Edition 35
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 00:14
- Type auto: Golf V GTI 2006
Edition 35
Dag Liefhebbers,
Even jullie mening. Ik rij al jaren in een V GTI, naar dikke tevredenheid. Het idee was om straks uit te kijken naar een jonge VII GTI.
De VI vond ik in het begin niet een wezenlijke vooruitgang. Toen het toch begon te kribbelen ben ik niet tegen de juiste aangelopen of was het inruilvoorstel niet naar wens. Ook de verhalen van motorschades en diefstallen weerhielden mij.
Nou werd zondag (vanuit het niets) mij een Edition 35 aangeboden. Nadat ik een rondje om de auto gedaan had kon ik niet ontkennen dat mijn hart sneller ging kloppen. Het betreft een hele nette (geimporteerde) Candy witte van eind 2012 met 58000 km op de teller. Ik werd nog enthousiaster nadat ik een blokje om was geweest. De auto voelt soepeler, comfortabeler, strakker, sneller ... Hij verraste mij positief!
Nou mijn vragen. 1, heeft een Edition veel meerwaarde ten opzichte van een "normale" GTI? 2, is deze motor sterker (beter). 3, Hij heeft meer vermogen dan standaard VI GTI, is deze motor nog geschikt om te chippen? (JD natuurlijk). Ik hoor graag wat ervaringen of suggesties.
De prijs is mij overigens nog niet bekent.
Met sportieve Groet,
Sidney
Even jullie mening. Ik rij al jaren in een V GTI, naar dikke tevredenheid. Het idee was om straks uit te kijken naar een jonge VII GTI.
De VI vond ik in het begin niet een wezenlijke vooruitgang. Toen het toch begon te kribbelen ben ik niet tegen de juiste aangelopen of was het inruilvoorstel niet naar wens. Ook de verhalen van motorschades en diefstallen weerhielden mij.
Nou werd zondag (vanuit het niets) mij een Edition 35 aangeboden. Nadat ik een rondje om de auto gedaan had kon ik niet ontkennen dat mijn hart sneller ging kloppen. Het betreft een hele nette (geimporteerde) Candy witte van eind 2012 met 58000 km op de teller. Ik werd nog enthousiaster nadat ik een blokje om was geweest. De auto voelt soepeler, comfortabeler, strakker, sneller ... Hij verraste mij positief!
Nou mijn vragen. 1, heeft een Edition veel meerwaarde ten opzichte van een "normale" GTI? 2, is deze motor sterker (beter). 3, Hij heeft meer vermogen dan standaard VI GTI, is deze motor nog geschikt om te chippen? (JD natuurlijk). Ik hoor graag wat ervaringen of suggesties.
De prijs is mij overigens nog niet bekent.
Met sportieve Groet,
Sidney
JD Stage 2, DSG Stage 1, Full Milltek
Re: Edition 35
De Editon35 heeft sowieso al meerwaarde door de complete uitrusting.
Visueel zijn er ook accenten van ED35 waarmee hij zich onderscheid van de GTi.
Oa EDition logo's, koplampen, velgen etc
Het grootste voordeel zit voor jou misschien jist onderhuids.
Goed om te weten is, dat motor van de s3 (en R20) erin ligt.
Een JD stage 2 geeft daarmee hele goede waardes.
Kijk hier maar eens:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... t=Uitdraai
Spekkie naar je bekkie vermoed ik.
Visueel zijn er ook accenten van ED35 waarmee hij zich onderscheid van de GTi.
Oa EDition logo's, koplampen, velgen etc
Het grootste voordeel zit voor jou misschien jist onderhuids.
Goed om te weten is, dat motor van de s3 (en R20) erin ligt.
Een JD stage 2 geeft daarmee hele goede waardes.
Kijk hier maar eens:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... t=Uitdraai
Spekkie naar je bekkie vermoed ik.


- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Edition 35
Ga je geen spijt van krijgen!!
Blok is intern sterker door oa sterkere drijfstangen. Geen kettingaandrijving maar dmv riem, een grotere turbo KO4 ipv KO3 en nog een aantal aanpassingen.
Reed hiervoor een gechipte mk6 gti (JD)
Mijn ed35 krijgt binnenkort ook een chip (en downpipe= aan te raden ivm grotere warmte van de turbo)
Blok is intern sterker door oa sterkere drijfstangen. Geen kettingaandrijving maar dmv riem, een grotere turbo KO4 ipv KO3 en nog een aantal aanpassingen.
Reed hiervoor een gechipte mk6 gti (JD)
Mijn ed35 krijgt binnenkort ook een chip (en downpipe= aan te raden ivm grotere warmte van de turbo)
Groet RobvR
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Edition 35
Is ook dezelfde motor die in de Ed30 zit (kijk maar eens bij het Ed30 topic).RobvR schreef:Ga je geen spijt van krijgen!!
Blok is intern sterker door oa sterkere drijfstangen. Geen kettingaandrijving maar dmv riem, een grotere turbo KO4 ipv KO3 en nog een aantal aanpassingen.
Reed hiervoor een gechipte mk6 gti (JD)
Mijn ed35 krijgt binnenkort ook een chip (en downpipe= aan te raden ivm grotere warmte van de turbo)
Beetje off topic. Eeeuuuuhhh, Rob jij in een Ed35

Leuke auto, met een geweldige motor

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 00:14
- Type auto: Golf V GTI 2006
Re: Edition 35
Klinkt goed, vooral het feit dat deze dus geen ketting heeft.
Alvast bedankt voor jullie lovende reacties.
Sidney
Alvast bedankt voor jullie lovende reacties.
Sidney
JD Stage 2, DSG Stage 1, Full Milltek
- Tino
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
- Type auto: Scirocco MK3
- Locatie: Gelderland Midden
Re: Edition 35
We zien binnekort de foto`s wel
succes met de beslissing 


Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
- R32Amsterdam
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
- Type auto: Golf 6 R
- Locatie: Amsterdam
Re: Edition 35
Heeft die problemen dan?yal schreef:Tussen de nokkenassen zit nog wel een ketting![]()
Grt Yal

Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
- R32Amsterdam
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
- Type auto: Golf 6 R
- Locatie: Amsterdam
Re: Edition 35
Owjaaa dat ja! Vriend van mij heeft precies dezelfde S3 als de mijne. We hebben allebei zo een 100.000 gelopen. Die van hem ratelt een stuk harder.DikMKV schreef:Daar kan speling op komen zoek maar op "DIESELGELUID" code P0087 tfsi
Audi dealer zij tegen hem dat het normaal was. Mijne is een stuk stiller.
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Re: Edition 35
dealer zegt dat alles normaal is, tot aan een liter olie per 2/3 duizend kilometer verbruik aan toe
- R32Amsterdam
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
- Type auto: Golf 6 R
- Locatie: Amsterdam
Re: Edition 35
HAHA inderdaad.bzb schreef:dealer zegt dat alles normaal is, tot aan een liter olie per 2/3 duizend kilometer verbruik aan toe

Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
- DikMKV
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 01 feb 2014, 22:56
- Type auto: Nog invullen!
- Locatie: Lekkerkerk
- Contacteer:
Re: Edition 35
Dat snap je dan toch niet. Ze willen gewoon geen geld verdienen lijkt hetbzb schreef:dealer zegt dat alles normaal is, tot aan een liter olie per 2/3 duizend kilometer verbruik aan toe
Using Tapatalk
Re: Edition 35
nou omdat ze dan het halve wagenpark een nieuwe motor moeten geven onder garantie
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Edition 35
Mogen 1 liter op de 1000km verbruiken volgens vw.
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Edition 35
[quote="Edition30
Beetje off topic. Eeeuuuuhhh, Rob jij in een Ed35
,heb ik wat gemist, ja dat heb ik.
Leuke auto, met een geweldige motor
[/quote]
Rens, je hebt niets gemist. Ik heb alleen mn onderschrift aangepast.
Moest naar dsg ipv handbak. Ik moet zeggen, dat bevalt goed, evenals de ed35. Er zit ook een beter geluid in dan in de "gewone" GTI maar dat is misschien exemplarisch.
Lust wel een slokje meer aan brandstof maar dat maakt mij niet uit.
Beetje off topic. Eeeuuuuhhh, Rob jij in een Ed35

Leuke auto, met een geweldige motor

Rens, je hebt niets gemist. Ik heb alleen mn onderschrift aangepast.
Moest naar dsg ipv handbak. Ik moet zeggen, dat bevalt goed, evenals de ed35. Er zit ook een beter geluid in dan in de "gewone" GTI maar dat is misschien exemplarisch.
Lust wel een slokje meer aan brandstof maar dat maakt mij niet uit.
Groet RobvR
Re: Edition 35
Editie modellen zijn altijd gewild, kijk maar naar de 25 jahre editie, zeldzaam en gewild en mooier dan de normale 4. Als je een editie kan kopen altijd doen i.p.v. normale. (Vond alleen de editie240 niet zo speciaal, maar ligt meer aan PON)
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Re: Edition 35
Klopt.Schippersss schreef:Mogen 1 liter op de 1000km verbruiken volgens vw.
Eigenlijk zot als je er over nadenkt.

-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 00:14
- Type auto: Golf V GTI 2006
Re: Edition 35
Mijn auto begon op een gegeven moment ook steeds meer te ratelen. Ze hebben toen de kettingspanner vervangen die de ketting tussen de nokkenassen op spanning houd. Probleem opgelost. kosten +/_ € 650.00. Nooit leuk maar geen ramp. Weer een jaar of wat later bij een km stand van +/_ 170000 moest de nokkenasversteller vervangen worden. toen de boel toch open lag weer de spanner en nu ook de ketting preventief op advies vervangen. Het matiriaal zijn dan kosten niet echt meer. Als voor de Ed 35 ongeveer het zelfde onderhoud te wachten staat kan ik er mee leven. De "normale VI GTI" met ketting ipv distributieriem heb ik ernstigere verhalen gehoord, vandaar ..
Van de ED 35 verkoper nog niets vernomen, dus nog geen prijs bekend.
Als hij er komt zien jullie zeker foto's!
Word vervolgd.
Van de ED 35 verkoper nog niets vernomen, dus nog geen prijs bekend.
Als hij er komt zien jullie zeker foto's!
Word vervolgd.
JD Stage 2, DSG Stage 1, Full Milltek
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Edition 35
Zeker doen... ben wel nieuwsgierig!!Deknipcorner1 schreef: Van de ED 35 verkoper nog niets vernomen, dus nog geen prijs bekend.
Als hij er komt zien jullie zeker foto's!
Word vervolgd.

Groet RobvR
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Edition 35
Inderdaad een 240 hoort ook niet in dit rijtje thuisrabies schreef:Editie modellen zijn altijd gewild, kijk maar naar de 25 jahre editie, zeldzaam en gewild en mooier dan de normale 4. Als je een editie kan kopen altijd doen i.p.v. normale. (Vond alleen de editie240 niet zo speciaal, maar ligt meer aan PON)

@deknip....
Succes met de aankoop van de Ed35, hoop voor je dat het lukt. Het is echt een hele lekkere motor. En Rob, een Ed maakt volgens mij altijd een ander (lees mooier) geluid.
We moeten maar eens een Ed meeting gaan houden

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Edition 35
Twee weken geleden heb ik het geluid met de ed35 van Michel (Back@gti) kunnen vergelijken. Uit mijn pijpen kwam een wat zwaardere sound.Edition30 schreef:rabies schreef:.......... En Rob, een Ed maakt volgens mij altijd een ander (lees mooier) geluid.
We moeten maar eens een Ed meeting gaan houden
Misschien dat de voorste kat eruit is. Binnenkort wordt die trouwens toch vervangen.
Groet RobvR
Re: Edition 35
Mijn ED35 klonk ook super mooi , glazen stonden hier in de kast te trillenRobvR schreef:Twee weken geleden heb ik het geluid met de ed35 van Michel (Back@gti) kunnen vergelijken. Uit mijn pijpen kwam een wat zwaardere sound.Edition30 schreef:rabies schreef:.......... En Rob, een Ed maakt volgens mij altijd een ander (lees mooier) geluid.
We moeten maar eens een Ed meeting gaan houden
Misschien dat de voorste kat eruit is. Binnenkort wordt die trouwens toch vervangen.

Ook het standaard vermogen viel positief op.
Fantastische motoren!
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 5 gasten