Water in kofferbak

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gol5ive
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Westland

Water in kofferbak

Bericht door gol5ive »

Sinds een aantal weken heb ik geregeld een laagje water staan in de bak van mijn reservewiel. Heeft iemand een idee waardoor dat zou kunnen komen? Heb voor aanstaande vrijdag een afspraak staan bij de dealer om er naar te laten kijken, maar wil ze graag wat mogelijkheden meegeven wat het eventueel zou kunnen zijn.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Water in kofferbak

Bericht door KnuffelTurk »

gol5ive schreef:Sinds een aantal weken heb ik geregeld een laagje water staan in de bak van mijn reservewiel. Heeft iemand een idee waardoor dat zou kunnen komen? Heb voor aanstaande vrijdag een afspraak staan bij de dealer om er naar te laten kijken, maar wil ze graag wat mogelijkheden meegeven wat het eventueel zou kunnen zijn.
Goedemorgen John,

Toen ik mijn auto vorig jaar aanschafte had ik exact hetzelfde probleem. Heb de auto gelijk terug gebracht en vriendelijk verzocht het probleem zsm op te lossen.

Wat er bij mij aan de hand was is dat de stand van de kofferbak niet goed was waardoor er water naar binnen kon komen door een klein kiertje. Complete kofferbak is eraf gehaald en opnieuw bevestigd maar dit x zonder een kiertje.

Ik verwacht dan ook dat ze het probleem binnen een paar dagen opgelost zullen hebben.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
Tim240
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 mei 2012, 17:20
Type auto: Golf MK5 GTI LE 240

Re: Water in kofferbak

Bericht door Tim240 »

Is bijna altijd lekkage van regenwater. Al had ik zelf ook een keer een lekkende achterruitensproeier maar dan zou je wel iets van (blauwe) sporen in die omgeving zien. Wel snel verhelpen anders krijg je roest of electraproblemen als het water daar overheen loopt.
Golf mk5 GTI, Limited Edition 240, 284pk/406nm
Gebruikersavatar
gol5ive
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Westland

Re: Water in kofferbak

Bericht door gol5ive »

Ik zal nog even de resultaten doorgeven van 2 dagen speuren door de dealer om de lekkage te achterhalen. In eerste instantie hebben ze inderdaad het slangetje vervangen van de ruitenwisservloeistof zonder te checken of dit ook daadwerkelijk het geval was. "Dit komt wel vaker voor, dus dat is het probleem" werd gezegd. Niet dus :evil:, wist het inderdaad gelijk al omdat ik nog nooit een ruitenwisservloeistofluchtje (leuk woord voor scrabble :lol:) had geroken. Lekte dus nog steeds.
Met de auto terug en nu hadden ze het echt gevonden: de afdichtingsrubber van de achterklep, maar helaas niet op voorraad. Maar omdat het elke keer 30km is om naar Alphen te rijden kwamen ze de auto bij me thuis ophalen wat op zich wel een goeie service is van AutoMaas vind ik persoonlijk. Maar goed, bleek dus ook het probleem niet te zijn. Had gelijk de tip van Knuffelturk even doorgegeven maar bleek het ook niet te zijn. Uiteindelijk na een dag zoeken zijn ze er achter gekomen dat er een lek in een kitnaad zat in de kofferbak tussen 2 metaaldelen. Deze hebben ze gedeeltelijk weggepulkt en weer gevuld met een speciale kit.

Nu maar hopen dat het droog blijft ;)!
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten