[Golf 7 R] DPS (driver profile select)
[Golf 7 R] DPS (driver profile select)
Kan iemand mij eens uitleggen hoe die DPS(driver profile select) in elkaar zit op de nieuwe Golf R ?
Ik ben er al uit dat het software matig word gestuurd op gasrespons/motormanagement,
maar blijkbaar zou ook enkel 2 van de 4 uitlaten openstaan op normaal modus (wordt beweerd),
en op race alle 4..???
Beetje jammer voor de mensen die deze optie niet kiezen.
Ik ben er al uit dat het software matig word gestuurd op gasrespons/motormanagement,
maar blijkbaar zou ook enkel 2 van de 4 uitlaten openstaan op normaal modus (wordt beweerd),
en op race alle 4..???
Beetje jammer voor de mensen die deze optie niet kiezen.
Laatst gewijzigd door Doohie op 12 feb 2014, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [Golf 7 R] DSP (driver profile select)
Niemand een idee of dit klopt van de uitlaten...
Wehoo, Race eend, Spuugemmer ???
Wehoo, Race eend, Spuugemmer ???

- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Nog geen antwoord op, heb nog geen golf 7 R van dichtbij gezien.
Komende week een nieuwe S3 voor de ontwikkeling van de externe module.
Bij de individual stand kun je de opties die je kunt kiezen toch zien? (tenminste dat zag ik vd week bij de golf 7 gtd).
Bij de individual stand kun je de opties die je kunt kiezen toch zien? (tenminste dat zag ik vd week bij de golf 7 gtd).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Inderdaad..Race Eend schreef:Nog geen antwoord op, heb nog geen golf 7 R van dichtbij gezien.
Maar als ik mijn R configureer neem ik GEEN dsp die je nog altijd als optie moet selecteren.
Dus vandaar mijn vraag hoe werkt het systeem vooral op de uitlaten zonder dps ??
Ik weet nu al dat er in het uitlaat systeem een membraam of iets in die aard wordt gestuurd
via die DPS, ook voor de S3 is dit het geval.
Op normaal modus staan enkel 2 uitlaten open..op Race modus alle vier.
Dan zou ik het jammer vinden als er maar 2 van de vier uitlaten werken.
Dus hoop ik dat ze de R leveren met 4 open uitlaten als je niet kiest voor dsp.
De optie DPS kiezen is op zich kostelijker dan je denkt want deze werkt bv niet op de originele radio en ben je dus ook nog eens verplicht een andere radio te kiezen.
Laatst gewijzigd door Doohie op 12 feb 2014, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Ik heb hem ook nog niet van dichtbij gezien maar. Ik geloof niet dat als je de optie niet neemt dat er dan maar 2 van de 4 "uitlaten" zouden werken.
Golf MK1 GTI
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Als je op het punt staat om dergelijke dure auto te kopen, zou ik niet afgaan op puur wat teksten op het forum...
Gewoon bij de leverende VW dealer navragen en op papier laten zetten hoe het zit, klopt het verhaal achteraf echt niet, dan zorgen ze maar dat het opgelost wordt.
Gewoon bij de leverende VW dealer navragen en op papier laten zetten hoe het zit, klopt het verhaal achteraf echt niet, dan zorgen ze maar dat het opgelost wordt.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
De info die ik hier schrijf komt al van mijn VW-dealer
Echter is het voor hen momenteel ook nog een vraagteken hoe het zit zonder DPS.
Een mekanieker heeft van zijn S3 de uitlaten(2 van de 4) ook manueel open gezet,
Dealer is bereid om dit ook te laten doen indien gewenst voor de "R" .
Maar ik had gehoopt dat er via de experts hier wat meer info vanuit Duitsland kon komen.
Raar dat Wehoo niets laat horen.
Misschien is het nog wat vroeg maar ben er zeker van dat dit topic nog zal gevolgd worden..vooral omdat met die dps ook nog eens de soundaktor wordt geactiveerd.
Toch bedankt voor jullie kleine moeite
Wordt vervolg...
Echter is het voor hen momenteel ook nog een vraagteken hoe het zit zonder DPS.
Een mekanieker heeft van zijn S3 de uitlaten(2 van de 4) ook manueel open gezet,
Dealer is bereid om dit ook te laten doen indien gewenst voor de "R" .
Maar ik had gehoopt dat er via de experts hier wat meer info vanuit Duitsland kon komen.
Raar dat Wehoo niets laat horen.
Misschien is het nog wat vroeg maar ben er zeker van dat dit topic nog zal gevolgd worden..vooral omdat met die dps ook nog eens de soundaktor wordt geactiveerd.
Toch bedankt voor jullie kleine moeite
Wordt vervolg...
Laatst gewijzigd door Doohie op 12 feb 2014, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nikkor27
- Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Volgens mij is Wehoo één van de forumleden die vertrokken zijn wegens een meningsverschil, die Nico in z'n nieuwjaarspeech had meegedeeld... beetje jammer, qua uitleg omtrent techniek toch een topper!
zoals verwacht..
"As for the exhaust, it's more than a visual difference. While gases escape only through the inner two of the four exits under light-load driving, high-throttle or high-rev conditions open butterfly valves at the exit of a rear resonator chamber open, to open the outer exits and give the exhaust a note that's raspier when revved. Engaging Race mode opens those butterfly valves for the outside two outlets all the time, resulting in a noticeably more bellowy sound just off idle and up to the mid revs, where it seems that the piped-in intake sounds chime in just as much if not more".
"As for the exhaust, it's more than a visual difference. While gases escape only through the inner two of the four exits under light-load driving, high-throttle or high-rev conditions open butterfly valves at the exit of a rear resonator chamber open, to open the outer exits and give the exhaust a note that's raspier when revved. Engaging Race mode opens those butterfly valves for the outside two outlets all the time, resulting in a noticeably more bellowy sound just off idle and up to the mid revs, where it seems that the piped-in intake sounds chime in just as much if not more".