Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Misschien een rare vraag maar vraag het me toch al een tijdje af..
Waarom er dus bij de bijrijderskant die lus zit en bij chauffeurskant gewoon zo plastic dopje...
Wat foto's voor de duidelijkheid!
Volgens mij heeft het er mee te maken dat de "gordel" (het plastic met ijzer gedeelte, niet de band) tijdens het rijden niet tegen de onderzijde middenstijl aantikt.
Bestuurderskant heeft dit niet, maar als je rijdt heb je die gordel ( als het goed is) om en kan ie de middenstijl niet raken.
Beide achtergordels, links&rechts, hebben dit ook.
Wat Zoef zegt klopt idd, Anders hoor je de hele tijd een hele irritante tik als je auto door een put rijdt oid. Ik kwam er ook pas achter na 2 jaar de auto in bezit te hebben
Die lus is voor als er een botsing plaatsvind, die zou dan los moeten schieten om de gordel iets te verlengen, om de klap daardoor iets op te vangen zodat je lichaam niet de volle klap krijgt.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
NielsGTI-Edition schreef:Die lus is voor als er een botsing plaatsvind, die zou dan los moeten schieten om de gordel iets te verlengen, om de klap daardoor iets op te vangen zodat je lichaam niet de volle klap krijgt.
Die lust zit er los op gestikt, dus dat gaat niet.
NielsGTI-Edition schreef:Die lus is voor als er een botsing plaatsvind, die zou dan los moeten schieten om de gordel iets te verlengen, om de klap daardoor iets op te vangen zodat je lichaam niet de volle klap krijgt.
Die lust zit er los op gestikt, dus dat gaat niet.
+
Met deze theorie is de bijrijder belangrijk en de bestuurder niet.
GTI_6 schreef:Misschien een rare vraag maar vraag het me toch al een tijdje af..
Waarom er dus bij de bijrijderskant die lus zit en bij chauffeurskant gewoon zo plastic dopje...
Wat foto's voor de duidelijkheid!
Hoi ik ben Rudy zit nog niet zo lang op dit forum, maar kwam toen ik mijn 240 golf 5 gti 2 weken had ( inmiddels 4 mnd)ook achter dat die lus er in zit . Volgens mij is het ook om het tikken van de gordel tegen de binnenzijde van de B stijl tegen te gaan , bij mij zitten de lussen ook bij de gordels achterin en deze hangen ook tegen het kunstof aldaar . Dus om het tikken tegen te gaan lijkt mij.
Gr. Rudy
GOLF V GTI EDITION 240 United Grey, ABT 240 pk/ 305 nm, 240 leder pakket, schuifkanteldak.