Distributieketting en spanners kapot

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door Crokko »

Frits@Vrolijk schreef:En 160 pk uit 1400 blokje trekken vond ik toch al veel van het goede :o
Dat kun je vinden natuurlijk, maar 160 pk uit een 1.4 tsi is geen enkel probleem en het vermogen staat ook los van de problemen met ketting/kettingspanner.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door Frits@Vrolijk »

Je hebt gelijk staat los van elkaar .Sneu voor mensen met een 1.4 blok en dan al dit gedoe .
Mvg Frits
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door Schippersss »

Crokko schreef:
Frits@Vrolijk schreef:En 160 pk uit 1400 blokje trekken vond ik toch al veel van het goede :o
Dat kun je vinden natuurlijk, maar 160 pk uit een 1.4 tsi is geen enkel probleem en het vermogen staat ook los van de problemen met ketting/kettingspanner.
De eerste 1.4tsi 160pk met 250.000km moet nog komen dus echt uitspraak kan je hier niet over doen. Vaak is er in de tussentijd al het blok gewisseld.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door Frits@Vrolijk »

Lees ook over veel ellende bij een golf 6 Gti van voor 2011.Wel fijn als je net een hoop geld hebt uit gegeven aan een Golf Gti. HEB IK WEER .HAHA
Mvg Frits
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door Schippersss »

Alle motoren bij vag met een ketting zijn een probleem. Je moet er geluk mee hebben.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door wehoo »

Schippersss schreef:Alle motoren bij vag met een ketting zijn een probleem. Je moet er geluk mee hebben.
Als je dit afzet tegen het enorme aantal rijdende VW motoren (met een ketting) valt het reuze mee.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door Schippersss »

wehoo schreef:
Schippersss schreef:Alle type tsi/tfsi motoren bij vag met een ketting zijn een probleem. Je moet er geluk mee hebben.
Als je dit afzet tegen het enorme aantal rijdende VW motoren (met een ketting) valt het reuze mee.
Ik zie dat ik type tsi/tfsi bent vergeten. ;)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door wehoo »

Ook dan is het statistisch gezien een klein aantal.
Overigens had de Golf V TSI 170 pk met compressor en turbo.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door Frits@Vrolijk »

Hou het er maar op dat je een beetje lief voor je auto moet zijn .En geluk moet hebben


De tijd zal het leren

Mvg
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door Crokko »

Schippersss schreef:
Crokko schreef:
Frits@Vrolijk schreef:En 160 pk uit 1400 blokje trekken vond ik toch al veel van het goede :o
Dat kun je vinden natuurlijk, maar 160 pk uit een 1.4 tsi is geen enkel probleem en het vermogen staat ook los van de problemen met ketting/kettingspanner.
De eerste 1.4tsi 160pk met 250.000km moet nog komen dus echt uitspraak kan je hier niet over doen. Vaak is er in de tussentijd al het blok gewisseld.
Ik durf zomaar te zeggen, dat als een 1.4 met 160 pk de 250.000 km niet haalt, dat dit niet te wijten is aan het vermogen.

Je moet met welke auto dan ook, mazzel hebben.
Dat was vroeger ook al.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door Frits@Vrolijk »

Klopt de factor mazzel is ook van toepassing .

Maar je eigen rij gedrag nog meer rij nu in een berlingo diesel 300.000 op de teller en loopt als een nieuwe


Heb eigenlijk nooit gezeur met motors achter de rug

Maar het idee dat je nokkenas ketting zoveel shit kan veroorzaken tja wordt ik niet happy van .


En vind het mega sneu voor hard werkende mensen met een vw die ellende met het blok hebben .


En al zeker als VW zegt zoek het verder maar uit .


Zo en nu velgen zoeken voor het Golfje :D
Mvg Frits
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door wehoo »

Er zijn zeker TSI-motoren met deze hoge kilometerstanden. De eerste MKV GT (170Pk, twincharger) kwam in 2006 op de markt.

@Frits@Vrolijk: het zijn vooral de distributiekettingen waardoor het kettingprobleem in het nieuws is gekomen. Deze zijn voor het eerst toegepast in de MKVI. In de V werd de distributie nog verzorgd door een riem. Ook de V heeft een ketting tussen de 2 nokkenassen. Dat wordt al jaren gehanteerd en er worden hoge kilometrages mee gehaald. VW zegt niet altijd "zoek het maar uit", er is een coulanceregeling voor.

De factor mazzel is sterk te beïnvloeden door goed onderhoud en weten hoe je ermee om moet gaan. :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door Crokko »

wehoo schreef:Er zijn zeker TSI-motoren met deze hoge kilometerstanden. De eerste MKV GT (170Pk, twincharger) kwam in 2006 op de markt.

@Frits@Vrolijk: het zijn vooral de distributiekettingen waardoor het kettingprobleem in het nieuws is gekomen. Deze zijn voor het eerst toegepast in de MKVI. In de V werd de distributie nog verzorgd door een riem. Ook de V heeft een ketting tussen de 2 nokkenassen. Dat wordt al jaren gehanteerd en er worden hoge kilometrages mee gehaald. VW zegt niet altijd "zoek het maar uit", er is een coulanceregeling voor.

De factor mazzel is sterk te beïnvloeden door goed onderhoud en weten hoe je ermee om moet gaan. :lol:
+1
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door Frits@Vrolijk »

Nou ben een rustige rijder en heb een jaar garantie dus we zien het wel

Wil wel een kabeltje met software om mijn golfje uit te lezen lijkt me grappig en kost de wereld niet


Zijn er geen goede toevoegingen om bij de olie te mikken die wat helpen de boel heel te houden .

Wou nog led lampen achter monteren de shit 450 euro nou ze kijken maar naar gewone lampjes :lol:

Heb wel led lampen te vervanging van me dimlicht gezien of geeft dat ook een hoop ellende

Lees het weer thanks
Mvg Frits
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door wehoo »

Frits@Vrolijk schreef:Zijn er geen goede toevoegingen om bij de olie te mikken die wat helpen de boel heel te houden.
Goede benzine tanken, die naast meer vermogen, ook een meer zuivere verbranding geeft. Maar..... die heb je niet in Nieuwegein. :(
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door Frits@Vrolijk »

Shell v Power toch


Gooi er wel een flesje kleppen reiniger bij soms en injector reiniger


En kan je gewoon 95 tanken of is dat not done haha
Mvg Frits
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door wehoo »

Nope, Aral Ultimate 102.

Ja, je kunt uiteraard RON95 tanken, het motormanagement past zich hierop aan. Levert minder vermogen; staat ergens in de handleiding. RON98 wordt aanbevolen door VW.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Distributieketting en spanners kapot

Bericht door Frits@Vrolijk »

:D :D Prima dan maar 10 pk minder lekker belangrijk verder

200 pk is ook genoeg en rij veel op de a2 dus dan weet je het wel


Heeft me al een set led lampen gekost die :twisted: a2


Ga nog ff rond surfen en dan snurken


u bent gegroet
Mvg Frits
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten