Schakelmomenten DSG
Schakelmomenten DSG
Ik rijd nu zo ongeveer twee weken in de GTI en begin mij nu al te storen aan de schakelmomenten van de DSG als ik rustig wil rijden. Het toerental schakelt bij 45-50 al naar z'n 4 en 5 door, belachelijk gezien de 1200 rpm die de motor dan nog draait.
Hij doet het wel, maar jongens, het lijkt wel of ik met 56/12 fietsverzet de 'Postbank' op moet.
Het nieuwe rijden noemen ze dat, nou dat maakt de boel wel vervroegd stuk lijkt mij zo…
Dus, vandaag maar eens even met de "Doctor" gebeld of er iets aan is te doen.
En , ja hoor, over twee weken…
Ben benieuwd.
iemand verstand van wat redelijker schakelmomenten met een DSG 6?
Hij doet het wel, maar jongens, het lijkt wel of ik met 56/12 fietsverzet de 'Postbank' op moet.
Het nieuwe rijden noemen ze dat, nou dat maakt de boel wel vervroegd stuk lijkt mij zo…
Dus, vandaag maar eens even met de "Doctor" gebeld of er iets aan is te doen.
En , ja hoor, over twee weken…
Ben benieuwd.
iemand verstand van wat redelijker schakelmomenten met een DSG 6?
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Re: Schakelmomenten DSG
De DSG in mijn ED35 doet dat ook , bij 55km/h doorschakelen naar de 6de versnelling
Daarom rijd ik veel in manuele modus , en schakel met de flippers of pook.
De Sportstand is juist het andere uiterste
Blijkbaar heeft mk7 een langere overbrenging dan de mk6.
Succes met de aanpassing , ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
Hoe zit het met garantie indien er een probleem zou ontstaan aan de DSG en er andere software is geladen?
Grt Yal

Daarom rijd ik veel in manuele modus , en schakel met de flippers of pook.
De Sportstand is juist het andere uiterste

Blijkbaar heeft mk7 een langere overbrenging dan de mk6.
Succes met de aanpassing , ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
Hoe zit het met garantie indien er een probleem zou ontstaan aan de DSG en er andere software is geladen?
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Schakelmomenten DSG
jij en ik weten het antwoord al.yal schreef:De DSG in mijn ED35 doet dat ook , bij 55km/h doorschakelen naar de 6de versnelling![]()
Daarom rijd ik veel in manuele modus , en schakel met de flippers of pook.
De Sportstand is juist het andere uiterste![]()
Blijkbaar heeft mk7 een langere overbrenging dan de mk6.
Succes met de aanpassing , ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
Hoe zit het met garantie indien er een probleem zou ontstaan aan de DSG en er andere software is geladen?
Grt Yal
Maar een automaat en dan moeten blijven flipperen…
Ben benieuwd naar de oplossing van de DSG-doc.
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Re: Schakelmomenten DSG
Dat is bij iedere DSG auto. Als je proef had gereden in een andere auto(Golf 6) had je dit van te voren al geweten.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Schakelmomenten DSG
Bij mijn auto ligt het er maar net aan hoe ik gereden heb.
Als ik bijvoorbeeld heel de dag rustig rijd dan schakelt mijn auto ook als een opa en 50 in de 6 maar heb ik een middag/dag sportief gereden dat blijft die al langer in de 4 hangen en pakt die wat later de 5e en de 6 komt ie dan niet eens in pas bij de 60kmph+
Als ik bijvoorbeeld heel de dag rustig rijd dan schakelt mijn auto ook als een opa en 50 in de 6 maar heb ik een middag/dag sportief gereden dat blijft die al langer in de 4 hangen en pakt die wat later de 5e en de 6 komt ie dan niet eens in pas bij de 60kmph+
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Nikkor27
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
- Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
- Locatie: Zuid-Limburg (BE)
Re: Schakelmomenten DSG
ahh, the joy of manual gearbox 

- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Schakelmomenten DSG
bij JD kan je ook de schakelmomenten aan laten passen ... heb ik ook laten doen met 375 pk in de stad niet vlot door kunnen rijden is 

Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Re: Schakelmomenten DSG
spreek je wel na een fileNikkor27 schreef:ahh, the joy of manual gearbox

GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Re: Schakelmomenten DSG
jij en ik weten het antwoord al.
Maar een automaat en dan moeten blijven flipperen…
Ben benieuwd naar de oplossing van de DSG-doc.

Ik ben klaar met de DSG's , met zowel de DSG 7 als 6 heb ik gedonder gehad.
Daarnaast doet het ding niet wat ik wil , kost meer , heeft meer onderhoud nodig en blijkt niet bepaald duurzaam.
Ik ga gewoon weer schakelen met de hand en mocht ik t.z.t. weer automaat willen rijden stap ik over op een ander merk zoals BMW.
JD zal vast een mooie oplossing voor het schakelgedrag van de DSG hebben.
Succes ermee ,
grtn yal.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: Schakelmomenten DSG
Heeft het linkerbeen ook wat te doen:)Nikkor27 schreef:ahh, the joy of manual gearbox
In mijn T5 wel dsg en dat heerlijk maar voor de golf blijf ik bij een handbak.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten