alarm certificaat

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Solids
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 aug 2013, 21:41
Type auto: Golf7gti

alarm certificaat

Bericht door Solids »

vorige week gti opgehaald bij de dealer geweldige auto
nu vroeg mijn verzekering om het alarm certificaat nu blijkt dat ( kiwa) keurings instantie in nederland het alarm afkeurd ?
alleen de startonderbreker is goed gekeurd ze wilden niet zeggen waarom het niet goed gekeurd wordt
moest PON maar om opheldering vragen ?
iemand hier bekend mee
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: alarm certificaat

Bericht door yal »

Dat is een slechte zaak , dat verwacht je niet als je een fabrieksalarm besteld.

Succes ermee , en ik ben benieuwt naar de reactie van Pon.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: alarm certificaat

Bericht door FGT »

Zo gek is dat toch niet? Volgens mij zijn fabrieksalarmen niet SCM gekeurd.

Ik heb op mn T5 ook een fabrieksalarm, maar deze is niet SCM gekeurd. Het word ook door de verkoper gemeld, tenminste bij mij wel.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: alarm certificaat

Bericht door Schippersss »

Die alarmen van vw stellen ook niks voor, dus niet zo gek.
pvugt
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 aug 2013, 10:21
Type auto: Golf 7 gti

Re: alarm certificaat

Bericht door pvugt »

mijn verzekering zeurt nergens over maar goed dan betaal je ook 1200 euro per jaar
met 80 procent no claim
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: alarm certificaat

Bericht door mhoutman »

Het alarmsysteem van de Golf VII is niet TNO/SCM goedgekeurd. Dat geldt overigens ook voor bijvoorbeeld het af-fabrieksalarm van de nieuwe Audi A3.

Deze info staat vermeldt in de prijslijst maar menigeen zal er overeen hebben gelezen. Je kunt het jezelf (dus) kwalijk nemen als je bij eventuele certificaat verplichting van de verzekering in de problemen komt.

Aan de andere kant vind ik dat de verkoper ook de plicht heeft het expliciet te vermelden zodat je tijdig een verzekeraar kunt vinden die je GTI wél zonder certificaat accepteert. Een GTI onder de 50K zal over het algemeen niet veel problemen opleveren maar daarboven wel. Is per verzekeraar, gebied en historie etc. verschillend.

Overigens hebben zowel Volkswagen Bank als Audi Bank eigen verzekeringen met een prima dekking en acceptatie van het fabrieksalarm :)
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: alarm certificaat

Bericht door FGT »

Aan de andere kant vind ik dat de verkoper ook de plicht heeft het expliciet te vermelden zodat je tijdig een verzekeraar kunt vinden die je GTI wél zonder certificaat accepteert. Een GTI onder de 50K zal over het algemeen niet veel problemen opleveren maar daarboven wel. Is per verzekeraar, gebied en historie etc. verschillend.
Zoals ik dus al schreef, bij mij was dit wel het geval toen ik voor mn T5 om de tafel zat.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: alarm certificaat

Bericht door Nikkor27 »

Bij nader inzien, Ben ik vergeten een alarm aan te duiden, met al die paketten beetje over het hoofd gezien... bij wie zou ik voor een mooie prijs een alarm kunnen inbouwen?
en welke raden jullie aan?
of wachten we beter op navilock/bearlock?
CarbonMK6
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2013, 10:03
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: alarm certificaat

Bericht door CarbonMK6 »

@Nikkor27, ik heb toevallig een Audi A3 SB besteld met fabrieksalarm om de simpele reden dat achteraf inbouwen complicaties en storingen kan opleveren. Ook je fabrieksgarantie wil daar nog wel eens onder lijden. Als je het laat inbouwen, zou ik het bij jouw dealer doen en de vaste afspraak maken dat dit mét behoud van garantie is.
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: alarm certificaat

Bericht door Nikkor27 »

Reeds geinformeerd bij de dealer, Zij wisten mij te zeggen dat er nog geen originele VII alarm los verkrijgbaar was, dat zij ter plekke konden inbouwen.
Dus beroep deden bij een 3de partij alarm, ook daar hadden ze nog niet veel info over, prijs/merk en plaatsing was onbekend.
Wel zou het een 6-tal uren duren voor zo'n installatie...
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: alarm certificaat

Bericht door J3R »

Het VW fabrieksalarm van de VII, is wat mij door VW werd verteld (na enig aandringen) weinig met de tijd meegegaan sinds de V en VI. Gezien alle diefstallen en het op "onverklaarbare" wijze van omzeilen van dit alarm/de startblokkering, zou ik extern gaan kijken naar een storingsvrij en gecertificeerd alarm.
Het VW alarm is op dit moment vrij kansloos door te weinig aanpassingen en innovatie na de V (sinds 2003).
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 gasten