GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door Frits@Vrolijk »

Je kunt ook via lease bedrijven auto.s kopen leaseplan bv dan staat er precies bij wat ze hebben gedaan aan de auto .


En op dat olie verhaal ga ik niet meer in is of topic en iedereen ziet maar hoe of wat .
Mvg Frits
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door JimmyGTI »

@fritselvrolijk,

Wat een slap gezwam van je! Je lijkt wel een kind van 15.
Ze halen tegenwoordig 200 pk uit een 2l, 4 cilinder. Vroeger hadden ze daar meer dan 6 cilinders en meer dan 3.0 l voor nodig! Ook zat er vroeger niks op een motor wat kapot kan, bij de golf 1 / 2 kon je naast het blok gaan liggen slapen. Door de kleinere motoren met meer pk's Wil dus ook zeggen dat er veel meer druk komt op de motoren. En als je dan je berlingo gaat vergelijken met een gti motor ben je wel heel ver heen!

En blijf niet bij elke post typen dat je geen ruzie wilt en je niet wilt mengen in de discussies terwijl je direct reageerd telkens!!

Je bent net op dit forum maar je doet je nou al een niet al te beste naam aan!

Cheers
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door Frits@Vrolijk »

Het gesprek ging er over of het nodig is om elke 12000 je olie te vernieuwen

Volgens mij niet maar goed als jij mij een kind vind om dat ik een andere mening heb prima .

Ga verder niet zeggen wat ik van dit soort opmerkingen vind anders ben ik de boeman weer


Fijne dag

Mvg
Mvg Frits
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door g-loudertje »

JimmyGTI schreef:@fritselvrolijk,

Wat een slap gezwam van je! Je lijkt wel een kind van 15.
Ze halen tegenwoordig 200 pk uit een 2l, 4 cilinder. Vroeger hadden ze daar meer dan 6 cilinders en meer dan 3.0 l voor nodig! Ook zat er vroeger niks op een motor wat kapot kan, bij de golf 1 / 2 kon je naast het blok gaan liggen slapen. Door de kleinere motoren met meer pk's Wil dus ook zeggen dat er veel meer druk komt op de motoren. En als je dan je berlingo gaat vergelijken met een gti motor ben je wel heel ver heen!

En blijf niet bij elke post typen dat je geen ruzie wilt en je niet wilt mengen in de discussies terwijl je direct reageerd telkens!!

Je bent net op dit forum maar je doet je nou al een niet al te beste naam aan!

Cheers
+1
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door superdave »

g-loudertje schreef:
JimmyGTI schreef:@fritselvrolijk,

Wat een slap gezwam van je! Je lijkt wel een kind van 15.
Ze halen tegenwoordig 200 pk uit een 2l, 4 cilinder. Vroeger hadden ze daar meer dan 6 cilinders en meer dan 3.0 l voor nodig! Ook zat er vroeger niks op een motor wat kapot kan, bij de golf 1 / 2 kon je naast het blok gaan liggen slapen. Door de kleinere motoren met meer pk's Wil dus ook zeggen dat er veel meer druk komt op de motoren. En als je dan je berlingo gaat vergelijken met een gti motor ben je wel heel ver heen!

En blijf niet bij elke post typen dat je geen ruzie wilt en je niet wilt mengen in de discussies terwijl je direct reageerd telkens!!

Je bent net op dit forum maar je doet je nou al een niet al te beste naam aan!

Cheers
+1
+1, verbaaste mij ook dat er bij je leeftijd 49 staat. No offense, maar het gaat hier om feiten of ervaring. Dus waar haal je die 12K vandaan?
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door MkVI Nmgn »

Frits.
Je hoeft waarschijnlijk je olie niet te vervangen bij 12 maanden of 15k kilometers waarschijnlijk rijd je op longlife die gaat 24maanden mee of 30k kilometers.
Naar als je het berlingo beleid aanhoud wens ik je veel plezier met een nieuw motor kopen want een GTI is een gevoelig beestje die veel aandacht nodig heeft meer als alleen een keertje tanken. Houd nu en dan je olie pijl in de gaten en wacht niet af dat er een lampje gaat branden want die zijn ervoor noodgevallen.

Ps: Probeer eerst na te denken voordat je iets post want van de de 150+ berichten zitten er misschien 20 met werkelijke inhoud en de rest is een beetje van wat moet je ermee berichten.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door Frits@Vrolijk »

Ga er verder niet meer op in tis goed zo einde verhaal

Beetje ruzie lopen maken over een olie wissel haha prima verder en heb wel zeker gelezen dat mensen hier hun olie vernieuwen naar 12000 kilometer prima verder

En je hebt gelijk Tonnie ga minder posten en meer lezen

Zal et wat serieuzer nemen allemaal
Mvg Frits
Gebruikersavatar
geurt2007
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jun 2011, 17:44
Type auto: Golf 6R

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door geurt2007 »

Frits,

Mijn olie ververs de dealer 1x per jaar.
Dan heb k 5-6k gereden. :lol:
Elk jaar gewoon nieuwe olie er in kost me 300+€
Dat heb k er voor over want als je een gti/r rijd
Moet je ook niet gaan zitten beknibbelen op onderhoudskosten.
Motoren met relatief veel vermogen moeten gewoon goed onderhoud hebben.
En dan kan je met een 2.0 tfsi nut met respect behandeld en dito onderhoud
300.000 km halen.

Mvg.
Golf 6R Stage 3 387,4 pk / 504 Nm
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door Schippersss »

Frits@Vrolijk schreef:Heb ooit een chemicus op tv gezien die de waardes van olie had gemeten die een miljoen kilometer in een vrachtwagen hadden gezeten .


De specificaties van de oude olie waren exact het zelfde als van nieuwe olie nul verschil .

Maar wil de eindeloze discussie over olie niet aangaan haha


Maar nu je er toch bent 5w30 of 10 w40 voor een standaard golf gti


Fijn weekend Mvg Frits
Er zit een dope in olie die verdwijnt na een tijd, tijdens het belasten en warm en koud en reinigen. Olie reinigt ook en koelt. Na zoveel functie wat olie heeft is het max 30.000km wel echt op dan is de dope ook wel zo goed als weg wat een smerende functie heeft, vaak denkt men dat olie alleen hoeft te smeren maar heeft zo 4 andere functies ook nog.
Laatst gewijzigd door Schippersss op 19 aug 2013, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door Frits@Vrolijk »

Snap dat je lief voor je motor moet zijn .Maar het is geen formule 1 blok haha


En mensen afzeiken omdat ze een andere mening hebben heb ik al helemaal niks mee


Heb me een keer uitgelaten over de golf7 was niet top maar verder lees ik ook genoeg onzin en denk dan zijn of haar mening prima


Zo koffie en dan shoppen

Fijne week

Mvg
Mvg Frits
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door Schippersss »

Frits@Vrolijk schreef:Doen waar je in gelooft shell zal blij met je zijn

En ken meer verhalen van vrachtwagens die tonnen met de zelfde olie rijden

Wel je filter vernieuwen he


En verder zeg ik er niks meer over maar ga niet elke 12.000 me olie dumpen hoe verzin je het
Vrachtwagens hebben een Carter van 30 liter, niet te vergelijken met een auto. Wij hebben aan boord een caterpillar 3512 een heeft een Carter van 680 liter olie en daar doen we 1500 uur mee is ook niet te vergelijken. 1x per jaar verversen 700 liter olie a 1200 euro en nog ff setje filters voor 800 euro. Dus 1x per 2 jaar je olie verversen van je golfje moet de kosten niet zijn.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door Renekesgti »

Ik vind dat de reacties af en toe ook wat genuanceerder mogen, want de sfeer wordt er natuurlijk niet beter op. Blijkbaar begint het op dit forum er een beetje bij te horen. Ik vind het jammer in ieder geval, want de gezelligheid verdwijnt hierdoor.
Aan de andere kant zou ik toch even het topic doorlezen van Sabgti wat slechte (of te lang doorrijden met dezelfde) olie kan doen met onze GTI's.

Dus voor 47 euro 5w40 TD EDGE + excl. filter en dopje zou ik het niet laten.
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door rabies »

Nu we toch bezig zijn :
Typt of drukt of veegt iedereen tegenwoordig zijn zinnen met een telefoon ?

want. ik begin mezelf. behoorlijk te irriteren

aan steeds die lege. regels tekst en taalvauten en vreemde interpunctie.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door Frits@Vrolijk »

Crokko schreef:Waar haal je die 12k eigenlijk vandaan?

Anyway...

Alleen maar zeggen, dat je het niet nodig vindt is je goed recht, maar kun je de theorie van je mysterieuze chemicus eens met ons delen?
Je onderbouwt niet wat je zegt, dat maakt het moeilijk om iets van je aan te nemen.

(hopeloos offtopic dit allemaal btw :oops: ) :mrgreen:

http://www.cal-look.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=370


En dit is echt het laatste wat ik er over zeg even goede vrienden :mrgreen:
Mvg Frits
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door wehoo »

Dan gaan we er toch maar even op in.

Dit artikel van de Telegraaf (dat zegt al genoeg) is niets anders dan een stemmingmakerij. Wetenschappelijk niet onderbouwd, enkel goed om een bepaalde stemming op te roepen. Namelijk dat de olie-industrie grote winsten maakt door overbodige oliewisselingen te stimuleren c.q. te verplichten. Pakweg 10 jaar geleden werd dit onderwerp door autotijdschriften ook al opgepakt. (o.a. Autobild, soms qua inhoud ook te vergelijken met de Telegraaf).

Even terug naar "reality" en wel wetenschappelijk onderbouwd. Om het moeilijker te maken geen Nederlandse site. Lees maar eens alle punten aandachtig door, dan wordt het wel duidelijk welke functie de motorolie in het voertuig heeft.
http://www.adac.de/infotestrat/reparatu ... fault.aspx
Gr. Wehoo.
Afbeelding
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door 73GTI »

rabies schreef:Nu we toch bezig zijn :
Typt of drukt of veegt iedereen tegenwoordig zijn zinnen met een telefoon ?

want. ik begin mezelf. behoorlijk te irriteren

aan steeds die lege. regels tekst en taalvauten en vreemde interpunctie.
:lol:

mvg lex
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door Crokko »

Nu vroeg ik je, de theorie van je "chemicus" voor te leggen en te onderbouwen en dan kom je met dit? :shock:
Gelukkig heeft Wehoo daar alles al over gezegd, +1 voor Wehoo.
Ik kan eigenlijk iedereen wel een +1 geven, op Fritsie na dan natuurlijk. :lol:

Ik zal je feit geven Frits en dat is, dat het forum er niet vrolijker op wordt met jouw houding.
Wat een partij onzin boer jij omhoog zeg, daar lusten de honden geen brood van.
Constant je negativiteit en betweterigheid rondspuiten, en als het er dan op aankom wil je geen ruzie, geen discussie, het niet onderbouwen of het er niet meer over hebben.

Door te zeggen:
En verder zeg ik er niks meer over maar ga niet elke 12.000 me olie dumpen hoe verzin je het
Verklaar je feitelijk (niet onderbouwd) 99% van de forumleden voor gek. :shock:
Waarbij ik nog steeds niet begrijp waar jij die 12.000 vandaan haalt?

Anyway, je zoekt het maar uit, maar dit soort negativiteit is nieuw op dit mooie forum.
Mijn inziens is dat heel jammer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door superdave »

+1 Hulde Wehoo
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door O2RS »

Haha...die Frits...grapjas......
Nee.....met chippen en uitlaatjes maak je alles kapot.......olie tijdig verversen is daarentegen de grootste onzin ;)
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door Frits@Vrolijk »

Tis jammer dat als je anders denkt over het vernieuwen van olie of andere dingen je afgebrand wordt


Maakt mij verder niks uit hoor al vernieuw je het elke dag je olie lekker belangrijk

En dan nog zelf er van alles bij verzinnen over uitlaten om de boel op te stoken


Nog geen woord over uitlaten gesproken en een andere uitlaat gaat er hier ook komen daar geloof ik zeker in .


Iedereen ziet maar hoe of wat ben klaar met dit gesprek

En ga er ook niet meer op reageren
Mvg Frits
rubberenrobbie
Berichten: 115
Lid geworden op: 16 jul 2012, 00:05
Type auto: R20

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door rubberenrobbie »

en dat jullie mijn topic verkrachten met z'n allen hoor je niemand over. Pubers zijn jullie.
(maar dat komt omdat ik als ouwe lul in een puber-auto rijd...)
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door Frits@Vrolijk »

rubberenrobbie schreef:en dat jullie mijn topic verkrachten met z'n allen hoor je niemand over. Pubers zijn jullie.
(maar dat komt omdat ik als ouwe lul in een puber-auto rijd...)
Jij hebt gelijk sorry ouwe lul in een puber auto haha dat noemen ze midlife :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Frits@Vrolijk op 20 aug 2013, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Frits
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door Ralphd »

Een GTI met een hoge km stand hoeft totaal geen probleem te zijn. De mijne heeft >160k gelopen en rijdt nog steeds helemaal super. Een tik in het blok, maar dat moet je voor lief nemen bij stationair draaien. (karakter ofzoiets haha)
Elke ochtend starten en lopen, en als je ermee rijdt, rijdt het nog steeds net zo gaaf als 100k km minder,
Dus om op je vraag in te gaan, geen enkel probleem! Je hoeft niet te schrikken van de kilomters, ook niet met DSG. Dat heb ik ook, en werkt nog steeds top. Zelfs met chip.

Kortom, beoordeel de auto op je gevoel en staat van onderhoud en koetswerk en opties, km stand hoeft geen belemmering te zijn.
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door O2RS »

Klopt Frits, wanneer je telkens, "maar dit is enkel mijn mening" erachter zet maakt het verder niks uit toch?
Dat van die uitlaten en chippen heb ik inderdaad eerder voorbij zien komen, waarschijnlijk weet jij prima in welk topic, maar als jij
nog van mening ben dat ik er iets neerzet wat jij niet gezegd hebt dan hoor ik dat graag.
Dan zal ik het betreffende citaat wel even opzoeken en plaatsen.

Edit: heb hem er meteen maar even bijgezocht voor je:

Eerlijk vindt al dat gekloot aan een Gti niks Chippen uitlaten en wat meer Zou ook nooit een auto kopen die gechipt is of met een hoop extra ellende er op Zelfs een dealer wil dit soort auto.s niet inruilen Mijn mening Dont kill me en iedereen moet doen waar hij of zij blij van wordt Mvg Frits ;)
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: GTI 6 met 153000 km en DSG. Af te raden ?

Bericht door Frits@Vrolijk »

O2RS schreef:Klopt Frits, wanneer je telkens, "maar dit is enkel mijn mening" erachter zet maakt het verder niks uit toch?
Dat van die uitlaten en chippen heb ik inderdaad eerder voorbij zien komen, waarschijnlijk weet jij prima in welk topic, maar als jij
nog van mening ben dat ik er iets neerzet wat jij niet gezegd hebt dan hoor ik dat graag.
Dan zal ik het betreffende citaat wel even opzoeken en plaatsen.

Edit: heb hem er meteen maar even bijgezocht voor je:

Eerlijk vindt al dat gekloot aan een Gti niks Chippen uitlaten en wat meer Zou ook nooit een auto kopen die gechipt is of met een hoop extra ellende er op Zelfs een dealer wil dit soort auto.s niet inruilen Mijn mening Dont kill me en iedereen moet doen waar hij of zij blij van wordt Mvg Frits ;)

Je hebt gelijk kan er niet om heen maar ga toch me uitlaat tzt onderhanden nemen en kat sucks ook onder mijn Golfje

En niks zo veranderlijk als een mens neemt niet weg dat het afzeiken van mensen en meningen geen top actie is


Maar heel het topic is off topic dus ik duik me garage in om te sleutelen


Iedereen een fijne dag
Mvg Frits
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten