We hebben hier allemaal een mooie wagen en een beetje (soms veel) vermogen.
Maar nu het seconde werk, in hoeveel secondes doen jullie wagens het van 0-100 en 0-200?
Kun je ook aangeven welke wagen, vermogen en koppel.
Gr. Ranjeet

Nice!!!! dan zal je 0-100 zeker 6,2 wordenJeffFR schreef:0-100 in 7.2sec
Seat Leon FR 1.8tsi 180PK 250NM MK3
Volgende week word tie gechipt en zal ik een nieuwe post plaatsen![]()
R32Amsterdam schreef:Nice!!!! dan zal je 0-100 zeker 6,2 wordenJeffFR schreef:0-100 in 7.2sec
Seat Leon FR 1.8tsi 180PK 250NM MK3
Volgende week word tie gechipt en zal ik een nieuwe post plaatsen![]()
Verder nog andere plannen met je superwagen?
100-200 heb ik in 14 sec gedaan0-100 moeilijk te meten met een handbak
, naja zal wel 4,8 sec zijn?
Dus 0-200 18,8 sec mooie prestatie toch?
Klopt is best lastig te doen, volgens mij ben je ook een stuk sneller als je vanaf 0-200 sprint (ondanks de schakelmomenten zit je wel gelijk aan max koppel en max vermogen i.p.v. 100-200 en dan pas gas geven).O2RS schreef:Stopwatch in de hand en multitasken, 100-200 meting is zo goed te doen.
Wat erwin zegt je kunt niet zomaar de tijden bij elkaar optellen, er zitten ook schakelmomenten e.d. tussen.
Ik meet 100-200 vanuit de 4e versnelling gestart bij ongeveer 10 graden buitentemperatuur en RON100 brandstof ongeveer 12,8-13,2 seconden. Op de teller geklokt dus. 0-100 kun je in je eentje met stopwatch niet echt meten, ik die dit ook nooit eigenlijk. Met mijn stage 2 zonder K&N Typhoon (292pk) heb ik er eens een filmpje van gemaakt met een maatje, toen kwam ik uit op 5,9 seconden op de teller gemeten.
edit; Octavia RS 2.0TFSI JD stage 2, 309pk en 448nm
Staffpride, welke Vagcom heb jij? En hoe kom ik bij die optie?staffpride schreef:Volgens mij kan je niet zomaar tijden bij elkaar gaan tellen van 0-100 en 100-200 naar 0-200.
zo werkt dat helaas niet. Dan zal je echt een meting moeten doen.
Mag ik vragen hoe jullie je tijden meten?
In vagcom zit er een mogelijkheid voor om diverse tijden te meten.
uit mijn hoofd:
0-100 in sec
200 meter tijd in sec met snelheid vermeld
400 meter tijd in sec met snelheid vermeld
hij geeft het sowieso ook in Miles aan en dacht nog wat meer tijden te meten. Of het helemaal zuiver is weet ik niet. Maar als ieder op deze manier kan meten heb je een eerlijke vergelijking qua tijden lijkt me.
zal het ook eens proberen binnenkort
Mooie score! Hoe heb jij het gemeten?g-loudertje schreef:Pas geleden 0-100 gemeten. Dit bedroeg 5,6 sec. De gti is jd stage 2 gechipt icm dsg. Dus launch control
Edit: op 17 inch winterwieltjes
R32Amsterdam schreef:Staffpride, welke Vagcom heb jij? En hoe kom ik bij die optie?staffpride schreef:Volgens mij kan je niet zomaar tijden bij elkaar gaan tellen van 0-100 en 100-200 naar 0-200.
uit mijn hoofd:
0-100 in sec
hij geeft het sowieso ook in Miles aan en dacht nog wat meer tijden te meten. Of het helemaal zuiver is weet ik niet. Maar als ieder op deze manier kan meten heb je een eerlijke vergelijking qua tijden lijkt me.
staffpride schreef:R32Amsterdam schreef:Staffpride, welke Vagcom heb jij? En hoe kom ik bij die optie?staffpride schreef:Volgens mij kan je niet zomaar tijden bij elkaar gaan tellen van 0-100 en 100-200 naar 0-200.
uit mijn hoofd:
0-100 in sec
Ik heb een officiële kabel met de laatste vcds, maar moet met goede immi ook te doen zijn.
Tijden meten zit onder measuring blocks in engine. Weet niet welk blok uit mijn hoofd, maar je krijgt een extra knop acceleration.
Hier wat uitleg en screanshotjes
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/acceleration.html
werkt heel simpel, hij gaat pas meten bij beweging en hij leest je can snelheid.
die is zuiverder als je teller.
Als je een rns510 hebt, kan je je cansnelheid ook laten weergeven op de rns.
Dan zie je het verschil al met je teller
Ik bedoel ook de 0-100 tijd... En klopt wat je zegt gaat om een indicatie...O2RS schreef:Valt best wel mee hoor Kevin. Tuurlijk is met apparatuur meten het beste, maar als ik 3x dezelfde sprint time, bijvoorbeeld 100-160 in de 4 krijg ik bijvoorbeeld, 5,89, 5,98 en 6,11.
Dan kun je toch best stellen dat je dat rond de 6,0 seconden doet. Het gaat ook om een indicatie he
Klopt 0-100 is erg lastig, maar dat zei ik ookalkevin78 schreef:Ik bedoel ook de 0-100 tijd... En klopt wat je zegt gaat om een indicatie...O2RS schreef:Valt best wel mee hoor Kevin. Tuurlijk is met apparatuur meten het beste, maar als ik 3x dezelfde sprint time, bijvoorbeeld 100-160 in de 4 krijg ik bijvoorbeeld, 5,89, 5,98 en 6,11.
Dan kun je toch best stellen dat je dat rond de 6,0 seconden doet. Het gaat ook om een indicatie he
Hoe en wat heb je nodig voor het aflezen op de rns 510?staffpride schreef:R32Amsterdam schreef:Staffpride, welke Vagcom heb jij? En hoe kom ik bij die optie?staffpride schreef:Volgens mij kan je niet zomaar tijden bij elkaar gaan tellen van 0-100 en 100-200 naar 0-200.
uit mijn hoofd:
0-100 in sec
Ik heb een officiële kabel met de laatste vcds, maar moet met goede immi ook te doen zijn.
Tijden meten zit onder measuring blocks in engine. Weet niet welk blok uit mijn hoofd, maar je krijgt een extra knop acceleration.
Hier wat uitleg en screanshotjes
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/acceleration.html
werkt heel simpel, hij gaat pas meten bij beweging en hij leest je can snelheid.
die is zuiverder als je teller.
Als je een rns510 hebt, kan je je cansnelheid ook laten weergeven op de rns.
Dan zie je het verschil al met je teller
Dik Eikelboom schreef:Je kan toch ook dingen aflezen via je climate control?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten