VW Golf 7 R

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

VW Golf 7 R

Bericht door Crokko »

Afbeelding
Afbeelding
Het zat er natuurlijk aan te komen: ook de zevende generatie van de Volkswagen Golf wordt uitgedost als gespierde R-uitvoering. Dit is 'm!


Om maar meteen met de harde cijfers te beginnen: de nieuwe Volkswagen Golf R sprint dankzij z'n 300 pk en 380 Nm aan koppel in 4,9 seconden naar de 100 km/h. De tweeliter TFSI-turbomotor is sterker dan z'n voorganger en brengt 30 pk en 30 Nm meer mee naar het strijdveld.

Verbruikt de nieuwe Duitse hot hatch dan ook meer brandstof? Dat dan weer niet. Met DSG-bak verbruikt-ie gemiddeld 6,9 l/100 km, 18 procent minder dan de vorige R. Met deze automatische transmissie weet Volkswagen een CO2-uitstoot van 159 g/km te realiseren. De versie met handgeschakelde zesbak gaat in 5,3 seconden naar de 100 km/h. Het verbruik van de handgeschakelde Golf R is vastgesteld op 7,1 l/100 km, wat neerkomt op een CO2 uitstoot van 165 g/km. Z'n voorganger dronk met 8,5 l/100 km behoorlijk wat meer. Beide versies sprinten door tot de 250 km/h op de klok staat.

Opnieuw geschiedt de aandrijving op alle vier de wielen via de laatste versie van Volkswagens 4Motion-systeem. Om de Golf R nét even strakker de bocht om te sturen wordt-ie 20 mm dichter boven het asfalt gelegd dan een standaard Golf en 5 mm lager dan een GTI. Bovendien krijgt-ie een progressief stuurmechanisme mee, dat nu is in te stellen in de stand ECS Sport. Het XDS+ elektronische sperdifferentieel tussen voor- en achteras zorgt voor goede krachtverdeling, het adaptieve dempersysteem DCC is optioneel. Dat DCC kent nu standje 'Race' van de zogenaamde Driving Profile Selector, waarmee je de meest heftig afgestemde Golf R krijgt.

De Volkswagen Golf R is standaard voorzien van 18-inch lichtmetalen wielen, bi-xenon verlichting en nieuwe U-vormige led-verlichting aan de voorzijde. Aan de achterkant zien we donkerrode led-verlichting en vier verchroomde uitlaatpijpjes. Vanbinnen wordt de über-Golf voorzien van lappen alcantara, een met leer afgewerkt stuurwiel en automatische klimaatregeling. Het topmodel van de Golf is zowel met twee als met vier portieren te bestellen.

De vorige Golf R stond voor 47.900 euro in de prijslijst. Wij vermoeden dat de nieuwste generatie door de lagere CO2-uitstoot voor iets minder mee naar huis mag. Op de IAA in Frankfurt kunnen we de opper-Golf voor het eerst in het echt bewonderen.
Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws/24471/off ... met-300-pk
Laatst gewijzigd door Crokko op 20 aug 2013, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

Oke, wel led knipperlichten voor.. en beide U 's in koplamp branden nu.
Laatst gewijzigd door golfruud op 20 aug 2013, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Lean
Berichten: 198
Lid geworden op: 08 jan 2012, 15:22

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Lean »

Dat zijn zeker leuke getallen. Ik weet alleen niet of ik hem nu mooier vind als de 6 R, met name de 4 pijpen vind ik wat overdreven. Misschien dat het geluid dit nog goed maakt
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Gengar »

De R heeft toch dezelfde vermogen als de S3? Ik ga ervan uit dat de R goedkoper wordt vanwege de brandstof verbruik ;)
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Nikkor27 »

Stellen ze hem alweer voor in Rising Blue :|
Komop dan VW. Beetje jammer, nu wordt die nog meer gelinkt aan de 6R.
Niet dat het een lelijke auto is, maar het is de volgende gen. ... nieuw spannend exclusief kleurtje mixen, was toch mooier geweest.
Je zit toch aan topsegment qua hothatches, mag toch iets speciaal hebben?
Lay
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 apr 2011, 10:18
Type auto: Audi TT RS
Locatie: Amsterdam

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Lay »

Alle R's worden in deze kleur voorgesteld. Het begon bij de R32 wederom in deze kleur. ;)
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

Hadden ze dit ook niet meteen bij de GTI kunnen doen. :x

Afbeelding
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door RobR6vs »

Lean schreef:Dat zijn zeker leuke getallen. Ik weet alleen niet of ik hem nu mooier vind als de 6 R, met name de 4 pijpen vind ik wat overdreven. Misschien dat het geluid dit nog goed maakt
Helemaal eens, die 4 pijpen is over de top. De vorige configuratie bij de R32 (type 5) en R (type 6), 2 in het midden is veel ingetogener en chiquer.
Het is nu een beetje "Sjonnie" geworden ;) !

Groet Rob
Laatst gewijzigd door RobR6vs op 20 aug 2013, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door RobR6vs »

En die gebruikscijfers deugen natuurlijk van geen kant. Met m'n huidige R (type 6) mag ik blij zijn als ik 100 km met 10,5 liter haal :( . En dat moet je echt niet een paar keer het gas er vol op zetten want dan gaat het al snel naar 11,5 - 12 liter voor 100km.
Groet Rob
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Nikkor27 »

RobR6vs schreef:
Lean schreef:Dat zijn zeker leuke getallen. Ik weet alleen niet of ik hem nu mooier vind als de 6 R, met name de 4 pijpen vind ik wat overdreven. Misschien dat het geluid dit nog goed maakt
Helemaal eens, die 4 pijpen is over de top. De vorige configuratie bij de R32 (type 5) en R (type 6), 2 in het midden is veel ingetogener en chiquer.
Groet Rob

Het had mss ook wel 3 pijpen in het midden kunnen zetten. was denk ik ook wel leuk geweest.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Crokko »

Mooie auto.
4 uitlaten vind ik ook een beetje teveel van het goede.
Ik had eerder gekozen voor 2 eindstukken (1 links , 1 rechts) maar dan anders vormgegeven. Rechthoekig(er) van mijn part, maakt de achterkant visueel breder ook.
Mooie led-verlichting ook.
De spiegelkapjes moet ik in het echt zien, zoals ik het nu zie, liever in de kleur van de auto.

Laat hier wat JD magie op los, dan zit je wel in een bommetje op wielen hoor. De 300pk is overigens ook niet karig. :mrgreen:
Afbeelding
Lay
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 apr 2011, 10:18
Type auto: Audi TT RS
Locatie: Amsterdam

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Lay »

Zie ik daar nu 19inch icm panodak?
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: VW Golf 7 R

Bericht door TheDGM »

Lay schreef:Zie ik daar nu 19inch icm panodak?
De Volkswagen Golf R is standaard voorzien van 18-inch lichtmetalen wielen, bi-xenon verlichting en nieuwe U-vormige led-verlichting aan de voorzijde. Aan de achterkant zien we donkerrode led-verlichting en vier verchroomde uitlaatpijpjes. Vanbinnen wordt de über-Golf voorzien van lappen alcantara, een met leer afgewerkt stuurwiel en automatische klimaatregeling. Het topmodel van de Golf is zowel met twee als met vier portieren te bestellen.
Helaas niet. Verwacht eigenlijk ook niet dat dat mogelijk wordt (af-fabriek) op de .:R.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

Als je de filmpjes op you tube kijkt rijdt er ook een Golf 7 R met 19" en panoramadak rond.
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Schippersss »

Wel mooie wagen hoor. Maar is natuurlijk een facelift aan de buitenkant, qua motor is wel Totale verandering en vernieuwing. Uitlaten lekker tjoening, al denk ik wel dat die wel lekker klinkt.
Laatst gewijzigd door Schippersss op 20 aug 2013, 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: VW Golf 7 R

Bericht door sitechris »

Voorkant had tikje agressiever gemogen, maar overall een mooie auto. Ik ben vooral benieuwd naar de prijs! De vorige R vond ik net wat te prijzig, wellicht dat deze iets gunstiger gaat worden?
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: VW Golf 7 R

Bericht door LucaGTI »

Mooi maar ben er nog niet wild van.

Lampen vast en zeker over te zetten in de GTI.

De dubbele u verlichting moet vast ook beschikbaar zijn voor de gti via VAG-com binnenkort?!
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: VW Golf 7 R

Bericht door HC1973 »

In één woord: fantastisch.

De 4 pijpen op de R 7 vind ik juist weer wel heel mooi. Smoelt beter. De pijpjes van de gti 7 komen op mij namelijk (op foto) te iel over. De R geeft de kont met deze pijpen meer body.

Snel mijn spaarvarken vetmesten. Word er hebberig van.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Doohie »

Ander camera zichtje..

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Doohie op 22 aug 2013, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

Die koplampen wil ik ook op mijn GTI. Led knipperlichten en dubbele dagrijverlichting.
Wel weer slim van VW, hadden ze dit ook niet meteen op de GTI kunnen doen ??
NNNNNEEEE, weer extra ping ping in het laadje. :x
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Renekesgti »

Mooie auto, die 4 uitlaten daar wennen we allemaal wel weer aan. Ik vind het in ieder geval wel stoer staan en niet zoals alle voorgaande modellen.
@Ruud, er zal wel weer een mooie handel ontstaan op het internet voor die lampen, al is dat niet goed voor de buitenslapende Golf R's en GTI's met deze luxe lampjes.
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Doohie »

golfruud schreef:Die koplampen wil ik ook op mijn GTI. Led knipperlichten en dubbele dagrijverlichting.
Wel weer slim van VW, hadden ze dit ook niet meteen op de GTI kunnen doen ??
NNNNNEEEE, weer extra ping ping in het laadje. :x
Begrijp je wel golfruud maar dan heb ik iets van wees blij met wat je hebt,
De Gti is ook al uniek dus de R verdient ook wel zijn typische detailtjes.
Anders kan je net zo goed de Gti verbouwen naar een look a like
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

Doohie schreef:
golfruud schreef:Die koplampen wil ik ook op mijn GTI. Led knipperlichten en dubbele dagrijverlichting.
Wel weer slim van VW, hadden ze dit ook niet meteen op de GTI kunnen doen ??
NNNNNEEEE, weer extra ping ping in het laadje. :x
Begrijp je wel golfruud maar dan heb ik iets van wees blij met wat je hebt,
De Gti is ook al uniek dus de R verdient ook wel zijn typische detailtjes.
Anders kan je net zo goed de Gti verbouwen naar een look a like
Ben het niet met je eens.
Alles op de GTI is led, behalve de led knipperlichten voor en de kleine U in de koplampen.
Dit hoort ook op een GTI,( heb ik al in het begin aangegeven toen ik de GTI kocht) maar dit is bewust gedaan door VW om extra te verdienen.
Een Look a like is pas als je de bumpers de uitlaat van een R ook op de GTI gaat zetten ( al zie er nu maar weinig verschil tussen !!) Maar natuurlijk ieder zijn ding. ;)
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: VW Golf 7 R

Bericht door Doohie »

"bewust gedaan door VW om extra te verdienen"??
Eerder bewust gedaan om het te geven aan de R..en terecht.
Volgens mij voelt dit eerder aan als ik wil, ik wil..ik ben, ik ben nooit content..
deze uber golf verdient toch ergens iets specialer te zijn.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: VW Golf 7 R

Bericht door golfruud »

Doohie schreef:"bewust gedaan door VW om extra te verdienen"??
Eerder bewust gedaan om het te geven aan de R..en terecht.
Volgens mij voelt dit eerder aan als ik wil, ik wil..ik ben, ik ben nooit content..
deze uber golf verdient toch ergens iets specialer te zijn.
"ik ben nooit content.."
Waar gaat dit nauw weer over .....kan jij ook al in mijn ik kijken.
Kom op zeg, ik oordeel toch ook niet over jouw.
Laten we even over het onderwerp houden en niet over mij !!
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten