Rns510 naar rcd310, inbouwen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
justin--92
Type auto: Polo 6r GTI

Re: Rns510 naar rcd310, inbouwen

Bericht door justin--92 »

Ben gelijk langs een andere VW dealer gereden, na dat op de vw site gelezen te hebben dat dynaudio gewoon compatible is met rcd310. Dat was een wat betere verkoper op technisch gebied. Toevallig had hij morgen een passat met het zelfde verhaal op z'n programma staan. Een passat met dynaudio soundsystem waar de klant een rcd310 in wil hebben. De techneut wist op dit moment ook geen duidelijk antwoord en moet morgen ook een en ander gaan uitzoeken en testen voor die passat klant. Hij zei wel dat de rcd310 weer in verschillende versies bestaat, en dat het waardchijnlijk ligt aan dat ik misschien een analoge 310 heb en voor dynaudio een digitale versie nodig heb of iets dergelijks. Ik ga morgen van hem horen wat de eindconclusie is geworden bij die passat.
Gr. Justin

Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
justin--92

Vandaag weer bij de VW-dealer geweest. Die Passat (uit 2009) is de rcd310 gister bij ingebouwd, en werkend over het dynaudio sound system. Vandaag langs geweest en het nieuwste model rcd310 in mijn auto gezet. Ook deze gaf geen geluid. De monteur zei dat het dan waarschijnlijk ligt aan mijn model jaar van mijn auto/audiosysteem, dat het Dynaudio sound system van bouwjaar 2010 modeljaar 2011 weer nieuwer model is, en dat die alleen zal werken op digitale radio's, conclusie dus alleen de RNS310/315 of de RNS510, en niet op de RCD-types. Dit zal ik maar moeten accepteren denk ik.. of heeft er iemand nog suggesties, opmerkingen of ideeën ? Ze zijn welkom !
Gr. Justin

justin--92

Eindelijk kan dit mysterie afgesloten gelukkig!
Vandaag, via volkswagenradio.nl, bij VAS Technics in Zeist geweest. Zij schijnen veel ervaring te hebben met inbouw en VAG COM.
Ze hebben er een RCD 310, model 2013, met zwart scherm, ingezet en aan de laptop gehangen. Ook hier kwam in eerste instantie geen geluid uit het Dynaudio sound system. Na wat programmeer werk was het dan tóch eindelijk na een maand gelukt geluid uit de boxen te krijgen, wat de VW dealer, waar ik welliswaar wel 58,- onderzoekskosten mocht neertellen, niet gelukt is.. of ook dan maar een klein beetje oorzaaks informatie over wisten te verstrekken :twisted:

Conclusie;
De rcd310 die ik in eerste instantie had, en bij een garage met VCDS liet programmeren, wat niet gelukt was, was een te oud model voor het Dynaudio systeem in mijn GTI bj2010. Vervolgens heeft de VW dealer ernaar gekeken, en er een rcd 310 model 2013 (zwart scherm) ingezet, maar zij konden hem niet programmeren met VCDS omdat zij dat niet mogen. Zij zeiden mij dus dat mijn auto vanuit de fabriek is geleverd met een rns510, en dus mogen zij de software in de auto niet weizigen naar de rcd310. :geek:
Ik ga uiteraard van de week nog wel even mijn RCD 310 bij de betreffende VW dealer showen :lol:

Nu afwachten hoelang ik met de rcd310 doe, misschien is de wens naar de rns510 over 3 weken alweer groter dan de veiligheid tegen de diefstal :roll:

Afbeelding
Gr. Justin

Nick87
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Bericht door Nick87 »

Toch zonde eigenlijk dat je zover moet gaan om het basismodel in te bouwen omdat anders ze er elke keer inzitten.

Ik heb op m'n 7 ook speciaal geen gps genomen omdat ze zoveel gestolen geworden (ok het systeem bestaat uit 2 delen nu, maar daar zullen ze wel iets op vinden zeker?). Anders had ik het wel genomen denk ik.
Dan maar Tom Tom.
justin--92

Nick87 schreef:Toch zonde eigenlijk dat je zover moet gaan om het basismodel in te bouwen omdat anders ze er elke keer inzitten.

Ik heb op m'n 7 ook speciaal geen gps genomen omdat ze zoveel gestolen geworden (ok het systeem bestaat uit 2 delen nu, maar daar zullen ze wel iets op vinden zeker?). Anders had ik het wel genomen denk ik.
Dan maar Tom Tom.
Klopt ja, ik dacht ook om er gewoon weer een 510 in te zetten met navilock, maar neem liever het zekere voor het onzekere.. Ook mede omdat ik er een maand mee in de weer ben geweest met die hele zooi, en hun 40 sec.
Je kan tegenwoordig gewoon niet meer het mooie spul hebben wat je graag wilt hebben.. Maar wel lekker die grenzen openstellen hier in nederland, ik zeg; nederland gaat er goed op vooruit :mrgreen:
En ik verwacht dat er binnenkort veel gti's in bulgarije enzo rondrijden
Gr. Justin

KnuffelTurk

Bericht door KnuffelTurk »

justin--92 schreef:
Nick87 schreef:Toch zonde eigenlijk dat je zover moet gaan om het basismodel in te bouwen omdat anders ze er elke keer inzitten.

Dan maar Tom Tom.
Klopt ja, ik dacht ook om er gewoon weer een 510 in te zetten met navilock, maar neem liever het zekere voor het onzekere.. Ook mede omdat ik er een maand mee in de weer ben geweest met die hele zooi, en hun 40 sec.
Je kan tegenwoordig gewoon niet meer het mooie spul hebben wat je graag wilt hebben.. Maar wel lekker die grenzen openstellen hier in nederland, ik zeg; nederland gaat er goed op vooruit :mrgreen:
En ik verwacht dat er binnenkort veel gti's in bulgarije enzo rondrijden
Ik denk eigenlijk dat dat wel mee valt. De meeste blijven in Nederland en worden gewoon omgekat of alleen de onderdelen worden gebruikt. En wellicht dat er een aantal richting het Oostblok gaan maar lang niet zoveel als de meeste denken.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk

''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”