Na 25 dagen de gti retour. Ben nog niet tevreden.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door LucaGTI »

Verlenging soap........... Ik kan wel janken van woede.

Twee uur geleden uit pure frustratie naar de dealer gereden om de dealer/verkoper persoonlijk evennde waarheid te zeggen en concrete afspraken te maken.

Bij de dealer loop ik direct naar mijn auto alwaar de verkoper naar mij toe komt lopen met de vraag; " ben je al gebeld??????".

Bleek dat hij terwijl ik binnenkwam ( hij stond bij de werkplaats) te horen had gekregen dat de benodigde software echt net binnen was. Duurde ong 30 min en dan kon ik de gti mee naar huis nemen. Ondanks de gehele situatie was ik natuurlijk heel heel blij.

Wel even gesproken met de verkoper en duidelijk mijn mening gegeven. Volgens de verkoper was er een computer gecrasht bij vw die deze software zou "produceren". Dus pure onmacht voor de dealer.

Ik moest een officiële klacht opstellen en deze hem toesturen. Hij zou hem dan naar Pon sturen. Mogelijk dat pon er iets mee zou doen. Aangegeven dat De dealer er ook maar iets mee moest doen.

Vervolgens maar zitten wachten. Vervolgens maar de leenauto netjes afgetankt maar wel heel duur gezien ik altijd in duitsland tank Ong 15 later chef werkplaats......... Excuses meneer maar het werkt niet. Het is de verkeerde software....... Jullie willen niet weten wat ik wilde doen of dacht.

Ook mijn mening gedeeld met hem. Kreeg natuurlijk weer een hoop bla bla...... Ze zijn natuurlijk wel afhankelijk van de fabriek maar het mooiste was dat hij toch nog wel even wilde melden dat hij een leenauto had geregeld als compensatie. Toen woede woede woede. Heb me in kunnen houden.

Resultaat: een hoop irritatie en woede, een duur afgetankte Ibiza retour naar huis.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door bluetiger »

Man man ik hoop echt dat je snel van dit ellenlange probleem af komt. Ik zou zeker je klacht ook direct naar Pon sturen en dan hopen dat ze je respectvol behandelen.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door mhoutman »

LucaGTI schreef:Verlenging soap........... Ik kan wel janken van woede.

Twee uur geleden uit pure frustratie naar de dealer gereden om de dealer/verkoper persoonlijk evennde waarheid te zeggen en concrete afspraken te maken.

Bij de dealer loop ik direct naar mijn auto alwaar de verkoper naar mij toe komt lopen met de vraag; " ben je al gebeld??????".

Bleek dat hij terwijl ik binnenkwam ( hij stond bij de werkplaats) te horen had gekregen dat de benodigde software echt net binnen was. Duurde ong 30 min en dan kon ik de gti mee naar huis nemen. Ondanks de gehele situatie was ik natuurlijk heel heel blij.

Wel even gesproken met de verkoper en duidelijk mijn mening gegeven. Volgens de verkoper was er een computer gecrasht bij vw die deze software zou "produceren". Dus pure onmacht voor de dealer.

Ik moest een officiële klacht opstellen en deze hem toesturen. Hij zou hem dan naar Pon sturen. Mogelijk dat pon er iets mee zou doen. Aangegeven dat De dealer er ook maar iets mee moest doen.

Vervolgens maar zitten wachten. Vervolgens maar de leenauto netjes afgetankt maar wel heel duur gezien ik altijd in duitsland tank Ong 15 later chef werkplaats......... Excuses meneer maar het werkt niet. Het is de verkeerde software....... Jullie willen niet weten wat ik wilde doen of dacht.

Ook mijn mening gedeeld met hem. Kreeg natuurlijk weer een hoop bla bla...... Ze zijn natuurlijk wel afhankelijk van de fabriek maar het mooiste was dat hij toch nog wel even wilde melden dat hij een leenauto had geregeld als compensatie. Toen woede woede woede. Heb me in kunnen houden.

Resultaat: een hoop irritatie en woede, een duur afgetankte Ibiza retour naar huis.
Allemaal heel vervelend maar helaas - voor jou - kunnen dit soort dingen gebeuren. :cry:

Bij problemen is het zeer raadzaam alles schriftelijk vast te leggen en te zorgen dat eventuele klachten bij de juiste mensen terecht komen. In dit geval zou ik in eerste instantie een aangetekende brief sturen aan de directie van de dealer waar je de GTI hebt gekocht. In dit schrijven zet je in chronologische volgorde (zonder emotionele toon) je hele verhaal uiteen en vraagt om compensatie. Je hebt immers diverse (onnodige) kosten gemaakt maar vooral ook weinig vertrouwen meer in het product VW.

Uiteraard verwacht je een antwoord op zeer korte termijn en mocht dit niet tevredenstellend zijn dan zou ik het zelfde verhaal aan de directie van VW Nederland uit de doeken doen.

Tenslotte: auto's zijn zeer complexe producten waar helaas ook een hoop mee fout kan gaan. Het oplossen van problemen kost soms veel tijd en communicatie gaat via een heleboel afdelingen. Bij BMW weet ik dat ze in het geval van problemen on-line al bij sommige modellen vanuit München mee kunnen. Dat is voor dit geval helaas nog toekomstmuziek.

Succes ! :)
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door LucaGTI »

De dealer belde vandaag. Helaas wederom geen goed nieuws.......

Ondanks dat de software nu wel binnen is lukt het niet om het te programmeren.....

De auto moet morgen / gaat morgen naar Pon.

Wanneer hij klaar is, is onbekend. Misschien morgen en misschien volgende week.

Verkoper heeft aangegeven vandaag te gaan kijken naar een compensatie. Ik krijg morgen te horen wat de compensatie gaat worden.

Ik word echt gek van frustratie........

Wordt weer vervolgd.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door Frits@Vrolijk »

Misschien een stomme vraag maar kan je niet gewoon zeggen wil me geld terug .

Als je iets koop wat niet voldoet krijg je toch normaal je poen terug


En bedoel deze vraag niet lullig voor er weer een hoop gezeur van komt
Mvg Frits
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door LucaGTI »

Was het maar zo simpel en kon het maar zo makkelijk.

Bij een magnetron was hij vast reeds vervangen...... Maar bij een gti van bijna 40.000?!
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door Frits@Vrolijk »

Juist dan mag je verwachten voor die prijs dat je iets koopt wat goed is

Maar als Jan met de pet zal je wel weer het onderspit delven en kan Vw je laten wachten met al het gezeik wat er bij komt

Maar goed wens de koper al het beste
Mvg Frits
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door yal »

LucaGTI schreef:Was het maar zo simpel en kon het maar zo makkelijk.

Bij een magnetron was hij vast reeds vervangen...... Maar bij een gti van bijna 40.000?!

Ik zou de dealer schriftelijk in gebreke stellen , aangezien jij de auto bij hun gekocht hebt zijn zij verantwoordelijk.
Ik kan mij voorstellen dat de lol van je nieuwe auto er inmiddels vanaf is.

Succes ermee ,

grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door LucaGTI »

Officiële klacht is reeds verstuurd.

Als de auto aankomende week hersteld wordt en hij komt retour eis ik een compensatie. (is de dealer vandaag ook mee bezig)

Kan de auto nietnhersteld worden dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. Dan kannhet sprake zijnnbeurtje ontbinding van de koopovereenkomst. Maar denk niet dat het zo gaat komen?!

Als de auto retour komt (zonder verdere beschadigingen) en alles werkt weer icm een goede compensatie hoop ik dat het plezier weer retour komt. ..........
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door Frits@Vrolijk »

Hoop dat het goed komt kerel

En dat je daarna veel plezier mag hebben van je golf .We houden het verhaal inde gaten fijn weekend
Mvg Frits
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door LucaGTI »

Weer gebeld......

Auto is niet klaar. Pon heeft het vandaag niet kunnen oplossen......

Wordt na het weekend.

Opmerking; " u moet nog even uw gti missen"

Even even...... Gvd ben al ruim twee weken de gti kwijt!!!!!

Betrof de salesmanager van de dealer. De vaste contactpersoon was met vakantie.
Laatst gewijzigd door LucaGTI op 05 sep 2013, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patrick B
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2012, 20:55
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door Patrick B »

Gewoon melden dat je de koop wilt ontbinden.

Dan zul je eens zien hoe snel PON is.

Ik heb dit gehad met de auto van mijn vader stond ook al bijna 2 week in de garage.

Na deze melding was de auto binnen 24 uur klaar.
Groetjes Patrick

--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.

VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door Frits@Vrolijk »

Zal mij benieuwen of ze je nog compenseren met geld


Of straks zeggen tis gelukt goed van ons he U kunt weer lekker rijden tot de volgende keer


Klote om ze aan je nieuwe auto te moeten beginnen
Mvg Frits
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door LucaGTI »

Ik heb zojuist alle stukken naar mijn rechtsbijstand gestuurd om over te gaan op: ontbinden koopovereenkomst.

Natuurlijk is dit heel makkelijk gezegd en gaat de dealer dit niet zomaar accepteren. Maar hoelang moet het duren voordat je de eerste stap moet nemen richting het ontbinden vd koopovereenkomst?!?!?

Advies rechtsbijstand is leidend.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door Frits@Vrolijk »

Denk dat over deze kwestie met VW of andere merken toch wel uitspraken zijn


Je bent niet de eerste die een miskleun koopt
Mvg Frits
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door golfruud »

LucaGTI schreef:Ik heb zojuist alle stukken naar mijn rechtsbijstand gestuurd om over te gaan op: ontbinden koopovereenkomst.

Natuurlijk is dit heel makkelijk gezegd en gaat de dealer dit niet zomaar accepteren. Maar hoelang moet het duren voordat je de eerste stap moet nemen richting het ontbinden vd koopovereenkomst?!?!?

Advies rechtsbijstand is leidend.
Ontbinden koopovereenkomst gaat echt niet lukken, mits Pon het probleem niet kan oplossen. Maar dat kunnen ze altijd wel, is alleen hoeveel vaart Pon erachter zet. Je zal zien als Pon merkt dat nu de rechtbijstand erachter zit dat alles opeens veel sneller opgelost wordt. Veel succes met de afhandeling, plezier komt straks wel terug als de auto weer gemaakt is. Ik weet het is klote maar soms heb je die pech. Succes.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door wehoo »

Er zijn meerdere gelijksoortige gevallen bekend betreffende het helemaal uitvallen van de discover media (pro). Monteurs van de fabriek worden erheen gestuurd om het apparaat helemaal opnieuw in te leren c.q. te programmeren. Er is geen geval bekend waarbij dit door een plaatselijke VW-dealer zelf is gebeurd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door Frits@Vrolijk »

En als je nu klaar bent met wachten en al het gezeik er omheen


Hoelang mogen ze je dan aan het lijntje houden


En ja snap dat je geen advocaat bent
Mvg Frits
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door wehoo »

Heel lang.............

Algemene verkoopvoorwaarden:

Afbeelding

Maar als er tijdig is geleverd en er iets is stuk gegaan of niet meer goed functioneert, geldt de garantietermijn.

Afbeelding
Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tjejenki
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:45
Type auto: CUPRA ST 290
Locatie: Gelderland

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door Tjejenki »

Net even je complete verhaal zitten lezen, wordt je erg verdrietig van....

Hoop voor je dat het snel opgelost wordt!
Groeten
Vincent
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door yal »

Ik zou het met een eigen advocaat oplossen , rechtsbijstand hebben vaak advocaten in opleiding en proberen kosten te besparen.
Aangezien de auto in kwestie ruim 40k kostte zou ik er nog wat euro's tegenaan smijten en met grof geschut mijn geld terug eisen of een nieuwe wagen eisen.

Succes ermee ,

Groet Yal

p.s. Jaren terug had een nieuwe golf III gekocht die vanaf dag 1 olie zoop , dealer wilde blok reviseren.
Ik wilde een nieuwe motor erin , dealer werkte niet mee.
Afijn , advocaat brief laten schrijven naar Volkswagen AG Wolfsburg , resultaat nieuwe motor in de auto.
Hele verhaal duurde ruim 3 maanden , met gratis leenauto.

De auto heeft daarna ruim 90.000km perfect gereden!

Groet Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI

Bericht door LucaGTI »

Jullie raden het al........ Kreeg net te horen dat de auto nog niet klaar was....... WAT EEN ¥£$>%#$£¥¥ VERRASSING...........

Het mooiste komt nog. :evil:

Ze konden als "compensatie" iets aanbieden......

Een winterset 18 inch!! Ipv 1255,- hoefde ik nu maar 1000,- euro te betalen.

Mooi aanbod hè!?!?!?!??


Triest triest te triest voor woorden dat ze dit durven aan te bieden :evil: :evil: :(

Belachelijk.

Buiten dat zou ik er toch niet op ingaan zolang de gti nog niet klaar is. Uit zeer betrouwbare bronnen heb ik te horen gekregen dat het uitladen en inladen van alle software uit de gti minimaal een week gaat duren.

Woensdag zitten we al op 3 weken........ Hij staat pas sinds vrijdag bij pon.

Vandaag een boze mail gestuurd naar pon. (deze lag in de middag blijkbaar al bij de dealer)

Het gaat nu niet meer over wanneer de auto klaar is maar wanneer de dealer mijn probleem hun probleem maakt. Dus de auto overnemen.......
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door Frits@Vrolijk »

Het verhaal wordt triester en triester

Denk dat de lol van je Nieuwe Golf al ver opgebrand is klote voor je man

Zou er hier ook gek van worden en me moeten inhouden om geen domme dingen te doen .


Pon zou zich moeten schamen en denken aan de negatieve reclame die meer gaat kosten dan jou netjes te helpen .


Heb nu zelf ook een Garantie gevalletje met me distributie ketting hou me hart vast

Hoop dat je toch over een tijdje kan lachen en genieten van je auto sterkte kerel
Mvg Frits
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door yal »

Tjonge , dat de auto niet klaar is was geen verrassing ,

maar dat ''compensatie aanbod'' slaat nergens op.

Fijn al die nieuwe high tech apparatuur.

Groet Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Konjo
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:29
Type auto: Golf GTI MK6

Re: Regelapparaat "zwakke" punt Golf GTI? 3 weken bij garage

Bericht door Konjo »

Ja heel vervelend dit allemaal. Hoop dat het snel is opgelost. Kinderziektes zijn echt een killer.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten