Direct chippen na andere downpipe?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
MrJ
Type auto: Golf V Gti

Direct chippen na andere downpipe?

Bericht door MrJ »

Hey all,

Als ik tzt een gehele Milltek onder mijn Golf V Gti zet, hoe snel 'moet' je dan chippen? Sommigen zeggen dat je gewoon prima rond kan rijden voor een tijd, andere zeggen dat de motor zichzelf niet zo goed kan bijstellen met een nieuwe downpipe dat je eigenlijk gelijk moet chippen.

Anyone? :)
Golf V GTi 2007
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Re: Direct chippen na andere downpipe?

Bericht door Schippersss »

Kan er wel mee rijden, maar zou hem niet max belasten en hoog in toeren rijden.
s3.
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door s3. »

Hoezo zou het niet kunnen? Het is niet aannemelijk dat je persé een chip laat zetten als je downpipe of een andere uitlaat neemt. Dat het niet geheel efficiënt loopt is een tweede.
MrJ
Type auto: Golf V Gti

Bericht door MrJ »

s3. schreef:Hoezo zou het niet kunnen? Het is niet aannemelijk dat je persé een chip laat zetten als je downpipe of een andere uitlaat neemt. Dat het niet geheel efficiënt loopt is een tweede.
De vraag is dan meer hoe merkbaar is het gebrek aan chip voor t normale dagelijks rijden?

Als hij merkbaar slechter loopt dan is t bijna een 'moetje'.
Golf V GTi 2007
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
MacFever
Type auto: Golf 7R MK2

Bericht door MacFever »

Ik vind dat hij zeker niet slechter loopt, integendeel : rijdt beter
Maar ik denk dat hij na de chip nog veeeel beter zal rijden
Dik Eikelboom
Type auto: Golf mk5 GTI
Contacteer:

Bericht door Dik Eikelboom »

Ik heb zelf me downpipe gemaakt(zie me voorstel topic) kvind hem zelf ook wel beter rijden kben benieuwd wat de pijp doet met de chip. Ik hoop richting de 275 pk te gaan ;-)
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Met een andere downnpipe met sport cat. spoelt de turbo veel sneller op en dan zal de turbodruk te hoog worden, deze zal dan weer worden bijgeregeld om daarna weer te pieken en om daarna weer ...... Enz. Dit is niet zo goed voor je motor. Dus volle belasting (is iets anders dan Max toeren) kan je beter vemijden.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”