Climatronic Golf VI / Passat CC
-
- Type auto: Golf VII GTI Perf.
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
12-2009
wat is daar het belang van?
wat is daar het belang van?
nou dan kan het zeker! dit omdat de gateways vanaf 2007-2008 al competable zijn.
-
-
zo vandaag even de boel gemonteerd en daarna even naar B&M onderdelenshop gereden in Ochten ( vwwinkel.nl )
Jeroen heeft me even geholpen met het omspinnen van de bedrading.
het was wel even zoeken en pluizen omdat mijn golf dus van 2005 is.
met behulp van deze link en uitleg hebben we het helemaal werkend gekregen.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... tronic+mkV
helaas heb ik geen aanduiding op mijn RNS510 scherm, dit komt omdat mijn RNS een A uitvoering is en ik minimaal een C uitvoering nodig heb.
hier ga ik nog even achteraan of mijn RNS een update kan hebben zodat deze wel minimaal een C word.
ik moet ook nog even testen of ik nu geen batterij problemen heb/krijg omdat mijn nieuwe gate-way te nieuw is voor mijn oude versie A RNS radio.
ik vond de radio namelijk verdacht snel opstarten na het wisselen van de gate-way.
dit geeft voor mij aan dat de radio mee draait op de achtergrond.
maar hier zal ik snel achter komen.
Gr dennis
helaas heb ik geen aanduiding op mijn RNS510 scherm, dit komt omdat mijn RNS een A uitvoering is en ik minimaal een C uitvoering nodig heb.
hier ga ik nog even achteraan of mijn RNS een update kan hebben zodat deze wel minimaal een C word.
ik moet ook nog even testen of ik nu geen batterij problemen heb/krijg omdat mijn nieuwe gate-way te nieuw is voor mijn oude versie A RNS radio.
ik vond de radio namelijk verdacht snel opstarten na het wisselen van de gate-way.
Gr dennis
maar moet die gateway bij 2005 perse worden vervangen?? ook als je een c versie hebt.iroc-dennis schreef:zo vandaag even de boel gemonteerd en daarna even naar B&M onderdelenshop gereden in Ochten ( vwwinkel.nl )
Gr dennis
maar moet die gateway bij 2005 perse worden vervangen?? ook als je een c versie hebt.
hoogst waarschijnlijk wel. maar zou eerst maar is kijken wat voor gateway je hebt.
-
Heren,
Gister heb ik ook een climatronic van een 6 in mn 5 gemonteerd. Alles werkt perfect, ook heb ompinnen was zo gebeurd.
Ik zit met het volgende, ik ben vandaag naar de stealer gegaan en heb het artikelnummer doorgegeven van de afdekplaat die GolfL gepost heeft. In ETKA liet die man dat de M gewijzigd is naar de N (1K0 858 069 M 1QB)
Nu zag ik op het plaatje in ETKA dat de afdekplaat 3 gaten heeft ipv 2. Geeft ETKA altijd dezelfde plaatjes weer die bij het artikelnummer horen?
Ik kon beter met een kenteken komen van een Jetta uit 2010. Wie o wie kan mij helpen aan die afdekkap???
Jeffrey
Gister heb ik ook een climatronic van een 6 in mn 5 gemonteerd. Alles werkt perfect, ook heb ompinnen was zo gebeurd.
Ik zit met het volgende, ik ben vandaag naar de stealer gegaan en heb het artikelnummer doorgegeven van de afdekplaat die GolfL gepost heeft. In ETKA liet die man dat de M gewijzigd is naar de N (1K0 858 069 M 1QB)
Nu zag ik op het plaatje in ETKA dat de afdekplaat 3 gaten heeft ipv 2. Geeft ETKA altijd dezelfde plaatjes weer die bij het artikelnummer horen?
Ik kon beter met een kenteken komen van een Jetta uit 2010. Wie o wie kan mij helpen aan die afdekkap???
Jeffrey
MK5-Driver schreef:ik ben vandaag naar de stealer gegaan.
Nee, in sommige gevallen, heeft ETKA een randomfunctie.MK5-Driver schreef:Geeft ETKA altijd dezelfde plaatjes weer die bij het artikelnummer horen?
Je boven genoemde persoon.MK5-Driver schreef:Ik kon beter met een kenteken komen van een Jetta uit 2010. Wie o wie kan mij helpen aan die afdekkap???
Jeffrey
Gr. Wehoo.

Het nummer wat ik besteld heb:
1k0858069M 1QB
of dat 1QB er bij hoort durf ik niet te zeggen. Maar dit staat er op de sticker van het zakje van het frontje wat ik heb gekocht.
1k0858069M 1QB
of dat 1QB er bij hoort durf ik niet te zeggen. Maar dit staat er op de sticker van het zakje van het frontje wat ik heb gekocht.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Waar moet er eigenlijk omgepind worden? Misschien met foto?
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Gr. Dave

Gr. Dave
ligt er aan wat voor kachel systeem je hebt. het nieuwe of oude. als je het nieuwe hebt hoef je alleen pin 16 en 20 om te pinnen. anders moet je nog een aantal pinnen samenvoegen zodat het werkt. daarnaast moet je ook nog je gateway vervangen.
Hier het pin schema:
On A Connector (black) extract both; Pin 16 and Pin 20 and put Pin 16 on the place were Pin 20 was, leave the wire on Pin 20 loose (not connected to the harrnes) for later connect the Air Quality Sensor if needed.
On C Connector (brown): Pin 7 connected to Pin 10 and Pin 8 connected to Pin 9
On B Connector (black): Pin 6 to Pin 7
voor de gateway zou ik een 1K0 907 530 AD gebruiken. deze hebben GolfL en ik ook. werkt goed
Hier het pin schema:
On A Connector (black) extract both; Pin 16 and Pin 20 and put Pin 16 on the place were Pin 20 was, leave the wire on Pin 20 loose (not connected to the harrnes) for later connect the Air Quality Sensor if needed.
On C Connector (brown): Pin 7 connected to Pin 10 and Pin 8 connected to Pin 9
On B Connector (black): Pin 6 to Pin 7
voor de gateway zou ik een 1K0 907 530 AD gebruiken. deze hebben GolfL en ik ook. werkt goed
GTI is uit 2008, daar zit de juiste gateway toch al in ?
Volgens mij het nieuwe kachelsysteem, of toch niet?

MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Gr. Dave

Gr. Dave
TheDGM schreef:GTI is uit 2008, daar zit de juiste gateway toch al in ?
je kachel systeem zal volgens de bronnen goed zijn.
- jwbakkenes
- Type auto: BMW 550i
Ik wil ook de climatronic unit van een MK6 in mijn MK5 (2008) bouwen maar ik heb een vraag:
Onderdeelnummers 5K0 907 044 CB, BT, AM, BF, CB, AK, BD en BT zijn toepasbaar maar ik kom ook de volgende tegen:
5K0 907 044 DT, BC, ES en BS.
Zijn die ook in te bouwen?
Ik kan niet goed ontdekken wat de verschillen/beperkingen zijn.
Alvast bedankt,
Jan Willem
Onderdeelnummers 5K0 907 044 CB, BT, AM, BF, CB, AK, BD en BT zijn toepasbaar maar ik kom ook de volgende tegen:
Alvast bedankt,
Jan Willem
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Jan Willem
- jwbakkenes
- Type auto: BMW 550i
Ik kom ook "AJ" tegen als laatste type aanduiding, iemand die hier een goed advies in heeft?jwbakkenes schreef:Ik wil ook de climatronic unit van een MK6 in mijn MK5 (2008) bouwen maar ik heb een vraag:
Alvast bedankt,
Jan Willem
Jan Willem
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Jan Willem