Verlagen met enkel veren kans lekke schokbrekers?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Verlengsnoer

Re: Verlagen met enkel veren kans lekke schokbrekers?

Bericht door Verlengsnoer »

Ze bevallen prima! Merk het toch wel in comfort maar denk dat je het met alle veren hebt! Ik moet dagelijks 9 drempels op en af in mijn woonwijk! Maar geloof me alles went! Ik zou nu niet anders willen! Mensen die mijrijden vinden het niet stug aanvoelen. Ik voel zelf bij t minste of geringste al dat de wagen anders reageert! Ik zou zeker verlagen als ik jou was maar de keuze voor veren of een set is aan jou :lol:

Achteruitgang in comfort is vele male kleiner dan de sach sportkoppeling welke ik heb! Daar heb ik veel langer aan moeten wennen!
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

Verlengsnoer schreef:Ze bevallen prima! Merk het toch wel in comfort maar denk dat je het met alle veren hebt! Ik moet dagelijks 9 drempels op en af in mijn woonwijk! Maar geloof me alles went! Ik zou nu niet anders willen! Mensen die mijrijden vinden het niet stug aanvoelen. Ik voel zelf bij t minste of geringste al dat de wagen anders reageert! Ik zou zeker verlagen als ik jou was maar de keuze voor veren of een set is aan jou :lol:

Achteruitgang in comfort is vele male kleiner dan de sach sportkoppeling welke ik heb! Daar heb ik veel langer aan moeten wennen!

Mooi om te horen/zien dat de veren nog altijd goed bevallen ! H&R was ook voor mij de enigste optie wat verlagingsveren aanging. Eibach is toch wat hoger en niet gelijk voor en achter .
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Chris5gti schreef:
Verlengsnoer schreef:Ze bevallen prima! Merk het toch wel in comfort maar denk dat je het met alle veren hebt! Ik moet dagelijks 9 drempels op en af in mijn woonwijk! Maar geloof me alles went! Ik zou nu niet anders willen! Mensen die mijrijden vinden het niet stug aanvoelen. Ik voel zelf bij t minste of geringste al dat de wagen anders reageert! Ik zou zeker verlagen als ik jou was maar de keuze voor veren of een set is aan jou :lol:

Mooi om te horen/zien dat de veren nog altijd goed bevallen ! H&R was ook voor mij de enigste optie wat verlagingsveren aanging. Eibach is toch wat hoger en niet gelijk voor en achter .
Niet gelijk? Achterkant hoger?
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

Ja bei Eibach is de achterkant altijd iets hoger , maar er zijn verschillende veren sets te krijgen .. Ikzelf zou zoals gezegt gewoon voor de H&R gaan als je niet te laag wil maar wel een duidelijk verschil wilt hebben . Heb vaker gti´s met eibach gezien die zagen uit als origineel . En als je het nou helemaal niet weet koop een goed schroefset dan kun je zo hoog of laag schroeven als je zelf wil . Voor onder 1000 euro zijn al top setjes te krijgen ook in hardheid instelbaar enz. Dan kun je je hoogte zo instellen als je hem wil en als het te hard is draai je hem gewoon wat zachter .
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Tim ik ken jou. Ik denk dat je beter voor een schroefset kan gaan. Heb wel vaker gezien dat mensen afstappen van hun vaste verlagingsset omdat ze de auto voor en/of achter niet op de juiste hoogte krijgen en uiteindelijk toch een schroefset nemen. Jouw kennende wil je het perfect hebben en dat kun je alleen bereiken met een schroefset.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Tim kennende wilt die voor een dubbeltje eerste rang zitten dus word het waarschijnlijk geen h&r geen Eibach en geen schroefset.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Timvgti

Bericht door Timvgti »

MkVI Nmgn schreef:Tim kennende wilt die voor een dubbeltje eerste rang zitten dus word het waarschijnlijk geen h&r geen Eibach en geen schroefset.
Bedankt voor deze enerverende woorden Tonnie...
Ik had gewoon toen ik de gti kocht direct een kw schroefset moeten monteren want dat is hetgene wat gewoon altijd goed had geweest.
Toen alleen te vaak getwijfeld en toen vond ik het ook vrij veel centjes.
Achteraf altijd spijt gehad en wil het nu alsnog maar rij misschien nog maar 1.5jaar met de auto. Vandaar dat veren nu een hele goede optie kunnen zijn.
Ik denk (daar schade en schande) goed na over aankopen en voorkom impuls/mis aankopen.
Dit forum is geweldig voor advies, ervaringen en discussie.
Dubbeltje op eerste rij is helemaal niet aan orde.
Sommige dingen had ik alleen gewoon eerder al moeten kopen (dan had ik er nu al lang plezier van). Zoals r32 achterlichten. Die heb ik nu deze week ook maar eindelijk nieuw gekocht. Had ik ook eerder moeten doen...
Dus verlagen gebeurt SOWIESO. Alleen hier dus discussie mbt mijn keus en anderen helpen mij heel erg mbt het delen van hun ervaringen; waarvoor dank.
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

Er is ook een schroefset wat meer prijs/qualiteit verhouding bied . Maargoed ook deze is net onder de 1000 euro . En KW kun je niet laag mee als je het naderhand wel zou willen . Wel is het een goede qualiteit set , en je kunt natuurlijk voor een aangepast set van KW kiezen van bijv gepfeffert die gaan tot 120mm of 140mm maar die laatste ist wel extreem !
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Bedoel ermee te zeggen.
Je wilt je auto nog een jaar rijden waarom zal je dan €300 voor veren betalen inclusief uitlijnen en montage en dan ook nog een €1000,- wielen. En je wilt nog een x aantal dingen veranderen. Dit kan er bij mij niet in als ik er vanaf wilt probeer ik me auto zo standaard mogelijk te houden en zoveel mogelijk te vangen ervoor.

Btw: Eibach is een mooie set en verschil is bij mij minimaal betreft voor en achter kijk maar in mijn projecten pagina.
Laatst gewijzigd door MkVI Nmgn op 02 sep 2013, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
eddiea
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door eddiea »

Chris5gti schreef:Er is ook een schroefset wat meer prijs/qualiteit verhouding bied . Maargoed ook deze is net onder de 1000 euro . En KW kun je niet laag mee als je het naderhand wel zou willen . Wel is het een goede qualiteit set , en je kunt natuurlijk voor een aangepast set van KW kiezen van bijv gepfeffert die gaan tot 120mm of 140mm maar die laatste ist wel extreem !
Waarom kan een KW niet laag genoeg? Je kan met een KW set lager dan Tim in gedachten heeft.
Hillebrand
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door Hillebrand »

eddiea schreef:
Chris5gti schreef:Er is ook een schroefset wat meer prijs/qualiteit verhouding bied . Maargoed ook deze is net onder de 1000 euro . En KW kun je niet laag mee als je het naderhand wel zou willen . Wel is het een goede qualiteit set , en je kunt natuurlijk voor een aangepast set van KW kiezen van bijv gepfeffert die gaan tot 120mm of 140mm maar die laatste ist wel extreem !
Waarom kan een KW niet laag genoeg? Je kan met een KW set lager dan Tim in gedachten heeft.
Mijn Golf met een KW1 eronder, achter nog wat draad over. Voorkant wel op z'n laagst! FF voor het idee. :)

Afbeelding
Yolo.
Verlengsnoer

Heb je er 19" onder ?
Zinory
Type auto: Golf MK5

Bericht door Zinory »

persoonlijk had ik verwacht dat een KW V1 wel lager kon

dit is hoe ik erbij ree eerst:
Afbeelding

setup is dus:
KW V1 voor op zn laagst, achter nog pot met ring ongeveer op de helft omhoog geschroeft
18 inch 7J velgen met 215/35 banden erom

ik raak amper iets bij drempels oid, echter let ik natuurlijk wel op en rem netjes af
Verlengsnoer

Chris5gti schreef: Mooi om te horen/zien dat de veren nog altijd goed bevallen ! H&R was ook voor mij de enigste optie wat verlagingsveren aanging. Eibach is toch wat hoger en niet gelijk voor en achter .
Ja zeker wel! Niets te klagen! Heb nog steeds dat als ik de wagen zie denk! damn best mooie bak! staat ook goed op z'n poten nu! :)
Hillebrand

Verlengsnoer schreef:Heb je er 19" onder ?
Klopt.
Zinory schreef:persoonlijk had ik verwacht dat een KW V1 wel lager kon
Dat dacht ik ook, maar zo met 19'' ligt die van mij er prima bij! :)
Yolo.
Hillebrand

Verlengsnoer schreef:Heb je er 19" onder ?
Klopt.
Zinory schreef:persoonlijk had ik verwacht dat een KW V1 wel lager kon
Dat dacht ik ook, maar zo met 19'' ligt die gewoon in de kassen. ;)
Yolo.
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

eddiea schreef:
Een ''gewoon'' KW set gaat echt niet laag is net n cm meer dan verlagingsveren . Zie de foto hierboven . Ik bedoelde maar als hij naderhand nog van gedachte veranderd kun je beter een set hebben met nog veel schroefdraad over dan eentje wat al op zijn max is . En zeker in die prijscategorie .
Want ik praat uit ervaring eerst denk je oh zo staat die er wel leuk bij dan denk je , hij zou toch wel wat lager kunnnen en voor je het weet is er geen schroefdraad meer over om nog omlaag te draaien dus ga je een ander set kopen .
eddiea

Bericht door eddiea »

Ik heb KW variant 1 extra low en die zou minimaal 20mm lager moeten kunnen dan de normale variant 1. Ik heb voor nu nog 20mm over en achter sta ik bijna op zijn hoogst. Daarom verbaasd het me. Nu rij ik wel op 20 inch maar dan ik toch wel een aardig stukje lager dan de variant 1.

Afbeelding
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

Ja dan praten we natuurlijk een beetje langs elkaar af , dat is geen normale KW v1 set die van jou gaat dan tot 120mm lager (dan origineel ) Het normale set gaat echt niet laag en al veel mensen wat ik ken waren echt teleurgesteld , omdat ze toch hadden verwacht dat het gewone set lager zou gaan .
eddiea

Bericht door eddiea »

Chris5gti schreef:Ja dan praten we natuurlijk een beetje langs elkaar af , dat is geen normale KW v1 set die van jou gaat dan tot 120mm lager (dan origineel ) Het normale set gaat echt niet laag en al veel mensen wat ik ken waren echt teleurgesteld , omdat ze toch hadden verwacht dat het gewone set lager zou gaan .
Deze set gaat echt geen -/-120mm. De mijne zou +/-20mm lager zijn dan de normale variant 1.
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

Je zegt dat hij achter bijna op zijn hoogst staat , een normaal kw set komt hier op laagste stand nog niet dus dit zijn minimaal 5 cm meer . Ik schat dat je achter op 315/320 mm zit (midden van het wiel tot aan spatbordrand) en dit is op zijn hoogste stand zoals je zegt . Een originele kan maar 40 tot 50 mm lager dan origineel , en als jouw set bovenaan de schroevdraad al 50/60 mm lager is dan is die helemaal onder op zijn minst 100 mm lager . En aangezien er niet zo extreem veel verschillende sets te krijgen zijn ga ik van de 120mm versie uit . Kan me natuurlijk vergissen maar lijkt me ook niet meer dan logisch .

edit : maargoed een wel/niet discussie zal Tim ook niet verder helpen dus laten we het overzichtelijk houden .
Zinory
Type auto: Golf MK5

Bericht door Zinory »

Chris5gti schreef:Ja dan praten we natuurlijk een beetje langs elkaar af , dat is geen normale KW v1 set die van jou gaat dan tot 120mm lager (dan origineel ) Het normale set gaat echt niet laag en al veel mensen wat ik ken waren echt teleurgesteld , omdat ze toch hadden verwacht dat het gewone set lager zou gaan .
nou ik was niet zozeer teleurgesteld maar mijn verwachtingen waren anders, echter vind ik wel dat de auto laag genoeg kan.

lager zou misschien wel dikker staan maar ik vind het zonde om de bodem van mijn MK5 kapot te schuren.
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

Zinory schreef:
nou ik was niet zozeer teleurgesteld maar mijn verwachtingen waren anders, echter vind ik wel dat de auto laag genoeg kan.

lager zou misschien wel dikker staan maar ik vind het zonde om de bodem van mijn MK5 kapot te schuren.
Ieder zijn eigen smaak en mening , de bodem houdt wel heel veel uit kan ik je vertellen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”