Met standaard remmen op de Nurburgring.
Met standaard remmen op de Nurburgring.
Mijn vrienden willen binnenkort met ze alle naar de Nurburgring. Nou weet ik dat de standaard remmen van de V gti niet de beste zijn maar zouden ze het wel vol houden? Ik ben een amateur op race gebied dus ik zou ook weer niet het onderste uit de kan halen.
Golf mk5 GTI, Limited Edition 240, 284pk/406nm
- sitechris
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Hangt er van af wat je tempo is en hoeveel rondjes je gaat rijden. De remmen van GTI-tjes zijn niet top, maar als je enigszins normaal doet dan lijkt het me geen probleem. En als je fading voelt, dan even wat rustiger aan doen of even pauze houden na je rondje.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Oke, naja we zijn van plan na ieder rondje wel even pauze te houden dus dat komt wel goed uit dan
Zijn er nog slimme dingen om te doen zodat ze het langer uit houden? Misschien moet ik mijn reservewiel er maar even uit gooien 

- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Wat je zeker niet moet doen is slepend remmen. Liever hard en kort remmen. Zo stook je de minste hitte in de remmen.
Dan doen we dat maar niet 

Als je de eerste ronde de ringtaxi kunt bijhouden, zou je in de tweede ronde wellicht een probleem met je remmen hebben. Ik betwijfel of je dit lukt, zodat je je ook geen zorgen over de remmen hoeft te maken.
http://www.nuerburgring.de/nl/angebote/ ... -taxi.html

http://www.nuerburgring.de/nl/angebote/ ... -taxi.html
Gr. Wehoo.

- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Hoe slechter je rijdt hoe zwaarder je remmen het hebben. Het is niet hoe sneller je je rondje maakt hij zwaarder je remmen het hebben. Althans daar zit wel een kantelpunt in maar dan kom je idd in de klasse waar wehoo het overheeft.
Je kan de rembekrachtiger nog een beetje aanpassen met vcds maar dat maakt weinig verschil met standaard remmen. Alleen dat het ABS meer blokkering toelaat.
Belangrijk is dat je niet te veel van jezelf moet verwachten is een andere sneller....boeiend dan is dat zo... Die heeft misschien al 1000 rondjes gedaan en 5 auto's afgeschreven.
Je kan de rembekrachtiger nog een beetje aanpassen met vcds maar dat maakt weinig verschil met standaard remmen. Alleen dat het ABS meer blokkering toelaat.
Belangrijk is dat je niet te veel van jezelf moet verwachten is een andere sneller....boeiend dan is dat zo... Die heeft misschien al 1000 rondjes gedaan en 5 auto's afgeschreven.
Golf MK1 GTI
Haha... Nou die ga ik zeker niet bijhouden
Nee je moet inderdaad je eigen rit rijden. Was al niet van plan heel veel risico te nemen want het zou toch jammer zijn als we de vangrail van dichtbij gingen bekijken.
Een vriend van mij reed vorige week met zijn polo gti(9n2 dacht ik) uit 2007 op het circuit en vertelde dat hij een melding van oververhitte remmen oid kreeg, kan dit? Of heeft hij heel wat anders gezien?

Nee je moet inderdaad je eigen rit rijden. Was al niet van plan heel veel risico te nemen want het zou toch jammer zijn als we de vangrail van dichtbij gingen bekijken.
Een vriend van mij reed vorige week met zijn polo gti(9n2 dacht ik) uit 2007 op het circuit en vertelde dat hij een melding van oververhitte remmen oid kreeg, kan dit? Of heeft hij heel wat anders gezien?

Melding oververhitte remmen zal niet juist zijn. Dit wordt niet weergegeven.
Geel remsymbool: remvoering versleten.
Rood remsymbool: handrem aangetrokken.
Rood remsymbool: (indien de handrem niet is aangetrokken) te lage remdruk (vloeistof niveau te laag).
Rood remsymbool: (indien de handrem niet is aangetrokken) te lage remdruk (vloeistof niveau te laag).
Gr. Wehoo.

- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Misschien door te veel temp in het remsysteem kokende remvloeistof.
Golf MK1 GTI
Ahh... Oke dan moet het een van deze meldingen zijn geweest ga ik vanuit.wehoo schreef:Melding oververhitte remmen zal niet juist zijn. Dit wordt niet weergegeven.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
De GTI's worden op de ring getest voordat ze in productie gaan dus maak je maar niet zo een zorgen.
Belangrijkste is niet slepend remmen maar hard en kort
Belangrijkste is niet slepend remmen maar hard en kort
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Testbaan VW:
Ehra-Lessien, Duitsland:

The BBC’s Top Gear program recently took the Bugatti Veyron for a quick test drive — a very quick test drive. James May was asked to test the car’s top speed, and there was apparently only one place in the world it could be done — Volkswagen’s super-secret test facility in Germany, Ehra-Lessien.
(http://googlesightseeing.com/2007/03/su ... est-track/)
Testbanen van de auto-industrie: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =34&t=5068
Ehra-Lessien, Duitsland:

The BBC’s Top Gear program recently took the Bugatti Veyron for a quick test drive — a very quick test drive. James May was asked to test the car’s top speed, and there was apparently only one place in the world it could be done — Volkswagen’s super-secret test facility in Germany, Ehra-Lessien.
(http://googlesightseeing.com/2007/03/su ... est-track/)
Testbanen van de auto-industrie: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =34&t=5068
Gr. Wehoo.

Ik denk dan dat we gewoon maar gaan rijden op de ring:D
Altijd leuk die filmpjes van Top Gear. Ik wil ook wel zo'n baan:P
Altijd leuk die filmpjes van Top Gear. Ik wil ook wel zo'n baan:P
Zo wil je toch niet eindigen? Er rijdt van alles rond tijdens de "touristikfahrten". Maak je een ongeluk worden de afsleepkosten, de baanreparatie en de duur van stillegging van de baan in rekening gebracht. Dat bedrag kan aardig oplopen.
Gr. Wehoo.

- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Groetjes Tonnie
Wow... Schokkende beelden. Nee zo wil ik mijn golfje niet zien eindigen.
- VPRgti
- Type auto: Golf MK5 gti tfsi
- Contacteer:
Zeker goed te doen, heb er nu al 6 rondjes op zitten met dezelfde remblokken, gewoon standaard van de vw garage.
ga na dit setje denk ik wel overstappen naar ferodo ds2500 omdat deze toch net ff wat meer aankunnen kwa hitte, plus er komt een stuk minder stof vanaf..
ga na dit setje denk ik wel overstappen naar ferodo ds2500 omdat deze toch net ff wat meer aankunnen kwa hitte, plus er komt een stuk minder stof vanaf..
Leuk filmpje...
Oke.. Aan de remmen moet het niet liggen dus
Oke.. Aan de remmen moet het niet liggen dus