Dat kun je vinden natuurlijk, maar 160 pk uit een 1.4 tsi is geen enkel probleem en het vermogen staat ook los van de problemen met ketting/kettingspanner.Frits@Vrolijk schreef:En 160 pk uit 1400 blokje trekken vond ik toch al veel van het goede![]()
Distributieketting en spanners kapot
Re: Distributieketting en spanners kapot

- Frits@Vrolijk
- Type auto: golf 6 Gti
Je hebt gelijk staat los van elkaar .Sneu voor mensen met een 1.4 blok en dan al dit gedoe .
Mvg Frits
-
- Type auto: Passat CC TSI
De eerste 1.4tsi 160pk met 250.000km moet nog komen dus echt uitspraak kan je hier niet over doen. Vaak is er in de tussentijd al het blok gewisseld.Crokko schreef:Dat kun je vinden natuurlijk, maar 160 pk uit een 1.4 tsi is geen enkel probleem en het vermogen staat ook los van de problemen met ketting/kettingspanner.Frits@Vrolijk schreef:En 160 pk uit 1400 blokje trekken vond ik toch al veel van het goede![]()
- Frits@Vrolijk
Lees ook over veel ellende bij een golf 6 Gti van voor 2011.Wel fijn als je net een hoop geld hebt uit gegeven aan een Golf Gti. HEB IK WEER .HAHA
Mvg Frits
-
Alle motoren bij vag met een ketting zijn een probleem. Je moet er geluk mee hebben.
Als je dit afzet tegen het enorme aantal rijdende VW motoren (met een ketting) valt het reuze mee.Schippersss schreef:Alle motoren bij vag met een ketting zijn een probleem. Je moet er geluk mee hebben.
Gr. Wehoo.

-
Ik zie dat ik type tsi/tfsi bent vergeten.wehoo schreef:Als je dit afzet tegen het enorme aantal rijdende VW motoren (met een ketting) valt het reuze mee.Schippersss schreef:Alle type tsi/tfsi motoren bij vag met een ketting zijn een probleem. Je moet er geluk mee hebben.

Ook dan is het statistisch gezien een klein aantal.
Overigens had de Golf V TSI 170 pk met compressor en turbo.
Overigens had de Golf V TSI 170 pk met compressor en turbo.
Gr. Wehoo.

- Frits@Vrolijk
Hou het er maar op dat je een beetje lief voor je auto moet zijn .En geluk moet hebben
De tijd zal het leren
Mvg
De tijd zal het leren
Mvg
Mvg Frits
Ik durf zomaar te zeggen, dat als een 1.4 met 160 pk de 250.000 km niet haalt, dat dit niet te wijten is aan het vermogen.Schippersss schreef:De eerste 1.4tsi 160pk met 250.000km moet nog komen dus echt uitspraak kan je hier niet over doen. Vaak is er in de tussentijd al het blok gewisseld.Crokko schreef:Dat kun je vinden natuurlijk, maar 160 pk uit een 1.4 tsi is geen enkel probleem en het vermogen staat ook los van de problemen met ketting/kettingspanner.Frits@Vrolijk schreef:En 160 pk uit 1400 blokje trekken vond ik toch al veel van het goede![]()
Je moet met welke auto dan ook, mazzel hebben.
Dat was vroeger ook al.

- Frits@Vrolijk
Klopt de factor mazzel is ook van toepassing .
Maar je eigen rij gedrag nog meer rij nu in een berlingo diesel 300.000 op de teller en loopt als een nieuwe
Heb eigenlijk nooit gezeur met motors achter de rug
Maar het idee dat je nokkenas ketting zoveel shit kan veroorzaken tja wordt ik niet happy van .
En vind het mega sneu voor hard werkende mensen met een vw die ellende met het blok hebben .
En al zeker als VW zegt zoek het verder maar uit .
Zo en nu velgen zoeken voor het Golfje
Maar je eigen rij gedrag nog meer rij nu in een berlingo diesel 300.000 op de teller en loopt als een nieuwe
Heb eigenlijk nooit gezeur met motors achter de rug
Maar het idee dat je nokkenas ketting zoveel shit kan veroorzaken tja wordt ik niet happy van .
En vind het mega sneu voor hard werkende mensen met een vw die ellende met het blok hebben .
En al zeker als VW zegt zoek het verder maar uit .
Zo en nu velgen zoeken voor het Golfje

Mvg Frits
Er zijn zeker TSI-motoren met deze hoge kilometerstanden. De eerste MKV GT (170Pk, twincharger) kwam in 2006 op de markt.
@Frits@Vrolijk: het zijn vooral de distributiekettingen waardoor het kettingprobleem in het nieuws is gekomen. Deze zijn voor het eerst toegepast in de MKVI. In de V werd de distributie nog verzorgd door een riem. Ook de V heeft een ketting tussen de 2 nokkenassen. Dat wordt al jaren gehanteerd en er worden hoge kilometrages mee gehaald. VW zegt niet altijd "zoek het maar uit", er is een coulanceregeling voor.
De factor mazzel is sterk te beïnvloeden door goed onderhoud en weten hoe je ermee om moet gaan.
@Frits@Vrolijk: het zijn vooral de distributiekettingen waardoor het kettingprobleem in het nieuws is gekomen. Deze zijn voor het eerst toegepast in de MKVI. In de V werd de distributie nog verzorgd door een riem. Ook de V heeft een ketting tussen de 2 nokkenassen. Dat wordt al jaren gehanteerd en er worden hoge kilometrages mee gehaald. VW zegt niet altijd "zoek het maar uit", er is een coulanceregeling voor.
De factor mazzel is sterk te beïnvloeden door goed onderhoud en weten hoe je ermee om moet gaan.

Gr. Wehoo.

+1wehoo schreef:Er zijn zeker TSI-motoren met deze hoge kilometerstanden. De eerste MKV GT (170Pk, twincharger) kwam in 2006 op de markt.

- Frits@Vrolijk
Nou ben een rustige rijder en heb een jaar garantie dus we zien het wel
Wil wel een kabeltje met software om mijn golfje uit te lezen lijkt me grappig en kost de wereld niet
Zijn er geen goede toevoegingen om bij de olie te mikken die wat helpen de boel heel te houden .
Wou nog led lampen achter monteren de shit 450 euro nou ze kijken maar naar gewone lampjes
Heb wel led lampen te vervanging van me dimlicht gezien of geeft dat ook een hoop ellende
Lees het weer thanks
Wil wel een kabeltje met software om mijn golfje uit te lezen lijkt me grappig en kost de wereld niet
Zijn er geen goede toevoegingen om bij de olie te mikken die wat helpen de boel heel te houden .
Wou nog led lampen achter monteren de shit 450 euro nou ze kijken maar naar gewone lampjes

Heb wel led lampen te vervanging van me dimlicht gezien of geeft dat ook een hoop ellende
Lees het weer thanks
Mvg Frits
Goede benzine tanken, die naast meer vermogen, ook een meer zuivere verbranding geeft. Maar..... die heb je niet in Nieuwegein.Frits@Vrolijk schreef:Zijn er geen goede toevoegingen om bij de olie te mikken die wat helpen de boel heel te houden.

Gr. Wehoo.

- Frits@Vrolijk
Shell v Power toch
Gooi er wel een flesje kleppen reiniger bij soms en injector reiniger
En kan je gewoon 95 tanken of is dat not done haha
Gooi er wel een flesje kleppen reiniger bij soms en injector reiniger
En kan je gewoon 95 tanken of is dat not done haha
Mvg Frits
Nope, Aral Ultimate 102.
Ja, je kunt uiteraard RON95 tanken, het motormanagement past zich hierop aan. Levert minder vermogen; staat ergens in de handleiding. RON98 wordt aanbevolen door VW.
Ja, je kunt uiteraard RON95 tanken, het motormanagement past zich hierop aan. Levert minder vermogen; staat ergens in de handleiding. RON98 wordt aanbevolen door VW.
Gr. Wehoo.

- Frits@Vrolijk

200 pk is ook genoeg en rij veel op de a2 dus dan weet je het wel
Heeft me al een set led lampen gekost die

Ga nog ff rond surfen en dan snurken
u bent gegroet
Mvg Frits