Poging inbraak R32?
Poging inbraak R32?
Forummers,
gisteravond heb ik onze R32 thuis geparkeerd zoals ik altijd doe, RNS gaat vanzelf uit bij het uitnemen van de sleutel, auto op slot (piep 2x ter bevestiging van het alarm) en naar binnen.
Vanmiddag pak ik de auto om weer naar de zaak te rijden, doet ineens de RNS raar. Hij ging niet aan bij het starten van de auto, ook verscheen de klok niet in beeld die er normaal wel op staat als deze uit staat.
Volgens de MFA stond het geluid van de radio gedempt, en op de AM band (532khz ofzoiets).
RNS reageerd nergens op, scherm blijft uit, en ook de stuurwielbediening reageert hij niet op. Toch wel erg vreemd.
Direct even de auto geparkeerd, en de auto eens opnieuw gestart, in eerste instantie leek de RNS weer uit te blijven, maar na 10sec. sprong hij wel aan.
Hij leek aardig van slag, MAP stond ervoor (zo heb ik m niet weg gezet) met de melding "Insert navigation dvd". Even later ging die melding weg.
Het geheugen van de radio was niet leeg, al mijn voorkeurszenders stonden er nog wel in, maar de radio stond nog steeds op die AM band en rare frequentie.
Een stroom probleem lijkt het me dan niet te zijn, dan zijn toch de voorkeurszenders ook weg? Ik krijg dan direct de rillingen, heeft er iemand met zijn vingers aan de auto gezeten? Gezien ze een MKVI stelen via het instrumentenpaneel, sta ik bij een VW nergens van te kijken.
Wie heeft dit eerder meegemaakt, of heeft een vermoeden? De auto staat wel op een bewaakte parkeerplaats met camera's, maar die beelden bemachtigen is een hele rompslomp (eerder gebruik van gemaakt).
Heb de auto vandaag nog een paar keer gebruikt, maar nergens last van gehad.
gisteravond heb ik onze R32 thuis geparkeerd zoals ik altijd doe, RNS gaat vanzelf uit bij het uitnemen van de sleutel, auto op slot (piep 2x ter bevestiging van het alarm) en naar binnen.
Vanmiddag pak ik de auto om weer naar de zaak te rijden, doet ineens de RNS raar. Hij ging niet aan bij het starten van de auto, ook verscheen de klok niet in beeld die er normaal wel op staat als deze uit staat.
Volgens de MFA stond het geluid van de radio gedempt, en op de AM band (532khz ofzoiets).
RNS reageerd nergens op, scherm blijft uit, en ook de stuurwielbediening reageert hij niet op. Toch wel erg vreemd.
Direct even de auto geparkeerd, en de auto eens opnieuw gestart, in eerste instantie leek de RNS weer uit te blijven, maar na 10sec. sprong hij wel aan.
Hij leek aardig van slag, MAP stond ervoor (zo heb ik m niet weg gezet) met de melding "Insert navigation dvd". Even later ging die melding weg.
Het geheugen van de radio was niet leeg, al mijn voorkeurszenders stonden er nog wel in, maar de radio stond nog steeds op die AM band en rare frequentie.
Een stroom probleem lijkt het me dan niet te zijn, dan zijn toch de voorkeurszenders ook weg? Ik krijg dan direct de rillingen, heeft er iemand met zijn vingers aan de auto gezeten? Gezien ze een MKVI stelen via het instrumentenpaneel, sta ik bij een VW nergens van te kijken.
Wie heeft dit eerder meegemaakt, of heeft een vermoeden? De auto staat wel op een bewaakte parkeerplaats met camera's, maar die beelden bemachtigen is een hele rompslomp (eerder gebruik van gemaakt).
Heb de auto vandaag nog een paar keer gebruikt, maar nergens last van gehad.
Laatst gewijzigd door PatrickR op 14 jan 2014, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Re: RNS-510 doet vreemd, iemand in de auto geweest?
Ik heb wel eens gehad dat de RNS spontaan (onder het rijden) van slag is en opnieuw opstart. Daarna werkt alles gelukkig naar behoren, maar het is wel even schrikken. Dit is afgelopen 3 jaar een keer of 2-3 gebeurt bij verschillende FW en navigatie versies. Het is software wat best natuurlijk altijd wel eens kan blijven hangen. Een computer is ook maar een computer.
The story continues ... 18:45 thuis gekomen, deuren op slot (alarm piepje als bevestiging), ramen dicht (regende).
20:15 komen we bij de auto, 1 raam half open (passagiers zijde), kan geen schade vinden en niks uit de auto weg genomen.
Camera beelden gaan we nu echt opvragen.
20:15 komen we bij de auto, 1 raam half open (passagiers zijde), kan geen schade vinden en niks uit de auto weg genomen.
PSR-Performance
- KnuffelTurk
Dan ben ik bang dat ze hem proberen mee te nemen. Kijk eens naar je bedrading tussen je deur en naar het plastic kapje. Heb je trouwens een bearlock of iets dergelijke?PatrickR schreef:The story continues ... 18:45 thuis gekomen, deuren op slot (alarm piepje als bevestiging), ramen dicht (regende).
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Thnx voor de tip, over eventuele beveiligingsmaatregelen doe ik nooit geen uitsprakenKnuffelTurk schreef:Dan ben ik bang dat ze hem proberen mee te nemen. Kijk eens naar je bedrading tussen je deur en naar het plastic kapje. Heb je trouwens een bearlock of iets dergelijke?PatrickR schreef:The story continues ... 18:45 thuis gekomen, deuren op slot (alarm piepje als bevestiging), ramen dicht (regende).

Daarnaast de andere vraag, kan een marter voor dit soort taferelen zorgen? In onze andere auto hebben we inmiddels 2x een marter gehad.
Direct gekeken, bedrading van alle deuren e.d. in orde, rubbers nog netjes, nergens beschadigingen en ook niks los.
PSR-Performance
Re: Poging inbraak R32?
Ik ook, maar dat kan wel ff duren ... afhankelijk van de huismeester
PSR-Performance
De auto bleek in een 'blind spot' te staan... op geen enkele van de 7 camera's was de auto te zien.
Dus andere parkeerplaats aangevraagd, en melding gemaakt dat hier naar gekeken moet worden.

Dus andere parkeerplaats aangevraagd, en melding gemaakt dat hier naar gekeken moet worden.
PSR-Performance
- Verlengsnoer
Waardeloos! Iig weet je dit nu en ben je erachter gekomen voor de wagen weg is!
Andere parkeerplaats is inmiddels geregeld, en de auto staat de komende nachten lekker binnen 

PSR-Performance
Paar jaar geleden had ik ook de beveiligingsbeelden nodig van een parkeergarage. Ook blindspot.
Er was een flinke schade gereden, maar de dader vond het niet nodig om het te melden.
Tegenwoordig let ik er op (zoveel mogelijk wel te verstaan).
Gelukkig heb je een betere plek nu.

Er was een flinke schade gereden, maar de dader vond het niet nodig om het te melden.
Tegenwoordig let ik er op (zoveel mogelijk wel te verstaan).
Gelukkig heb je een betere plek nu.