Wat zijn alle stemcommando's voor de rns510?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Timvgti

Wat zijn alle stemcommando's voor de rns510?

Bericht door Timvgti »

Vandaag mijn rns510 geupdate zodat ik hem Nederlandse spraakcommando' kan geven.
Ik had nml fw2760 en daar was het enkel in het Engels mogelijk.
Heb recent een tweede micorofoon bijgeplaatst en voicencontrol daarna met vcds aangezet.
Daarna mijn rns510 naar fw4020 (net als mijn vorige fw2760 een gemodificeerde versie die zorgt dat ik met mijn B unit en oude E gateway toch geen powerdrain heb en alles gewoon 100% werkt) geupdate.
Update ging goed (als tussenstap fw3810 gedaan omdat het systeem ook over moest van 2 naar 3 partities). Daarna deed mijn rns510 wel even raar, hij bleef steeds maar herstarten, dus steeds na het vw welkomstscherm weer een reboot. Hem echter ff met rust gelaten (en dus helemaal uit laten schakelen want na ik meen 20min schakelt je can gateway je rns pas echt uit) en nu lijkt hij het steeds weer perfect te doen...

Nu verdiepende in de Nederlandse spraakcommando's.
Bij de instellingen zie ik ook dialoogstijl lang en kort staan. Wat houdt dit in?
Wat zijn alle commando's? En dan vooral mbt navi, want voor een verzoek voor een volgend nummertje gebruik ik de knoppen op het stuur wel. Dat is sneller.
Hoe kan ik bijv het snelste terwijl ik radio luister in één keer opdracht geven om bijv naar Amsterdam, kalverstraat 1 te navigeren zonder dat die vrouwenstem steeds tussendoor bevestigingen en dergelijk vraag en ik vantevoren eerst handmatig naar het navigatiescherm moet?
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Re: Wat zijn alle stemcommando's voor de rns510?

Bericht door staffpride »

Verschil tussen lang en kort is dat ze (de stem) bij kort minder vraagt aan je.
Maar er helemaal onderuit kom je niet.

Vanaf radio (of wat dan ook) naar navi doe je als volgt:

Voice control activeren en dan volgende commando's
-"navigatie"
-"nieuw reisdoel"

De rest wijst voor zich, want dat vraagt de stem aan je.

Voor de rest zijn er heel veel mogelijkheden:

Zoom in
Zoom uit
Auto zoom
Opslaan
Favorieten
Geheugen
Enz, je kan het zo gek niet bedenken of ze snapt het :D

Bij media kan je ook door je mappen bladeren
-omlaag

Scrollen door je pagina's in media
- pagina omhoog /vorige pagina
- pagina omlaag/volgende pagina

-dvd/cd
-afspelen

In principe is heel het systeem met spraak te bedienen, maar nummertje skippen gaat idd sneller met een druk op de knop.
Als je in een bepaalde app help zegt, krijg je wat voorbeelden te horen.

Gebruik het zelf het meest voor navi, media doorbladeren en telefoon.
MVG EMServices

Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Dankjewel! Ik ga eens eea uitproberen.
Kan je niet ipv 'nieuw reisdoel' direct zeggen 'navigeer naar Amsterdam, Kalverstraat, huisnummer 1' oid?
En hoe werken spraaklabels?
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

Timvgti schreef:Dankjewel! Ik ga eens eea uitproberen.
Kan je niet ipv 'nieuw reisdoel' direct zeggen 'navigeer naar Amsterdam, Kalverstraat, huisnummer 1' oid?
En hoe werken spraaklabels?

Nee kan niet helaas, je moet ff op truus wachten haha

Spraaklabels kan je zelf inspreken bij je favorieten, dan werkt het wel directer
MVG EMServices

Afbeelding
Frits@Vrolijk
Type auto: golf 6 Gti

Bericht door Frits@Vrolijk »

als tussenstap fw3810 gedaan omdat het systeem ook over moest van 2 naar 3 partities

Heb ik niet gedaan hier en heb maar twee partities .Wat zijn hier de nadelen van dan en kan ik dat alsnog doen
Mvg Frits
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Frits@Vrolijk schreef:als tussenstap fw3810 gedaan omdat het systeem ook over moest van 2 naar 3 partities

Heb ik niet gedaan hier en heb maar twee partities .Wat zijn hier de nadelen van dan en kan ik dat alsnog doen
Ik heb gekozen voor een modified fw die de partities beter indeelt. Nml in een 75/25/5% verhouding. 75% van mijn 30gb voor muziek. 25% voor west Europa kaarten en 5% voor pois.
Pois kan je dus ook via sd kaarten extra toevoegen op die partitie.
Ook meen ik dat hij met maar twee partities je recente doelen niet onthoud en je bij invoeren van een bestemming oa hierdoor telkens moet beginnen met invoeren van land en dan pas plaats en straat kan kiezen, maar dit laatste kan ik mis hebben.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Hè verdorie, net vanochtend ff getest of mijn rns nu wel gewoon netjes aan ging, maar bleef weer in die stomme reboot hangen. Na tig keer rebooten kwam hij ff wel zo ver dat hij gewoon aan ging. Toen gelijk de setup knop lang ingehouden en in secret menu fw downgrade aangezet. Nu dus maar weer mijn oude fw2760 proberen als downgrade er op te krijgen. Hopen dat dat lukt. Duurt een uurtje..
Daarna kijken of hij het wel weer net als vanouds blijft doen.
Zo ja, dan ga ik nog één keer updaten met een fw4020, maar dan ff opnieuw downloaden en op andere cd/dvd branden.
Zo niet, dan KAK!!! Hopen dat ie dan nog te maken is. Anders andere rns kopen (en maar gelij nieuwe gateway zodat ik niet met modified versies hoef te kutten ivm powerdrain).
Frits@Vrolijk
Type auto: golf 6 Gti

Bericht door Frits@Vrolijk »

Bedankt voor je info

Heb zelf een RNS -D versie weet niet of dat nog wat uitmaakt

En met 2 partities onthoud de Rns ook de laatste doelen dat werkt gewoon

Denk dat ik de boel maar laat zoals het is nu . Heb nu maar 2 partities denk dat daarom mijn flitspalen ook niet werken .

Maar downgraden en teveel kloten met me Rns gaat niet goed komen ben ik bang

Jij succes met de boel opnieuw installeren lees wel hoe het afloopt
Mvg Frits
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”