Allereerst wil ik mij voorstellen, ik ben Rachid, 21 jaar oud, werk als Systeembeheerder en Applicatie-Ontwikkelaar en woon in Amsterdam.
Momenteel ben ik de trotse eigenaar van een Passat 1.8T, sedan van 2003, misschien hoor ik niet helemaal bij de "Golf GTI Forum", maar omdat ik toch ook een 1.8T motor heb met standaard 150 PK, en hier een hoop mensen die ervaringen hebben met deze prachtige 1.8T motor van Volkswagen, probeer ik toch hier informatie te winnen. Hopelijk vinden jullie dit niet erg.

Maar goed, heb dus een Passat 1.8 Turbo van 2003, met 125.000 DKM gelopen, alles is netjes en dealer onderhoudend geweest, distributie-riem is recent vervangen, evenals de olie van Kroon, oliefilter, versnellingsbak-olie en de bougies.
Betreft het chippen, hoe zijn jullie ervaringen? Ik hoor veel over JDEngineering en Hartog..
Ik zou graag de Passat 1.8T willen chippen voor toch dat extra koppel onderin, ik merk dat de Turbo soms een beetje laat in komt, maar het moet geen nerveus-dingetje worden..
De auto is compleet standaard, dus lijkt mij een standaard chip toch genoeg? Of is een "Chip op maat" beter?
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Groet,
Rachid