Update firmware RNS510

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
gekkehenkie
Type auto: Golf VI GTI

Re: Update firmware RNS510

Bericht door gekkehenkie »

Heeft het bovenstaande verhaal ook betrekking op een rns 510 (ito 035680 B)? Ik zou namelijk ook graag de nieuwste firmware erop willen zitten. Ben gister langs de dealer gereden omdat mn camera niet werkte en de monteur heeft er gelijk software 1200 (HW versie H11) op gezet. Betekend dit dat mn unit correct is ingedeeld om verder te upgraden?
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

Zoals ik begrijp heb je een golf VI met een B unit.
Je kan dan gewoon naar de laatste originele fw updaten.

Het moet wel via de 3810 fw om de 3e partitie te krijgen.
MVG EMServices

Afbeelding
gekkehenkie

@staffpride Ja dat klopt. Ik heb nog ff de links van @wehoo gechecked en kon daaruit opmaken dat ik ik MY09 heb (en dus geen CAN bus gateway update hoef uit te voeren).
Weet jij misschien waar ik ergens een stappenplan kan downloaden? Want van wat ik nu begrijp is dat ik eerst de 3810 fw moet installeren en vervolgens de 4020/4028 fw. Ik ben eerlijk gezegd een behoorlijke leek op dit gebied, maar ik heb gelukkig geen klap van de molen gehad. Het lijkt mij niet zo'n ingewikkelde klus, maar ben een beetje bang dat ik de unit 'brick' ofzo. Wat denk jij dat ik het beste kan doen?
staffpride
Contacteer:

gekkehenkie schreef:@staffpride Ja dat klopt. Ik heb nog ff de links van @wehoo gechecked en kon daaruit opmaken dat ik ik MY09 heb (en dus geen CAN bus gateway update hoef uit te voeren).
Weet jij misschien waar ik ergens een stappenplan kan downloaden? Want van wat ik nu begrijp is dat ik eerst de 3810 fw moet installeren en vervolgens de 4020/4028 fw. Ik ben eerlijk gezegd een behoorlijke leek op dit gebied, maar ik heb gelukkig geen klap van de molen gehad. Het lijkt mij niet zo'n ingewikkelde klus, maar ben een beetje bang dat ik de unit 'brick' ofzo. Wat denk jij dat ik het beste kan doen?
Klopt helemaal, golf 6 heeft een goede can gateway dus daar hoef je niks aan te doen.

Updaten in de volgorde die je zelf aangeeft is goed.
Bricken loop je altijd risico op, dus zorg dat je goede firmware hebt.
4120 is de laatste met radiotekst, maar na het updaten moet je unit opnieuw gecodeerd worden(tenzij je aangepaste firmware hebt).

Wat je het beste kan doen kan ik je niet zeggen haha. Weet niet hoe handig je ben.
MVG EMServices

Afbeelding
gekkehenkie

staffpride schreef: Klopt helemaal, golf 6 heeft een goede can gateway dus daar hoef je niks aan te doen.

Updaten in de volgorde die je zelf aangeeft is goed.
Bricken loop je altijd risico op, dus zorg dat je goede firmware hebt.
4120 is de laatste met radiotekst, maar na het updaten moet je unit opnieuw gecodeerd worden(tenzij je aangepaste firmware hebt).

Wat je het beste kan doen kan ik je niet zeggen haha. Weet niet hoe handig je ben.
Ik ben zo handig dat ik het zo simpel mogelijk wil houden :)

Ik las een eerdere post van je dat het beter is om gelijk te updaten naar 4120 ipv 4020 (scheelt tijd en risico). Maar als ik opnieuw coderen hoor begint het bij mij te duizelen. Ik heb namelijk o.a. een achteruit-rij camera en de automatisch inparkeren optie (zat erop dat ik 'm kocht! :)) en als dat ingeleerd moet worden.. Is het daarom niet makkelijker (voor mij) op maar gewoon de 4020 te installeren. De vagkom kabel heb ik ook niet, dus een backup maken van de codering kan ik niet :(

Rede voor mij om te upgraden is vooral de POI's (flitspalen) want de boetes komen nu wel zo'n beetje m'n neus uit. Van wat ik heb gelezen biedt 4020 daar ook uitkomst in en hoef ik geen technische hoogstandjes te doen. Win-win dus! Maar is het nu zo (met 4020) dat ik niks extra's hoef te doen? Dus fabrieksinstellingen en navigatie blijft erop?
staffpride
Contacteer:

Nee dat is niet perse zo, ook 4020 is een fabrieksupdate en daar kan je je codering mee kwijt raken als die niet is aangepast. Dan werkt je camera niet meer en staan je kleuren sowieso verkeerd.
Je kaarten en muziek raak je sowieso kwijt na zo'n grote update

Zo min mogelijk stappen is het minste risico, alleen 3810 kom,je niet onderuit ivm de 3e partitie.
Grootste risico zit in de bron fw, medium wat wordt gebruikt en de staat van de unit (met name de laser ivm lezen)
Fw is op verschillende plaatsen op het www te verkrijgen. Ook aangepaste fw.
Betrouwbaarheid van die fw zal je uit recenties moeten halen bij de desbetreffende bron.

Verschillende fw vraagt ook weer vaak om een andere brandmethode of medium. Klinkt raar, maar is zo.

Gebrickte units zijn 9 van de 10 x nog wel te redden hoor. Heb er al een paar voorbij zien komen hier :D

Heb je ook ff een pb gedaan
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”