Ringrit 2011-->Nürburgring FOTO'S vanaf pag 13

Hier kan je de aankondigingen vinden evenementen en meetings georganiseerd door of namens het Golf GTI Forum.
Tevens kan je hier de verslagen vinden van die bijeenkomsten.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

MartijnGTI schreef:Omdat ik eigenlijk nog helemaal geen navigatie heb, zit ik te kijken om een TomTom te kopen en dan gelijk te gebruiken zaterdag. Hebben jullie nog een tip welke ik het beste kan kopen? (en uiteraard de route in kan zetten voor zaterdag). Voor zover ik kan zien hoef ik de LIVE versie niet te hebben, zoveel zal ik niet rijden in de spits en heb ik file informatie niet nodig.
Je moet een versie hebben, die "reisplanner" ondersteunt. Niet alle tomtom apparaten kunnen dit.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Ivar
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 apr 2011, 13:05

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Ivar »

@Martijn,

Koop een TomTom waar de functie reisplanner opzit!!!!!! Anders heb je er zaterdag in ieder geval niks aan. De rest is niet zo belangrijk aangezien ze tegenwoordig allemaal wel een kaart voor heel Europa hebben.
Ivar
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 apr 2011, 13:05

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Ivar »

haha tegelijk met Wehoo hetzelfde antwoord!
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door JimmyGTI »

Is het uberhaubt iemand gelukt na Wehoo dan. Ik krijg het namelijk ook niet voor elkaar. heb de bestandjes op alle manieren op de SD gezet, in het mapje destinations en los en de complete mapjes maar niks werkt. als ik naar nieuwe rit ga dan ziet hij niks!! ik snap het niet.
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door MartijnGTI »

Reisplanner had ik ondertussen al gevonden, lekker handig dat ze het helemaal niet vermelden bij de opties op de site van TomTom.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

JimmyGTI schreef:Is het uberhaubt iemand gelukt na Wehoo dan. Ik krijg het namelijk ook niet voor elkaar. heb de bestandjes op alle manieren op de SD gezet, in het mapje destinations en los en de complete mapjes maar niks werkt. als ik naar nieuwe rit ga dan ziet hij niks!! ik snap het niet.
Het mapje "destinations" moet in de root van je SD staan, met daarin de waypoints. Bij ringring 1a zijn dat er 17.
Na downloaden van deel1 shortwaypoints.rar heb je een map "deel1 shortwaypoints". Dit moet je veranderen, zodat "destinations" in de root komt te staan.
Na opstarten van je RNS510 moet hij de melding geven dat je SD kaart wordt ingelezen.
(de allereerste tip m.b.t. het omzetten met vwlab kwam van Superdave).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door MartijnGTI »

Het ziet er naar uit dat het niet (meer) kan met TomTom? Reis via... is dus een optie op een navigatiesysteem:

------------------------------------------------------------------------------------------------
Quote uit handleiding:
Raak deze knop aan om je route te wijzigen door een locatie te selecteren
waarlangs je wilt reizen, bijvoorbeeld zodat je onderweg nog
iemand kunt ontmoeten.
Wanneer je een locatie selecteert waarlangs je wilt reizen, krijg je
dezelfde opties te zien en word je gevraagd het nieuwe adres in te
voeren op dezelfde wijze als wanneer je een nieuwe route plant.
Je GO berekent de route naar je bestemming via de geselecteerde
locatie.
De geselecteerde locatie wordt op de kaart aangegeven met een
markering. Je kunt slechts één locatie selecteren waarlangs je op
een route wilt reizen.
Wanneer je langs een gemarkeerde locatie reist, ontvang je hiervoor
geen waarschuwing zoals wanneer je je bestemming bereikt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Je kunt dus slechts 1 locatie invoeren zo lijkt het of begrijp ik TomTom systemen nou verkeerd? Iemand ervaring die een dergelijke navigatiesysteem heeft?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

@MartijnGTI.
Tomtom is daar nu wel erg onduidelijk in. Niet alle apparaten worden met een reisplanner geleverd. Vreemd want dat was altijd een geweldige optie. Kijk maar eens op KLIK gpstracks.nl. Daar vind je veel routes o.a. beschikbaar voor TomTom.
Misschien dat je hier iets wijzer wordt: KLIK jouwtomtom forum of KLIK jouwtomtom-->zoek reisplanner
Laatst gewijzigd door wehoo op 10 aug 2011, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door MartijnGTI »

Super bedankt! Ik ga eens rondneuzen.
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door JonasV »

Nou gezien de gti op de operatietafel ligt moeten wij helaas defnitief afhaken.
Leek me erg leuk eindelijk eens wat mensen in real life te ontmoeten, zeker gezien de goede en bruikbare tips van de laatste dagen! Volgende keer beter!
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

@JonasV.
Zeer jammer, gezien ook de reden van afmelding.
Maar je dealer heeft 2 dagen. De diagnose is gesteld, men weet wat er aan de hand is. Spullen zijn voorradig of besteld. Dan moet het binnen één dag gefixed zijn. En zou zaterdag haalbaar zijn. ;) 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door JonasV »

Haha ja klopt, helaas zitten ze met een volle werkplaats en vakantiebezetting dus pakken ze hem er tussendoor af en toe bij elke dag dus ik ben bang dat het niet meer lukt.
En met m'n 1.4 lease Kia Ceed sw erachter aan is ook niks ;)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

Zolang de voorraad strekt, en gratis inclusief verzending.

Afbeelding

Bestellen: Ringsticker
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door JimmyGTI »

wehoo schreef:
JimmyGTI schreef:Is het uberhaubt iemand gelukt na Wehoo dan. Ik krijg het namelijk ook niet voor elkaar. heb de bestandjes op alle manieren op de SD gezet, in het mapje destinations en los en de complete mapjes maar niks werkt. als ik naar nieuwe rit ga dan ziet hij niks!! ik snap het niet.
Het mapje "destinations" moet in de root van je SD staan, met daarin de waypoints. Bij ringring 1a zijn dat er 17.
Na downloaden van deel1 shortwaypoints.rar heb je een map "deel1 shortwaypoints". Dit moet je veranderen, zodat "destinations" in de root komt te staan.
Na opstarten van je RNS510 moet hij de melding geven dat je SD kaart wordt ingelezen.
(de allereerste tip m.b.t. het omzetten met vwlab kwam van Superdave).
Wehoo, sorry vor mijn domheid, maar wat bedoel je met ''root'', daarmee bedoel je dat dit de hoofdmap moet zijn, of?
Ik heb één map staan op mijn sd dat heet destinations en daarin staan weer drie mapjes met deel 1, deel 2 en deel 3. En daarin staan die bestandjes.

Dus ik dacht dat het zo goed moest zijn, ik krijg tevens wel de melding dat hij de sd kaart inleest maar als ik dan naar ''nieuwe rit'' ga dan zie ik de routes niet in beeld komen??
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

@JimmyGTI.
De root is de hoofdmap van de SD kaart.
Als je een file download (deel1 shortwaypoints.rar) zie je na het uitpakken van de rar het volgende:
een mapje "deel1 shortwaypoints". In dit mapje staat het mapje "destinations". In dit mapje "destinations" staan de 17 waypoints; genummerd: 001.vcf tot en met 017.vcf.
Dit moet je veranderen.
Ik heb het als volgt gedaan:
Zorg dat "destinations" in de hoofdmap komt. Dit heb ik per rar-file gedaan en per SD kaart. M.a.w. steeds een rarfile uitgepakt op SD kaart en ingelezen, c.q. geprogrammeerd in de RNS510. Daarna op een andere SD-kaart rarfile 2 op dezelfde wijze.
Dus niet alles op één SD kaart zetten.
Op de SD kaart staat dan het volgende:
mapje "destinations" (met -s) in de hoofdmap, met in het mapje "destinations" de 17 waypoints. Op die manier moet het werken.

Als je dit gaat invoeren in je RNS510 moet je die in de "ritmodus" zetten. Dan kun je meerdere waypoints achter elkaar invoeren. Je kunt echter niet alle 17 waypoints in één rit zettten. Per rit passen er maar 10 in (tussendoelen en eindpunt). Ik heb dan waypoint 10 als eindpunt ingegeven. Daarna waypoint 001 t/m 009 als tussendoel bij de 1e rit. Dan deze rit opslaan in de RNS510.
Daarna het vervolg van de 1e rit (zie afbeelding bij dit topic op voorgaande pagina's) als deel b: nieuwe rit --> waypoint 017 is eindpunt ---> waypoint 011 t/m 016 zijn tussendoelen.
Deel 1 komt dus als 2 delen (1a en 1b) op de RNS510 te staan. Zie afbeelding.

Afbeelding

Hier staat de rest:
pagina 7 van dit topic

Succes. Dit moet gewoon lukken.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Ralf GTI ed30
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:44
Type auto: MK7 GTI JD 1 266pk
Locatie: In Randstad
Contacteer:

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Ralf GTI ed30 »

MartijnGTI schreef:Het ziet er naar uit dat het niet (meer) kan met TomTom? Reis via... is dus een optie op een navigatiesysteem:

------------------------------------------------------------------------------------------------
Quote uit handleiding:
Raak deze knop aan om je route te wijzigen door een locatie te selecteren
waarlangs je wilt reizen, bijvoorbeeld zodat je onderweg nog
iemand kunt ontmoeten.
Wanneer je een locatie selecteert waarlangs je wilt reizen, krijg je
dezelfde opties te zien en word je gevraagd het nieuwe adres in te
voeren op dezelfde wijze als wanneer je een nieuwe route plant.
Je GO berekent de route naar je bestemming via de geselecteerde
locatie.
De geselecteerde locatie wordt op de kaart aangegeven met een
markering. Je kunt slechts één locatie selecteren waarlangs je op
een route wilt reizen.
Wanneer je langs een gemarkeerde locatie reist, ontvang je hiervoor
geen waarschuwing zoals wanneer je je bestemming bereikt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Je kunt dus slechts 1 locatie invoeren zo lijkt het of begrijp ik TomTom systemen nou verkeerd? Iemand ervaring die een dergelijke navigatiesysteem heeft?
Ik had dit probleem vorige week ook met mijn TomTom maar het is mij met de One inmiddels wel gelukt de 3 routes (itn) erin te krijgen en via reisplanner zichtbaar te krijgen.
Tip: sluit je TT aan op PC en open via PC de TT (via schijf . in je PC). Kijk dan of je map tegenkomt die itn heet. Zo ja, download dan de 3 itn bestanden van wehoo via deze site, kijk waar je PC ze neerzet en kopieer ze daarna naar de itn-map in de map van de TT op je PC.
Als dat is gelukt, koppel je TT af van PC en zet je TT (los van je PC) dan aan, kijk in reisplanner en je vind - als het goed is - de 3 routes in je PC.

Als je TT geen reisplannerfunctie heeft houdt het gelijk op.

Succes
Groet, Ralf

Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1

Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door VroemTFSI »

Wat was ik graag meegegaan! Zeker als ik zie dat mijn oude liefde ook meegaat. Helaas vindt het thuisfront het geen goed idee. Maar ik zal zaterdag nog een paar x aan jullie denken! Heel veel plezier!
Dit was 2009 (rit van Ivar)
Afbeelding
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door RonnyR20 »

Erg jammer dat je er niet bij ben VroemTFSI
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Back@GTI »

@Wehoo

Ik heb de moed opgegeven maar toch nog een vraagje.
De optie "Doelen sd-kaart" krijg je die altijd te zien in het menu of alleen als je er een sd-kaart
met destinations in je rns stopt?
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door MartijnGTI »

Ik heb TomTom maar eens even gemaild om te vragen of er een reisplanner in de nieuwe systemen zit. Het gaat nu alleen via MyTomTom of zoiets en is het beschikbaar op het systeem dat ik graag wil hebben. Ik krijg hem morgen binnen en hopen dan maar dat het inderdaad werkt, anders gaat ie gewoon weer terug en ga ik wel achter iemand aan die de route wel heeft :P
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door superdave »

Jammer dat je er niet bij bent peter! Ik hang een videocamera in de auto, dus wellicht zal ik filmpje online zetten.
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Back@GTI »

@Vroem

Balen man, maar het gezin gaat voor. Ik kan het ook niet al te laat maken ivm het thuisfront.
Hopelijk ben je er volgende keer wel bij.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door wehoo »

Back@GTI schreef:@Wehoo

Ik heb de moed opgegeven maar toch nog een vraagje.
De optie "Doelen sd-kaart" krijg je die altijd te zien in het menu of alleen als je er een sd-kaart
met destinations in je rns stopt?
Alleen als je er een SD kaart met destinations in stopt, anders niet.
Destinations in de root (hoofdmap) en in de map destinations de waypoints. Geen subdirectories plaatsen in de map destinations.
(ik krijg bijna de indruk dat de RNS510-versie iets uitmaakt, alhoewel ik me dat niet kan voorstellen. Hier RNS510, C-versie, HW 42 en SW 2720).

De route is omgezet naar de RNS510 m.b.v. : KLIK vwlabs.com
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Jeffreyvdt »

wehoo schreef:Zolang de voorraad strekt, en gratis inclusief verzending.

Afbeelding

Bestellen: Ringsticker
Ik heb een ring sticker die veel mooier is.
Maar dat zien jullie later als ik op de ring ben geweest.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Ringrit 2011 ---> Nürburgring (final)

Bericht door Back@GTI »

@Wehoo

Ik had hetzelfde idee over die verschillende versies. Ik heb morgen een afspraak bij de dealer voor een firmware update
als dat nodig mocht zijn.
Ik weet niet welke versie ik nu heb maar dat vertellen ze me morgen.

Dus wie weet gaat het nog lukken!

Ik heb er zin in!(met of zonder navi) :D
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Plaats reactie

Terug naar “Golf GTI Forum Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten