op maat dat je motor een stuk soepeler in toeren klimt
en ook al maak je van het vermogen af en toe wat meer gebruik het verbruik is wel lager geworden
iets op de korte ritjes.... goed merkbaar op de langere ritten
ga niet zeggen dat het iets is wat je moet doen maar zoals de reactie hier voor al zegt het wordt wel een andere auto
Hoor inderdaad alleen maar positieve verhalen.
Op welk vermogen kan je nu uit?
Een katalysator modificatie hoeft er niks gelast te worden en kwa geluid ook geen Herrie en je pakt toch snel tussen de 10/15pks extra mee, ik heb dit bij beide auto's van mij gedaan de golf 5 gti en de golf 6 gti ben er zeer over te spreken. En schakelen dat tussen momentje is te verkleinen door de druk in de megatronic te laten verandere een dsg stage 1 tuning .
g-loudertje schreef:De kat-mod is dus een stuk pijp er tussen laten lassen? Klinkt me toch een beetje hoe je 'vroeger' goedkoop herrie probeerde te creeëren
Is dan bijv een milltek cat vervanger een goede optie?
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
Zit op een vraag stoel hoor
We gaan hier op het forum serieus om met onze auto`s en een kat-mod is dus niet even een stuk cv pijp ertussen lassen. Zoals Tonnie al vertelde is een Kat-mod niets anders dan het verwijderen van je eerste kat uit de downpipe, de downpipe zelf blijft dus hetzelfde, alleen met één kat minder.
Een Milltek katvervanger heeft geen enkele katalysator en dus voldoet de auto dan ook niet meer aan de milieueisen. Milltek heeft ook downpipes met 100 en 200 cells kats, maar dan betaal je "wat" meer dan bij een kat-modificatie.
g-loudertje schreef:De kat-mod is dus een stuk pijp er tussen laten lassen? Klinkt me toch een beetje hoe je 'vroeger' goedkoop herrie probeerde te creeëren
Is dan bijv een milltek cat vervanger een goede optie?
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
Zit op een vraag stoel hoor
We gaan hier op het forum serieus om met onze auto`s en een kat-mod is dus niet even een stuk cv pijp ertussen lassen. Zoals Tonnie al vertelde is een Kat-mod niets anders dan het verwijderen van je eerste kat uit de downpipe, de downpipe zelf blijft dus hetzelfde, alleen met één kat minder.
Een Milltek katvervanger heeft geen enkele katalysator en dus voldoet de auto dan ook niet meer aan de milieueisen. Milltek heeft ook downpipes met 100 en 200 cells kats, maar dan betaal je "wat" meer dan bij een kat-modificatie.
Dat jullie serieus met jullie auto's omgaan begrijp ik volkomen. Excuses als het als een belediging over kwam. Is niet mijn intentie geweest.
Kon me er geen beeld bij vormen maar nu je het zo uitlegd snap ik wat je bedoelde met het verwijderen van de eerste kat.
Is dit ook mogelijk bij JD zelf of dient dit van te voren gedaan te zijn?
Crokko schreef:Kan bij JD. Laat dan gelijk het goede type Diverter Valve (dv) erin zetten als die er nog niet in zit.
Oke. Goede type? Weet wel dat de huidige nog 'goed' is.
Toen ik de gti net had kreeg ik tijdens het uitlezen de melding dat de turbodruk te laag zou zijn. Dit bleek een magneetklepje bij de turbo te zijn.
Als ik het goed begrepen heb is een diverter een gesloten circuit en dumpvalve een open circuit. Wil zeker geen heuse afblaas geluiden.
Zit nog in twijfel of het op maat wordt of de standaard chip.
Dit ivm het nog redelijk standaard auto op het carbonio filter na. Wil de cat toch niet gaan aanpassen. Dit omdat ik em 'standaard' ooit zou willen verkopen in de toekomst.
De milltek downpipe vind ik voor nu even teveel geld. Zou dan liever het systeem compleet willen vervangen.
Wil toch graag weten hoeveel vermogen en koppel erbij is gekomen. En de losse bank run is bijna de zelfde prijs.
Ben in ieder geval erg benieuwd hoe de auto gaat rijden na het chippen.
g-loudertje schreef:Afspraak is gemaakt voor 8 augustus bij JD
Lekker, krijg je zeker geen spijt van!
Het verwijderen van de 1e kat heeft voor de verkoop geen nadelige gevolgen. Zeker als de auto is gechipt gaat het engine lampje niet branden en functioneert alles naar behoren, ook zie je niets aan de buiten kant. Een chip op maat, air-intake (Carbonio) en een kat-mod geeft als combinatie voor een relatief mooie prijs een optimaal resultaat. Ik zou deze optie toch nog even overwegen .
g-loudertje schreef:Afspraak is gemaakt voor 8 augustus bij JD
Lekker, krijg je zeker geen spijt van!
Het verwijderen van de 1e kat heeft voor de verkoop geen nadelige gevolgen. Zeker als de auto is gechipt gaat het engine lampje niet branden en functioneert alles naar behoren, ook zie je niets aan de buiten kant. Een chip op maat, air-intake (Carbonio) en een kat-mod geeft als combinatie voor een relatief mooie prijs een optimaal resultaat. Ik zou deze optie toch nog even overwegen .
Succes en veel plezier de 8e!
Dank je wel! Heb net nog met Jd gebeld en de eerste cat zal er ook uitgehaald worden icm een chip op maat. Ben heeeel erg benieuwd
g-loudertje schreef:Afspraak is gemaakt voor 8 augustus bij JD
Lekker, krijg je zeker geen spijt van!
Het verwijderen van de 1e kat heeft voor de verkoop geen nadelige gevolgen. Zeker als de auto is gechipt gaat het engine lampje niet branden en functioneert alles naar behoren, ook zie je niets aan de buiten kant. Een chip op maat, air-intake (Carbonio) en een kat-mod geeft als combinatie voor een relatief mooie prijs een optimaal resultaat. Ik zou deze optie toch nog even overwegen .
Succes en veel plezier de 8e!
Dank je wel! Heb net nog met Jd gebeld en de eerste cat zal er ook uitgehaald worden icm een chip op maat. Ben heeeel erg benieuwd
Heel wijs besluit! Geniet nog maar even van je auto, want de 8e heb je een hele andere!