
prijsverschil R tegenover GTI performance
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
waarom zou je dat willen? om lekker van t circuit af te roetsjen tegen de vangrail? 

- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Verschilt per auto. Ik zet ESP alleen uit als het me in de weg zit. In de GTI 6 was dit wel eens het geval en zat ik me er ook aan te irriteren dat 'de bemoeial' weer ingreep, daar vond ik ESP veel te snel ingrijpen. In mijn huidige RS doe ik hem bijna nooit uit, daar heb ik er geen last van, het ESP laat duidelijk meer slip toe als dat van de GTI.
Hoe dit in de 7 zit weet ik niet, daarvoor heb ik de 7 niet op de limiet gereden (of mijn limiet beter gezegd, want die van een prof ligt uiteraard stukken verder weg)
Tiff Needell van Fifth Gear laat je zien waarom je het uit moet kunnen zetten.
http://www.youtube.com/watch?v=3_4DLrwrafQ
Hoe dit in de 7 zit weet ik niet, daarvoor heb ik de 7 niet op de limiet gereden (of mijn limiet beter gezegd, want die van een prof ligt uiteraard stukken verder weg)
Tiff Needell van Fifth Gear laat je zien waarom je het uit moet kunnen zetten.
http://www.youtube.com/watch?v=3_4DLrwrafQ
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Leuk filmpje, mooi pakketje die Cupra hoor!sitechris schreef:Als ik in de VAG stal zou shoppen, doe mij dan deze maar. Ik verkies sowieso FWD met sper boven 4WD. Minder gewicht, meer spektakel en het kost een stuk minder. Vanaf 35k en heel erg goed uitgerust. Een gelijkwaardig uitgeruste Golf R gaat ver over de 50k heen. Een GTI ver over de 40k en dan mis je 50 pk. En qua grip kun je met FWD en sper (zie ook de GTI) prima knallen.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... 280__.html
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Als je zo over de openbare weg rijden wil moet je inderaad omzien naar een auto die helemaal aan staat ja. Alleen kan dat wel op een openbare weg ?
Dat vindt ik het probleem met de meeste reviewers, die vergelijken auto's op het circuit, maar onder die condities rijden 99,99 % van de mensen nooit volgens mij.
De gti 7 pp waarin ik nu rijdt lijkt een stuk betere wegligging te hebben dan de polo GTI die ik hiervoor had. Maar ik ga daardoor niet automatisch iedere bocht 30 km sneller door omdat ik nu een differentieel voor heb, en veel meer grip..
Dat vindt ik het probleem met de meeste reviewers, die vergelijken auto's op het circuit, maar onder die condities rijden 99,99 % van de mensen nooit volgens mij.
De gti 7 pp waarin ik nu rijdt lijkt een stuk betere wegligging te hebben dan de polo GTI die ik hiervoor had. Maar ik ga daardoor niet automatisch iedere bocht 30 km sneller door omdat ik nu een differentieel voor heb, en veel meer grip..
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
komt misschien nog wel
ook vind ik de leon een gedrocht on wheels met 5 deuren, en een seat blijft maar een seat

Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Gisteren wezen rijden bij Pon in de Golf VII R in de kleur lapiz blue super kleur.
Na een uitleg van iemand van Pon op weg met de R waarbij ik bij het eerste stoplicht kennis maak met het afslaan van de auto
Oke 1 keer leuk maar bij de volgende stoplichten merk ik aan mij zelf dat ik het super irritant vind het afslaan van de auto
plus ik vraag me af of het goed is voor de auto.
Bij het warm rijden van de auto merkte ik al dat er aardig wat vermogen in de R zit wat rijd de auto soepel zeg.
Na het warm rijden en de auto de sporen gegeven te hebben kan ik maar 1 ding zeggen wat is dat kreng snel zeg tovert gewoon een big smile op mijn gezicht.
Four motion gewoon geweldig bij een stoplicht groen voetje naar beneden en gaan geweldig.
Ook de hoek om gewoon gas bij de auto geeft geen krimp trekt gewoon zeer snel op.
Op snelwegen in leuke bochten ligt de auto als een blok
Ook de instellingen van DDC getest stand comfort maakt van de auto echt een comfortabele auto.
Moet er ook bij aangeven dat ik op stand race de auto ook geen stuiterbak vind en comfortabeler dan mijn huidige GTI die niet verlaagd is dat vond ik apart.
Op stand race maakt de auto echt meer geluid of het kunstmatig is of niet het klinkt leuk.
Vind wel het panorama dak meer lawaai maken bij het rijden dan het huidige schuifdak in de Golf VI.
De pretoria velgen vind ik echt hele mooie velgen alleen onder deze auto hadden al drie wielen de stoep gezien erg triest vind ik in de 5000 km deze auto heeft gereden.
Het leer nappa carbon erg mooi, vrij soepel leer en zat goed.
Aan de DSG pook vind ik fijn dat met 1 tikje naar achteren de bak in sportstand staat en met weer 1 tikje naar achteren weer in normaal.
Al met al een hele heerlijke 3 uur gereden in de R en kan alleen maar zeggen wat een heerlijk monster is het.
Groetjes Bart
Na een uitleg van iemand van Pon op weg met de R waarbij ik bij het eerste stoplicht kennis maak met het afslaan van de auto
Oke 1 keer leuk maar bij de volgende stoplichten merk ik aan mij zelf dat ik het super irritant vind het afslaan van de auto
plus ik vraag me af of het goed is voor de auto.
Bij het warm rijden van de auto merkte ik al dat er aardig wat vermogen in de R zit wat rijd de auto soepel zeg.
Na het warm rijden en de auto de sporen gegeven te hebben kan ik maar 1 ding zeggen wat is dat kreng snel zeg tovert gewoon een big smile op mijn gezicht.
Four motion gewoon geweldig bij een stoplicht groen voetje naar beneden en gaan geweldig.
Ook de hoek om gewoon gas bij de auto geeft geen krimp trekt gewoon zeer snel op.
Op snelwegen in leuke bochten ligt de auto als een blok

Ook de instellingen van DDC getest stand comfort maakt van de auto echt een comfortabele auto.
Moet er ook bij aangeven dat ik op stand race de auto ook geen stuiterbak vind en comfortabeler dan mijn huidige GTI die niet verlaagd is dat vond ik apart.
Op stand race maakt de auto echt meer geluid of het kunstmatig is of niet het klinkt leuk.
Vind wel het panorama dak meer lawaai maken bij het rijden dan het huidige schuifdak in de Golf VI.
De pretoria velgen vind ik echt hele mooie velgen alleen onder deze auto hadden al drie wielen de stoep gezien erg triest vind ik in de 5000 km deze auto heeft gereden.
Het leer nappa carbon erg mooi, vrij soepel leer en zat goed.
Aan de DSG pook vind ik fijn dat met 1 tikje naar achteren de bak in sportstand staat en met weer 1 tikje naar achteren weer in normaal.
Al met al een hele heerlijke 3 uur gereden in de R en kan alleen maar zeggen wat een heerlijk monster is het.
Groetjes Bart
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Mooie auto, in de goede kleur ook.
De velgen is niet helemaal mijn smaak.
Zelf zou ik ook wel een proefritje maken in die machine.
De velgen is niet helemaal mijn smaak.
Zelf zou ik ook wel een proefritje maken in die machine.


Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Leuk verhaal met bijbehorende foto's Bart!
Ben je er al uit wat je opvolger gaat worden??
Ben je er al uit wat je opvolger gaat worden??
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Hoi Ronny,
Ik vind de R super zeker wat rijden betreft tegenover mijn standaard GTI
Ik twijfel nog over 2 dingen allereerst of ik voor het geld toch niet een grotere auto ga kopen.
Onze gezinssituatie is met ze vieren waarvan de 2 vrouwen altijd klagen op vakantie dat ze niet genoeg mee kunnen nemen en ik wil geen dakkoffer op het dak hebben hou van doorrijden.
Maar mijn grootste angst is diefstal van de auto of andere randzaken.
Ik woon in Almere en de auto gaat bij mij buiten staan, heb wel al in de offerte een Bearlock laten meenemen maar het houd mij wel bezig
vraag me hardop af ga ik niet heel veel hoofdpijn krijgen, aan de andere kant is het te gek voor woorden waar je allemaal aan moet denken als je een auto gaat kopen.
Ben wel van mening als je een GTI neemt dat het risico net zo hoog is.
Al met al ben ik er nog niet uit en jij ?
Groetjes Bart
Ik vind de R super zeker wat rijden betreft tegenover mijn standaard GTI

Ik twijfel nog over 2 dingen allereerst of ik voor het geld toch niet een grotere auto ga kopen.
Onze gezinssituatie is met ze vieren waarvan de 2 vrouwen altijd klagen op vakantie dat ze niet genoeg mee kunnen nemen en ik wil geen dakkoffer op het dak hebben hou van doorrijden.
Maar mijn grootste angst is diefstal van de auto of andere randzaken.
Ik woon in Almere en de auto gaat bij mij buiten staan, heb wel al in de offerte een Bearlock laten meenemen maar het houd mij wel bezig
vraag me hardop af ga ik niet heel veel hoofdpijn krijgen, aan de andere kant is het te gek voor woorden waar je allemaal aan moet denken als je een auto gaat kopen.
Ben wel van mening als je een GTI neemt dat het risico net zo hoog is.
Al met al ben ik er nog niet uit en jij ?

Groetjes Bart
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Van dit soort filmpjes worden ik en jullie niet blij en dat is wat mij bezig houd.
Groetjes Bart
Groetjes Bart
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Met dakkoffer kun je wel doorrijden , alleen het brandstof verbruik is dan schrikbarend....
Grt Yal

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Hoi Bart, Ik ben mijn R inmiddels ingeleverd en rij nu in een Audi A3. Ik vind je echt een held als je een nieuwe R koopt, maar i.d.d. alleen met Bearlock !bartvw schreef:Hoi Ronny,
Ik vind de R super zeker wat rijden betreft tegenover mijn standaard GTI![]()
Ik twijfel nog over 2 dingen allereerst of ik voor het geld toch niet een grotere auto ga kopen.
Onze gezinssituatie is met ze vieren waarvan de 2 vrouwen altijd klagen op vakantie dat ze niet genoeg mee kunnen nemen en ik wil geen dakkoffer op het dak hebben hou van doorrijden.
Maar mijn grootste angst is diefstal van de auto of andere randzaken.
Ik woon in Almere en de auto gaat bij mij buiten staan, heb wel al in de offerte een Bearlock laten meenemen maar het houd mij wel bezig
vraag me hardop af ga ik niet heel veel hoofdpijn krijgen, aan de andere kant is het te gek voor woorden waar je allemaal aan moet denken als je een auto gaat kopen.
Ben wel van mening als je een GTI neemt dat het risico net zo hoog is.
Al met al ben ik er nog niet uit en jij ?![]()
Groetjes Bart

Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
nee audi's laten ze wel staan hoor 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten