Waterpomp

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
GTI Grsbk
Type auto: MK5 GTI

Waterpomp

Bericht door GTI Grsbk »

Sinds een paar weken verlies ik minimaal koelvloeistof, maar het lijkt wel of het steeds erger wordt.
Vandaag keek ik de olie dop daar geen witte smurrie te vinden ook geen witte rook uit de uitlaat.
Echter naar iets verder te hebben gekeken (onder de auto) is het mijn op gevallen dat er druppeltjes koelvloeistof
aan de afscherm plaat hangen. :(

Zou dit kunnen duiden op een falende waterpomp??
jacob en marlous

Re: Waterpomp

Bericht door jacob en marlous »

Ja dit zou heel goed kunnen dat het je afdichting van je koelwaterpomp is.
Heb hetzelfde vorig jaar gehad met mijn GTI, Gelijk maar distributieriem+pomp laten vervangen.
Is je pomp al weleens vervangen?!?
Golf 7.5 GTI TCR: 200cell Milltek downpipe.
Golf88

Bericht door Golf88 »

Ik heb vorig jaar precies het zelfde probleem als jou gehad. Bij mij kwam dat door een lekkend thermostaathuis?
GTI Grsbk

Bericht door GTI Grsbk »

Zover ik weet is de waterpomp nog niet vervangen geweest, echter de distrubutie riem wel, dit is met aanschaf van de auto gebeurd.
Vandaag staat de auto bij de "Stealer" dus even afwachten wat eruit komt .

Ik hoop stiekem dat het dan maar het thermostaat behuizing is, maar ik vrees voor de waterpomp.
PaChaKoHa
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door PaChaKoHa »

GTI Grsbk schreef:Zover ik weet is de waterpomp nog niet vervangen geweest, echter de distrubutie riem wel, dit is met aanschaf van de auto gebeurd.
Vandaag staat de auto bij de "Stealer" dus even afwachten wat eruit komt .

Ik hoop stiekem dat het dan maar het thermostaat behuizing is, maar ik vrees voor de waterpomp.
Dat is ook meteen de reden dat er doorgaans bij een distributie riem vervanging de waterpomp wordt vervangen.
Alles ligt dan toch open en geheid dat deze niet lang na vervanging van de riem gaan lekken....

Sterkte.
GTI Grsbk

Waterpomp

Bericht door GTI Grsbk »

Toen de riem is vervangen ( dit was garantie omdat de spanrol defect was) heb ik nog expliciet aan de verkoper gevraagd of de pomp niet mee vervangen moest worden. Volgens hun was dat nergens voor nodig. Nu gisteren bericht van de dealer gehad en de waterpomp is defect. Als reden geeft de dealer , de riem is er te strak op gelegd. Hier snap ik helemaal niks van de spanrol neemt dit toch voor zijn rekening en die kun je toch niet regelen dacht ik zo ? In elk geval de auto zou vandaag weer klaar moeten zijn. Resultaat een bedrag dat net zo hoog is als de riem vervangen [CRYING FACE]
Golf88

Bericht door Golf88 »

GTI Grsbk schreef:Toen de riem is vervangen ( dit was garantie omdat de spanrol defect was) heb ik nog expliciet aan de verkoper gevraagd of de pomp niet mee vervangen moest worden. Volgens hun was dat nergens voor nodig. Nu gisteren bericht van de dealer gehad en de waterpomp is defect. Als reden geeft de dealer , de riem is er te strak op gelegd. Hier snap ik helemaal niks van de spanrol neemt dit toch voor zijn rekening en die kun je toch niet regelen dacht ik zo ? In elk geval de auto zou vandaag weer klaar moeten zijn. Resultaat een bedrag dat net zo hoog is als de riem vervangen [CRYING FACE]
Dit vind ik heel erg vreemd dat je dealer dit zo doet? Het is toch algemeen bekend dat bij het vervangen van de distriebutieriem ook de waterpomp vervangen "moet" worden? Gelukkig krijg je het wel onder garantie vervangen.

Succes ermee!
GTI Grsbk

Bericht door GTI Grsbk »

Nou dit is dus geen garantie meer. Ik moet het volledige bedrag zelf betalen. :o
Golf88

Bericht door Golf88 »

GTI Grsbk schreef:Nou dit is dus geen garantie meer. Ik moet het volledige bedrag zelf betalen. :o
Ga je daar mee akkoord dan? Je hebt eerder expliciet gevraagd deze te vervangen, waarop zij hebben aangegeven dit niet nodig te vinden. Nu blijkt ie toch vervangen te moeten worden en kun jij voor de kosten opdraaien? :cry:

Ik zou ze toch dringend vragen hier nog eens goed over na te denken. Doen ze dit niet, kun je nog proberen andere stappen te ondernemen? Is deze garage aangesloten bij de Bovag?
GTI Grsbk

Bericht door GTI Grsbk »

Waar de auto nu staat is ook niet waar ik de auto gekocht heb. Waar ik de auto gekocht heb dat is geen VW dealer maar een
Alfa Dealer, voor de reparative staat hij nu bij de VW dealer omdat dit zeg maar bij mijn om de hoek is. Des al niet te min heb ik deze garage ok al gebeld (aangezien ze bij de Bovac zijn aangesloten ) maar ik krijg daar te horen dat het niet mogelijk is dat de riem te strak zou liggen en dat ik niet om de waterpomp gevraagd zou hebben.
Golf88

Bericht door Golf88 »

GTI Grsbk schreef:Waar de auto nu staat is ook niet waar ik de auto gekocht heb. Waar ik de auto gekocht heb dat is geen VW dealer maar een
Alfa Dealer, voor de reparative staat hij nu bij de VW dealer omdat dit zeg maar bij mijn om de hoek is. Des al niet te min heb ik deze garage ok al gebeld (aangezien ze bij de Bovac zijn aangesloten ) maar ik krijg daar te horen dat het niet mogelijk is dat de riem te strak zou liggen en dat ik niet om de waterpomp gevraagd zou hebben.
:? Ben je mooi klaar mee dan. Heb je al een kostenopgave gekregen?
GTI Grsbk

Bericht door GTI Grsbk »

Sterker nog het is al gemaakt. Kosten 540 euries en een vette kras op mijn voorscherm. :cry:
Golf88

Bericht door Golf88 »

GTI Grsbk schreef:Sterker nog het is al gemaakt. Kosten 540 euries en een vette kras op mijn voorscherm. :cry:
Meen je niet? :evil:

Ik neem aan dat dit toch wel door de garage herstelt gaat worden?!
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

GTI Grsbk schreef:Sterker nog het is al gemaakt. Kosten 540 euries en een vette kras op mijn voorscherm. :cry:
Dan zouden ze aan mij de verkeerde gehad hebben , succes ermee.
En betalen voor iets wat voorkomen had kunnen worden , daar is de verkoper aansprakelijk voor en schade aan de auto...
Spanrol kun je wel verstellen geloof ik ,althans bij de golf IV wel.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”