Golf VI kettingspanner probleem

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Frits@Vrolijk »

Zal het hem doorgeven dat het een rare dealer is .Gelukkig is fouten maken menselijk .dus denk niet dat ze erecht wakker van liggen
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Edition30 »

Balen dat je (eigenlijk nog nieuwe) GTI je in de steek laat, maar ook dat het verkoopnetwerk je ook in de kou laat staan. Het is toch van de gekke dat je moet bedelen voor een stukje service. Als je een product koopt van een gerenommeerd merk als VW van rond de 40.000 Eu, dan mag je toch ook wel verwachten dat het na de garantie termijn niet `helaas pindakaas` is. De dealer had jou meteen een voorstel (eventueel uit naam van PON) moeten doen.

Het is absurd dat een dealer zich achter de importeur verschuilt. De dealer is toch degene die jou een auto verkoopt en hij vertegenwoordigt toch de importeur. Hij zou dan ook degene moeten zijn die jou belangen moet behartigen richting importeur en eventueel (voor een deel) uit eigen portemonnee jou tegemoet moet komen. Dit alles natuurlijk wel binnen bepaalde grenzen, de garantie is immers al verlopen, maar daar mag het niet mee ophouden. Overigens biedt het Burgerlijk Wetboek de koper ook bepaalde beschermingen.

Van de site van het min. : http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/garantie

Van de site: `Er is geen vaste wettelijke garantietermijn. Uw klant moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. U moet uw klant informeren over de eigenschappen van het product. De duur van de garantie hangt af van het merk, de prijs en de levensduur van het product. Als de garantietermijn verlopen is, heeft de klant nog steeds recht op een deugdelijk product`.

Overigens heb ik gehoord dat PON andere regels hanteert dan VW Duitsland. Het schijnt dat PON zelf dingen regelt. Mogelijk dat dit de halsstarrige houding van PON verklaart en mogelijk ook waarom de dealer niet op één lijn (mag) zit(ten) met PON.

Succes met de coulance afhandeling.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
geurt2007
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 jun 2011, 17:44
Type auto: Golf 6R

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door geurt2007 »

Mischien denkt de dealer van Frits vrolijk / Ed kroket wel
Dat hij een gespleten persoonlijkheid heeft. :lol:
Vandaar 2x850€ :mrgreen:

Mvg.
Golf 6R Stage 3 387,4 pk / 504 Nm
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door staffpride »

geurt2007 schreef:Mischien denkt de dealer van Frits vrolijk / Ed kroket wel
Dat hij een gespleten persoonlijkheid heeft. :lol:
Vandaar 2x850€ :mrgreen:

Mvg.

:lol: :lol:
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door staffpride »

Afbeelding
MVG EMServices

Afbeelding
Konjo
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:29
Type auto: Golf GTI MK6

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Konjo »

Frits@Vrolijk schreef:Zal het hem doorgeven dat het een rare dealer is .Gelukkig is fouten maken menselijk .dus denk niet dat ze erecht wakker van liggen
Kijk iedereen moet/mag fouten maken maar dit staat gewoon op papier en zou dus voor een dealer geen fout moeten zijn. Dan vind ik dat raar ja.

193 kW t/m 460 kW 24 maanden 150.000 km € 1.745

Heb je hem toch getuned?
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door O2RS »

Hahaha inderdaad, die gespleten persoonlijkheid zou mij niks verbazen.

Waarschijnlijk heeft Edje hij hem ondertussen ook al gechipt.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Frits@Vrolijk »

geurt2007 schreef:Mischien denkt de dealer van Frits vrolijk / Ed kroket wel
Dat hij een gespleten persoonlijkheid heeft. :lol:
Vandaar 2x850€ :mrgreen:

Mvg.

En een lol dat het kind weer heeft ha ha we blijven er om lachen
Laatst gewijzigd door Frits@Vrolijk op 24 sep 2013, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Frits@Vrolijk »

Konjo schreef:
Frits@Vrolijk schreef:Zal het hem doorgeven dat het een rare dealer is .Gelukkig is fouten maken menselijk .dus denk niet dat ze erecht wakker van liggen
Kijk iedereen moet/mag fouten maken maar dit staat gewoon op papier en zou dus voor een dealer geen fout moeten zijn. Dan vind ik dat raar ja.

193 kW t/m 460 kW 24 maanden 150.000 km € 1.745

Heb je hem toch getuned?
Als ik me auto ga chippen ben jij de eerste die ik het vertel maar gaat niet gebeuren in een land waar je max 130 mag rijden .En hou graag de boel origineel En heel :mrgreen:

En grappig dat als de Dealer foute info geeft het kinderkoor gelijk weer wakker is :o
Laatst gewijzigd door Frits@Vrolijk op 24 sep 2013, 16:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Edition30 »

Ik dacht dat het hier (topic) over kettingspanning ging, ik bespeur hier toch een andere spanning die hier (op het forum) niet thuis hoort.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door wehoo »

Edition30 schreef:Overigens heb ik gehoord dat PON andere regels hanteert dan VW Duitsland.
Welk verschil zou dit dan zijn?

VW Wolfsburg vergoedde onlangs 70% op het arbeidsloon en 100% op de onderdelen. De GTI VI zat in de verlengde garantie en daaruit werden de overige 30% van het arbeidsloon vergoed. Concluderend hieruit was de GTI minimaal 3 jaar oud. Km-stand is mij niet bekend.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door wehoo »

TPI: 2025206/1
Motor: Klapper- Rassel- Scheppergeräusch nach dem Motorstart
Motor springt nicht an, Steuerkette übergesprungen"

Wenn man das Auto über Nacht stehen lässt, fällt der Öldruck, die Kette ist nicht mehr richtig gespannt -> beim Anlassen rasselt / schleift die Kette dann bis der Öldruck wieder aufgebaut ist.
Wenn die Kette überspringt, ist die Folge ein Motorschaden.


(Erwin (online) en Elsa geven geen inzage in de TPI's).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Crokko »

Frits@Vrolijk schreef:Hij zal dan wel bedoelen 1700 voor 2 jaar .
Kun je wel laconiek doen, maar je verspreidt zoals gewoonlijk onzin.

Betere reactie had geweest:
"Oops.. Fristi (sic) is abuis, waarschijnlijk €1700 voor 2 jaar".
In plaats daarvan kies jij ervoor om iemand, die wel logisch nadenkt, af te snauwen. Raarrrrr!

Mijn ongevraagde advies aan u: Meer luisteren, minder praten. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door FGT »

@Tonnie,
die kroketten bek
:mrgreen: :lol:
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Frits@Vrolijk »

ha ha humor
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Gti-Mar »

Edition30 schreef:Ik dacht dat het hier (topic) over kettingspanning ging, ik bespeur hier toch een andere spanning die hier (op het forum) niet thuis hoort.
+1 :(
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Gti-Mar »

Edition30 schreef:Balen dat je (eigenlijk nog nieuwe) GTI je in de steek laat, maar ook dat het verkoopnetwerk je ook in de kou laat staan. Het is toch van de gekke dat je moet bedelen voor een stukje service. Als je een product koopt van een gerenommeerd merk als VW van rond de 40.000 Eu, dan mag je toch ook wel verwachten dat het na de garantie termijn niet `helaas pindakaas` is. De dealer had jou meteen een voorstel (eventueel uit naam van PON) moeten doen.

Het is absurd dat een dealer zich achter de importeur verschuilt. De dealer is toch degene die jou een auto verkoopt en hij vertegenwoordigt toch de importeur. Hij zou dan ook degene moeten zijn die jou belangen moet behartigen richting importeur en eventueel (voor een deel) uit eigen portemonnee jou tegemoet moet komen. Dit alles natuurlijk wel binnen bepaalde grenzen, de garantie is immers al verlopen, maar daar mag het niet mee ophouden. Overigens biedt het Burgerlijk Wetboek de koper ook bepaalde beschermingen.

Van de site van het min. : http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/garantie

Van de site: `Er is geen vaste wettelijke garantietermijn. Uw klant moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. U moet uw klant informeren over de eigenschappen van het product. De duur van de garantie hangt af van het merk, de prijs en de levensduur van het product. Als de garantietermijn verlopen is, heeft de klant nog steeds recht op een deugdelijk product`.

Overigens heb ik gehoord dat PON andere regels hanteert dan VW Duitsland. Het schijnt dat PON zelf dingen regelt. Mogelijk dat dit de halsstarrige houding van PON verklaart en mogelijk ook waarom de dealer niet op één lijn (mag) zit(ten) met PON.

Succes met de coulance afhandeling.
Bedankt Rens voor je commentaar, ik weet het en ben nog in afwachting van Pon, ze hebben mij gisteren gebeld, de faktuur opgevraagd bij de dealer en bellen mij eind van deze week terug met een antwoordt... ben benieuwd.
Maar 1 ding vindt ik vreemd,ze verschuillen zich achter het feit dat de eerste beurt van mijn auto niet bij de dealer heeft plaats gevonden waar hij nu is gerepareerd, de eerste beurt heb ik bij De koning laten uitvoeren in Krimpen toen hij daar stond voor een ander garantie gevalletje waar Hoogenboom niks aan wilde doen, ben toen via Pon bij De Koning terecht gekomen, maar dat maakt toch niet uit??? blijft een VW dealer toch??? en ik heb er niet om gevraagd dat de auto naar Hoogenboom werdt gebracht, dat bepaalt de Mobiliteitsservice, die zegt dat hij naar de dichtbijzijnde dealer wordt gebracht( wat logisch is lijkt mij.....

Afwachten maar, ik hoop er het beste van :D

En mensen...stop aub met het het topic vervuilen :( ...zo zonde joh :D
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door KnuffelTurk »

De kettingprobleem van de 6 GTI geld toch voor de modellen tot sept 2010? Dus alles wat daarna op de markt is gekomen heeft er geen/minder snel last van?
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Frits@Vrolijk »

Sterkte en sorry voor dat geleuter van mijn kant .


Hoop dat ze je netjes helpen


Heb zelf alles vernieuwd gekregen op mijn golfje zelfs 2 kettingspanners en hoop nu maar dat het heel blijft


Laat ff weten hoe het afloopt
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Gti-Mar »

Frits@Vrolijk schreef:Sterkte en sorry voor dat geleuter van mijn kant .


Hoop dat ze je netjes helpen


Heb zelf alles vernieuwd gekregen op mijn golfje zelfs 2 kettingspanners en hoop nu maar dat het heel blijft


Laat ff weten hoe het afloopt
Bedankt, en je hoort het zeker....
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Gti-Mar »

KnuffelTurk schreef:De kettingprobleem van de 6 GTI geld toch voor de modellen tot sept 2010? Dus alles wat daarna op de markt is gekomen heeft er geen/minder snel last van?
Zou het niet weten...maar voorlopig heb ik ze aardig gesponsord :o
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Frits@Vrolijk »

Het is toch geen terug komend probleem als je de dealer de boel hebt laten vervangen


Of moet je naar een modificatie ook nog zorgen blijven maken over een blok dat de geest gaat geven
Mvg Frits
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door wehoo »

Niet meer en minder dan bij een "gewoon" blok. Het oprekken van de ketting is verholpen door toepassing van nieuwe materialen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Frits@Vrolijk »

Dank je Wehoo weer een zorg minder moest het toch even weten anders rij ik niet lekker rond in me auto .


Alvast een fijn weekend en lees je weer
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Gti-Mar »

Update,

Helaas nog niks gehoord van Pon, zij zouden mij uiterlijk 26 September wat laten horen, wat duurt het toch allemaal lang daar...afspraak is afspraak toch :evil:

Betrap mezelf erop dat ik al stiekem naar wat anders aan het kijken ben, hoewel wanneer ik er weer in rijdt het toch ook wel weer lekker rijdt en klinkt..pffff, afwachten maar weer :(
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 8 gasten