gti of gti perf.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
marcel48

gti of gti perf.

Bericht door marcel48 »

Wie weet hoeveel golf 7 gti en hoeveel golf 7 gti perf. In het jaar 2013 tot nu toe
verkocht zijn in Nederland.
Ik vermoed, dat ermeer gti perf. verkocht zijn.
Het prijsverschil is te overbruggen, alleen had ik geen rekening gehouden met de set winterbanden 16 inch van mijn golf 6 gti, die helaas niet passen onder de perf.
Edition30
Type auto: Edition 30

Re: gti of gti perf.

Bericht door Edition30 »

Als je de 16" velgen wilt behouden is er vast wel een forumlid te vinden die zijn remmen wilt ruilen met de PFM remmen van je auto :lol:

Lekker hoor, een VII PFM! Ik denk ook wel dat er meer PFM zijn besteld. Een PFM is zijn extra investering dan ook meer dan waard.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
PeterBig
Type auto: Gti MK7

Bericht door PeterBig »

marcel48 schreef:Wie weet hoeveel golf 7 gti en hoeveel golf 7 gti perf. In het jaar 2013 tot nu toe
verkocht zijn in Nederland.
Ik vermoed, dat ermeer gti perf. verkocht zijn.
Het prijsverschil is te overbruggen, alleen had ik geen rekening gehouden met de set winterbanden 16 inch van mijn golf 6 gti, die helaas niet passen onder de perf.
Hoi,

ik wil best die die zwaardere remmen van je overnemen!!

Gr,

Peter
Afbeelding
marcel48

Bericht door marcel48 »

Ik heb inmidddels klaar liggen originele Oslo vw velgen 17 inch met dunlop d3 winterbanden.
Mijn nieuwe gti perf. krijg ik op 2 januari.
Liever nu geen sneeuw tot 2 januari, zodat ik veilig in mijn golf 6 gti kan blijven rijden tot die datum, want de set 16 inch winterbanden heb ik kunnen verkopen.
Mijn huidige gti ga ik volgende week op marktplaats zetten, gelukkig heb ik een goede inruilprijs voor deze witte tweedeurs gti van feb. 2012 met ruim 27000km ontvangen.
Ik heb natuurlijk nog speelruimte ivm de korting welke ik krijg als ikniet inruil.

Groetjes uit Limburg
jacovn
Type auto: Golf GTI pp

Bericht door jacovn »

Ik heb straks (februari 2014) wel de originele 17" velgen van de GTI te koop.
Er gaan direct andere velgen met winterbanden op, en ik heb ook andere zomervelgen gekocht.
Nick87
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Bericht door Nick87 »

Niet zo zeker van of de Performance effectief meer wordt verkocht.
Meen ergens eens gelezen te hebben van niet, maar kan me vergissen.

Natuurlijk is het logisch dat op dit forum de verhouding wel meer Performance is.
M USA
Type auto: VII GTI

Bericht door M USA »

Denk dat de performance nog beter dan de niet-performance had verkocht als er meer
" performance " was geweest ipv zelfde koppel en slechts 10 te verwaarlozen pk

Die 1500 euro kun je nu uitgeven bij ABT voor meer koppel en meer pk's inclusief behoud fabrieksgarantie

http://www.abt-configurator.com/dataser ... SG%20D.pdf
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
jacovn

Bericht door jacovn »

De garantie van ABT kun je ook minder leuke berichten over vinden.
En ik denk dat PON niet echt meer meewerkt aan iets als er een ABT aanpassing aan je motor hangt.
Dan kun je voor minder bij JD terecht en die zit dichterbij.

Ik vond bij de proefrit de sper wel een waardevolle meerwaarde hebben. Nog nooi zo snel over een kleine rotonde gereden, de auto stuur je met gemak de bocht door. En betere remmen leek me ook niet verkeerd.

Ik denk dat die 10PK meer gedaan is om de prestatie gelijk te trekken, de performance is een paar kg zwaarder dan de non performace.
Nikkor27
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE

Bericht door Nikkor27 »

jacovn schreef:De garantie van ABT kun je ook minder leuke berichten over vinden.
En ik denk dat PON niet echt meer meewerkt aan iets als er een ABT aanpassing aan je motor hangt.

Ik vond bij de proefrit de sper wel een waardevolle meerwaarde hebben. Nog nooi zo snel over een kleine rotonde gereden, de auto stuur je met gemak de bocht door. En betere remmen leek me ook niet verkeerd.

Ik denk dat die 10PK meer gedaan is om de prestatie gelijk te trekken, de performance is een paar kg zwaarder dan de non performace.

+1
M USA

Bericht door M USA »

jacovn schreef:De garantie van ABT kun je ook minder leuke berichten over vinden.

Heb Pon de vraag gesteld ivm Abt en fabrieksgarantie .

Iig gaat in febr bij mij de Abt stekker erop voor wat extra performance
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Bericht door sitechris »

Performance imo altijd doen vanwege sperdifferentieel en grotere remmen. Die 10 pk zijn vrij zinloos, die merk je niet of nauwelijks.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
fasca
Type auto: Golf 6 GTI

Bericht door fasca »

Ik heb begrepen dat 70% voor de performance uitvoering gaat. In werkelijk alle testen/rijverslagen wordt de performance uitvoering aanbevolen door met name het geweldige sperdifferentieel. M.i. later bij inruil/verkoop ook een goede keuze.
1997: Honda Civic VTI, 2000: Seat Leon 20VT, 2003: Seat Leon Topsport, 2006: Seat Leon FR, 2010 Golf GTI 6, eind januari 2014: Golf GTI 7 PP.
M USA

Bericht door M USA »

fasca schreef:Ik heb begrepen dat 70% voor de performance uitvoering gaat. In werkelijk alle testen/rijverslagen wordt de performance uitvoering aanbevolen door met name het geweldige sperdifferentieel. M.i. later bij inruil/verkoop ook een goede keuze.
Denk dat je bij inruil zeker 1500 euro meer inruil krijgt ... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door M USA op 05 dec 2013, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
jacovn

Bericht door jacovn »

Gelukkig is het een andere 'uitvoering', en niet een losse optie.
Anders zou het weinig uitmaken, opties interesseren dealers blijkbaar niet bij inruil. Alhoewel werd mij wel verteld dat mijn huidige Polo GTI minder was dan andere die te koop stonden om de (lage) inruilrpijs te beargumenteren. Wat er wel op zit kijken ze niet naar lijkt het, alleen dat het minder is.
fasca
Type auto: Golf 6 GTI

Bericht door fasca »

jacovn schreef:Gelukkig is het een andere 'uitvoering', en niet een losse optie.
Anders zou het weinig uitmaken, opties interesseren dealers blijkbaar niet bij inruil. Alhoewel werd mij wel verteld dat mijn huidige Polo GTI minder was dan andere die te koop stonden om de (lage) inruilrpijs te beargumenteren. Wat er wel op zit kijken ze niet naar lijkt het, alleen dat het minder is.
Goede opties worden wel degelijk op prijs gesteld hoor. Net mijn GTI 6 ingeruild voor een mooie prijs. Dit mede i.v.m. de aantrekkelijk opties: 4deurs, DDC, 18", schuifdak en xenon met meedraaiende koplampen.
1997: Honda Civic VTI, 2000: Seat Leon 20VT, 2003: Seat Leon Topsport, 2006: Seat Leon FR, 2010 Golf GTI 6, eind januari 2014: Golf GTI 7 PP.
jacovn

Bericht door jacovn »

Wellicht is de poll op het golf gti 7 forum in Duitsland handig

http://www.golf7gti.com/topic.php?t=236

111x GTI
218x GTI performance
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”