3 inch downpipe probleem?
-
- Type auto: Passat CC TSI
3 inch downpipe probleem?
Even een vraagje aan de kenners hier. Had een bedrijf gemailt voor een prijs opgaven voor downpipe voor mij passat cc 1.8tsi, heb al katmod maar wil toch liever een 3 inch downpipe met 200 cel kat. Nu kreeg ik deze mail terug, is het echt een probleem?
Mail:
Beste Dennis,
Het is helaas niet verstandig om een hele downpipe direct na de turbo te maken. Dit omdat u twee katalysators nu in de downpipe heeft zitten, de eerste katalysator is een geregelde katalysator en is verstandiger om te laten zitten, anders kan de motor in noodloop gaan lopen.
We kunnen wel de tweede katalysator vervangen voor een RVS sportkat en op maat maken, wat al een betere doorstroming geeft als de standaard kat.
De prijs voor een RVS sport katalysator op maat gemaakt binnen uw bestaande uitlaatpijp voor onder uw auto zit rond de € 400,00 á € 450,00 dit is inclusief RVS sportkat, materiaal en montage.
Mail:
Beste Dennis,
Het is helaas niet verstandig om een hele downpipe direct na de turbo te maken. Dit omdat u twee katalysators nu in de downpipe heeft zitten, de eerste katalysator is een geregelde katalysator en is verstandiger om te laten zitten, anders kan de motor in noodloop gaan lopen.
We kunnen wel de tweede katalysator vervangen voor een RVS sportkat en op maat maken, wat al een betere doorstroming geeft als de standaard kat.
De prijs voor een RVS sport katalysator op maat gemaakt binnen uw bestaande uitlaatpijp voor onder uw auto zit rond de € 400,00 á € 450,00 dit is inclusief RVS sportkat, materiaal en montage.
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Re: 3 inch downpipe probleem?
Onzinnnn, noodloop gaan ze nooit, hoogstens een lampje van de kat werking, maar die zou je theoretisch nu ook al moeten hebben.
Pas op met goedkope downpipes, ga gewoon naar EPS uitlaten of JM tuning, of een milltek , fox etc.
De kwaliteit van je kat is zeer belangrijk (anders kan het zomaar slechter uitpakken dan je huidige kat).
Pas op met goedkope downpipes, ga gewoon naar EPS uitlaten of JM tuning, of een milltek , fox etc.
De kwaliteit van je kat is zeer belangrijk (anders kan het zomaar slechter uitpakken dan je huidige kat).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
Bedankt voor je antwoord Mark. Weet ik genoeg, kom na een goede downpipe nog wel even bij jullie langs om de chip te laten bijstellen.
-
Nu kan ik en apr 3 inch downpipe kopen met 200 cel kat, heeft deze apr wel een goede kwaliteit kat?
Welk merk kat wordt er eigenlijk bij jm tuning gebruikt?
Welk merk kat wordt er eigenlijk bij jm tuning gebruikt?
- Race Eend
- Contacteer:
APR heeft goede kwaliteit producten.
Welk merk JM gebruikt, weet ik niet, dat kun je beter even bij hen informeren (het is iig prima).
Welk merk JM gebruikt, weet ik niet, dat kun je beter even bij hen informeren (het is iig prima).
-
Alweer bedankt! Kan wel even rijden toch met een 3 inch downpipe met mijn maat chip van jullie?
- Race Eend
- Contacteer:
geen prob!
-