Chiptuning , het is zover!

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Chiptuning , het is zover!

Bericht door M USA »

Vandaag gebeld door mijn dealer dat vanaf heden chiptuning (dus geen box) mogelijk is met behoud fabrieksgarantie. Tuning door oct zoals ik eerder had gemeld onder andere topic.

Prijs is hoog, 1600 euro, maar 24 maanden volledige fabrieksgarantie dus ....zelfs verlengbaar naar 48 maanden.


Zowel de 220 pk als de 230 pk gaan naar 305 pk en een koppel van 440 nm.!


http://www.oct-tuning.com/index.php?pag ... 38&lang=de
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
jellejelle
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 aug 2013, 21:03

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door jellejelle »

Dat is een hoop vermogen extra zeg! Dit is alleen stage1 ?
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door bluetiger »

Op de website van OCT staan ook aardig wat VW dealers. Ben benieuwd wat PON hiervan vindt, die zijn niet meer zo happig op tuning.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door Schippersss »

Je weet pas echt wat garantie is als je er wat mee krijgt. Het is niet te hopen dat het dan een afschuif spelletje word. Ben benieuwd naar de tuning.
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door M USA »

Garantie wordt door dealer verstrekt en verhaalt op oct. Dat zijn de afspraken en op papier.
Er word al jaren gewerkt met oct tuning door veel vw dealers. Lekker belangrijk wat Pon hiervan vind of vond.. En ja enkel ecu software tuning. Zie de link
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Koreaan
Berichten: 269
Lid geworden op: 16 jan 2012, 19:37
Locatie: Friesland

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door Koreaan »

klink goed, ben echter wel benieuwd hoeveel vermogen je Golf daadwerkelijk gaat halen.
Volgens OCT zou je 305 pk halen.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door bzb »

zou hem erna wel laten rollen, getallen blaten is altijd fijn van tuners, dat leek mij juist het voordeel van een box, die haal je zo weg met garantie geval, je naait pon dan wel een beetje, maar die naait toch alles en iedereen al
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door M USA »

bzb schreef:zou hem erna wel laten rollen, getallen blaten is altijd fijn van tuners, dat leek mij juist het voordeel van een box, die haal je zo weg met garantie geval, je naait pon dan wel een beetje, maar die naait toch alles en iedereen al

Dat is altijd en overal zo. Maar door behoud garantie is hele verhaal over box weghalen overbodig. Chiptuning is nu een feit incl garantie....dus volgende maand...
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door bzb »

ik ben wel blij voor je verder hoor, en inderdaad is er nu keuze, wel super safe, ben benieuwd :mrgreen:
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door bluetiger »

Ik zou hem zeker laten testen op fouten, bij mij begon het vliegwiel te trillen bij 440nm dus is ie naar beneden bijgesteld. In eerste instantie had ik zelfs 310pk, maar dat is nu 306,5pk geworden.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door Crokko »

Dat is dan ook de volgende vraag:
Kan OCT de dsg aanpassen? Mbt koppelbegrenzer en druk van de koppeling verhogen enz
Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door bzb »

is dat uberhaubt nodig op de dsg van de 7? of zit daar het koppellimiet al hoger ingeteld van het huis?
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door Crokko »

Als het vliegwiel gaat trillen bij 440nm zal er toch iets moeten gebeuren.
Afbeelding
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door M USA »

Crokko schreef:Dat is dan ook de volgende vraag:
Kan OCT de dsg aanpassen? Mbt koppelbegrenzer en druk van de koppeling verhogen enz
Dat antwoord staat op hun site....;

Leistungsangaben KW PS Nm
Original 162 220 350
O.CT 224 305 440
Maximale Toleranz für Leistungsangaben: +/- 5%


MEHR Leistung
MEHR Drehmoment
MEHR Sicherheit
MEHR Spass

Die Leistungsoptimierung wird mittels Modifizierung der Motorelektronik (Neu- programmierung des Motor-Steuergerätes) erreicht.

Alle angebotenen Leistungsoptimierungen sind ausschliesslich exakt verifizierte Eigenentwicklungen!

Erleben Sie puren Fahrspass mit einer ungeahnten Dynamik ohne die Langlebigkeit Ihres Fahrzeuges zu beeinflussen!


Fahrzeuge mit DSG Getriebe:

Um die volle Leistungsentfaltung bei DSG (S Tronic) Modellen zu ermöglichen, ist eine zusätzliche DSG Optimierung nötig! Dabei wird die DSG Getriebe-Software bearbeitet und folgende Anpassungen werden vorgenommen:

Veränderung der Drehmomentbegrenzung
Anpassung der Drehzahlbegrenzung an die veränderte Motorelektronik
Verlagerung der Schaltzeitpunkte
Verbesserung der Reaktionszeiten
Optimierung der Launch Control (optimale Anpassung der Drehzahlen)
Verschnellerung des Gangwechsel-Vorganges (speziell bei Schaltwippen)



Gleichbleibende Emissionswerte
Verbrauchsoptimierung
5 Jahre Garantie auf die Steuergeräteoptimierung
2 Jahre Garantie im Umfang der Werksgarantie nach Erstauslieferung des Fahrzeuges (bis max. 120.000km gemäss den O.CT Garantierichtlinien)
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door bzb »

toll, maar is zeker meerprijs voor dsg gangers?
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door Demon »

Dag iedereen,

Vandaag gebeld naar Siemoneit tuning in Duitsland.
Hij vertelde me dat OCT samen met hem werkt.M.a.w….is dus gewoon dezelfde software.
Hij vertelde me tevens dat OCT 2300 euro's vraagt Voor de chiptuning icm aanpassing Dsg bak,terwijl hijzelf het aanbied voor 998 euro's incl aanpassing Dsg bak.
Snappen wie het snappen kan?
Wat hij me nog vertelde was dat hun tool niet verkocht wordt.Dus ECU opsturen naar hun,of naar ginds rijden.
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door M USA »

Demon schreef:Dag iedereen,

Vandaag gebeld naar Siemoneit tuning in Duitsland.
Hij vertelde me dat OCT samen met hem werkt.M.a.w….is dus gewoon dezelfde software.
Hij vertelde me tevens dat OCT 2300 euro's vraagt Voor de chiptuning icm aanpassing Dsg bak,terwijl hijzelf het aanbied voor 998 euro's incl aanpassing Dsg bak.
Snappen wie het snappen kan?
Wat hij me nog vertelde was dat hun tool niet verkocht wordt.Dus ECU opsturen naar hun,of naar ginds rijden.
Oct heeft iets andere waardes dan deze die jij zegt. Maar dat de prijs behoorlijk is van oct (1600) is duidelijk. Daarentegen wel behoud volledige fabrieksgarantie.
Ben nog in conclaaf met de dealer en oct omdat de prijs voor deze chiptuning, ondanks behoud garantie, buiten proporties is.
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door Edition30 »

Waarom je dure auto voor zoveel geld willen chippen via een chipper die best wel onbekend is. Op diverse forums komen regelmatig verhalen voor van gevallen dat het niet voldoet aan de wensen en dat je dan toch uitkomst bij onze forum chipper.

Ik zou het beste voor mijn VII (als ik er een had ;) ) willen hebben en gewoon geduldig afwachten totdat JD ook obd kan chippen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door yal »

Edition30 schreef:Waarom je dure auto voor zoveel geld willen chippen via een chipper die best wel onbekend is. Op diverse forums komen regelmatig verhalen voor van gevallen dat het niet voldoet aan de wensen en dat je dan toch uitkomst bij onze forum chipper.

Ik zou het beste voor mijn VII (als ik er een had ;) ) willen hebben en gewoon geduldig afwachten totdat JD ook obd kan chippen.
Amen , en zo slecht presteert de mk7 GTI niet in mijn beleving.

Ik ken OCT niet en kan dus niet oordelen over hun kunnen maar er zullen vast veel goede chiptuners zijn al vind ik dat iedere echte tuner maatwerk moet kunnen leveren en over een vermogensbank moeten kunnen beschikken.

Een box die waardes fopt is ook niet mijn ding.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door Demon »

Mannen,

Mijn vorige wagen werd gechipt door JD.
Was ik zeer en zeer tevreden over.En zeer goede service.
Wagen was een scirocco.Nu enkel probleem was de afstand……..+3 uur rijden.
Ok... voor een goede tuner maakt afstand niet uit….weet ik ook wel.
Maar……hier waar ik woon op half uurtje van mij thuis zit er ook een hele goeie tuner,die ik reeds van vroeger kende,maar die ik een beetje uit het oog verloren was.
Kerel heeft eigen zaak opgestart.Was er pas van op de hoogte als me wagen reeds getuned was bij JD.Mannen van JD kennen hem trouwens ook, 8-)
Nu met mijn Golf 7 gti moet er komende week een garantie geval worden hersteld.Voorlopig zit er een Box in dus geen probleem los koppelen,en klaar.
Maar moest de wagen reeds via OBD getuned zijn bij JD…….dan moest ik weer naar Lochem rijden.Dus vandaar mijn keuze.
Nogmaals JD is TOP….
Nu de wagen chippen doe ik sowieso.
En die Siemoneit is ook goed.Alleen+ 5 uurtjes rijden…zie ik niet zitten.Alternatief ECU opsturen.Doe ik helemaal niet.

En betreffende waardes OCT en Siemoneit. Vond ik ook raar.Stefan van Siemoneit vertelde me ,dat ze partners zijn,en samen besloten om de tool niet publiek of aan andere tuners te verkopen.
Omdat er veel research en kosten aan verbonden waren……bal bal bla.Die gasten willen nu zoveel mogelijk de vruchten plukken he.Wat te verstaan is; ITS ALL ABOUT THE MONEY…



Grtjs Demon,
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door M USA »

OCT is een grote tuner, google maar.
En diverse vw dealers werken met OCT en daarmee fabrieksgarantie en dat vind ik wel een belangrijke. Mijn vorige auto (s) was ook gechipt bij JD en dan gaf mijn dealer uit Benthuizen zelf de garantie... Maar die is failliet.....
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door mhoutman »

Sorry, maar ik betwijfel dat hele verhaal van "fabrieksgarantie".

De gebruikelijke lijn (van productaansprakelijkheid) om een claim op fabrieksgarantie neer te leggen loopt van houder kentekenregistratie naar VAG dealer naar importeur naar fabriek. Bij een defect zijn er duidelijke garantiebepalingen die in NL bepalen dat een auto niet getuned mag worden.

Toen ABT nog in beeld was werd de garantie afgehandeld door Pon; het was immers een eigen intitiatief van Pon en niet van VW zelf.

Elke andere partij dan bovengenoemd die claimt zgn. fabrieksgarantie af te geven zal dit risico zelf bij derden hebben onderverzekerd en deze term fabrieksgarantie onrechtmatig gebruiken.
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door M USA »

mhoutman schreef:Sorry, maar ik betwijfel dat hele verhaal van "fabrieksgarantie".

De gebruikelijke lijn (van productaansprakelijkheid) om een claim op fabrieksgarantie neer te leggen loopt van houder kentekenregistratie naar VAG dealer naar importeur naar fabriek. Bij een defect zijn er duidelijke garantiebepalingen die in NL bepalen dat een auto niet getuned mag worden.

Toen ABT nog in beeld was werd de garantie afgehandeld door Pon; het was immers een eigen intitiatief van Pon en niet van VW zelf.

Elke andere partij dan bovengenoemd die claimt zgn. fabrieksgarantie af te geven zal dit risico zelf bij derden hebben onderverzekerd en deze term fabrieksgarantie onrechtmatig gebruiken.
Betwijfelen kan altijd , echter op papier de garantie van EN de dealer EN OCT, tja betwijfelse
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door mhoutman »

M USA schreef:
mhoutman schreef:Sorry, maar ik betwijfel dat hele verhaal van "fabrieksgarantie".

De gebruikelijke lijn (van productaansprakelijkheid) om een claim op fabrieksgarantie neer te leggen loopt van houder kentekenregistratie naar VAG dealer naar importeur naar fabriek. Bij een defect zijn er duidelijke garantiebepalingen die in NL bepalen dat een auto niet getuned mag worden.

Toen ABT nog in beeld was werd de garantie afgehandeld door Pon; het was immers een eigen intitiatief van Pon en niet van VW zelf.

Elke andere partij dan bovengenoemd die claimt zgn. fabrieksgarantie af te geven zal dit risico zelf bij derden hebben onderverzekerd en deze term fabrieksgarantie onrechtmatig gebruiken.
Betwijfelen kan altijd , echter op papier de garantie van EN de dealer EN OCT, tja betwijfelse
Ik denk dat je beter moet lezen ;)
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Chiptuning , het is zover!

Bericht door Back@GTI »

Bij VW dealer Van Beynum in Gouda kan je nog terecht voor een ABT chip met behoud van de garantie.

http://www.vanbeynum.nl/particulier/abttuning.html
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 gasten