Ik heb de afbeeldingen van de uitdraai gepost in het hiervoor bestemde topic (post hier je rollerbank uitdraai!)Herman schreef: Wat betreft op maat chippen heb je helemaal gelijk, ik zou hier zelf ook altijd voor kiezen. Echter blijf ik het interessant vinden wat je nu gewonnen hebt met de downpipe (en dennis met het complete uitlaatsysteem). De vraagt blijft wat JD uit de edition 30 haalt wanneer ze deze 'enkel' op maat chippen met behoud van het originele uitlaatsysteem.
Kun je je uitdraai hier ook posten, ben erg benieuwd. Het klinkt in ieder geval als een rappe gti
Wat ik begrepen heb bij JD vandaag is dat je zonder downpipe (en k&n inlegfilter) met een ed30 op pak hem beet 310pk zit. Het zal iets meer of minder zijn maar dit is per auto afhankelijk (ook qua brandstof, de ene BP98 schijnt de andere BP98 niet te zijn).
Bij mij was mijn bottelneck de inlegfilter. Ik denk dat met de standaard OEM inlegfilter, zonder downpipe op 310 was gekomen. Zeg 4pk voor het inlegfilter en dan 10pk voor de downpipe. Zonder JD chip had ik al wel het gevoel dat de auto wat beter oppakt en beter op beter op het gas reageert. De pk's zeggen in dat geval ook niet alles.
Ik had een "tamme" ABT chip van op papier 265pk in zitten. Wat meteen opviel is dat ik mijn eerste en tweede versnelling veel soepeler reed. Voorheen werd ik toch wel wat in mijn stoel gedrukt in de 1 en 2 en de auto leek heel erg agressief . Dat is totaal weg, de auto loopt veel gestroomlijnder. Dus qua gevoel was de auto er niet sneller op geworden (in de 1 en 2). Op de snelweg merkte dit gevoel niet terecht is, ik heb wel degelijk een raket....