RNS510 updaten
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
RNS510 updaten
Hallo,
Ik ben al enige tijd op zoek naar de juiste personen die mij willen helpen/ondersteunen met het updaten van mijn RNS510 systeem.
IK heb deze uitdraai:
Adres 56: Radio (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb
Onderdeel No SW: 1T0 035 680 C HW: 1T0 035 680 B
Component: RNS-MID H03 1300
Revisie: AB001001 Serienummer: VWZ6Z7G1967425
Codering: 000004000400002200
Werkplaats#: WSC 12212 123 00000
VCID: 2E58747B790D396E36F-807B
Ik heb een aantal vragen:
- ik wil mijn software geupdated hebben, welke versies moet ik installeren om de laatst mogelijke update te installeren?
- hoe moet ik de dvd's gaan branden. kan dit op een normale dvd of op dual layer?
- waar kan ik de benodigde software vinden?
- ik wil mijn navigatie updaten naar versie 10, hoe pak ik dit aan?
alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie.
Ik ben al enige tijd op zoek naar de juiste personen die mij willen helpen/ondersteunen met het updaten van mijn RNS510 systeem.
IK heb deze uitdraai:
Adres 56: Radio (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb
Onderdeel No SW: 1T0 035 680 C HW: 1T0 035 680 B
Component: RNS-MID H03 1300
Revisie: AB001001 Serienummer: VWZ6Z7G1967425
Codering: 000004000400002200
Werkplaats#: WSC 12212 123 00000
VCID: 2E58747B790D396E36F-807B
Ik heb een aantal vragen:
- ik wil mijn software geupdated hebben, welke versies moet ik installeren om de laatst mogelijke update te installeren?
- hoe moet ik de dvd's gaan branden. kan dit op een normale dvd of op dual layer?
- waar kan ik de benodigde software vinden?
- ik wil mijn navigatie updaten naar versie 10, hoe pak ik dit aan?
alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie.
Re: RNS510 updaten
Ff op zoeken klikken met de tekst RNS510 updaten et voila; Staffpride en Klouxone staan bovenaan je lijst....
Groet,
P.

Groet,
P.
in nijmegen zit ook een uitstekend forummer adres om dit te laten doen!!
hij doet het nog steeds
als je het zelf wil doen heb je een kabel nodig en boel software en kennis

hij doet het nog steeds
Dat klopt ook...bzb schreef:in nijmegen zit ook een uitstekend forummer adres om dit te laten doen!!![]()
hij doet het nog steeds

Ik zal mijn ervaringen even in het kort hier delen mbt updaten RNS510 B-versie.
- Het systeem werd geleverd met SW1100. Deze heb ik in de volgende volgorde geupdate: SW1300 > SW2670 > SW3810 > SW4120. De grootste extra's die ik uiteindelijk allemaal heb gekregen is snelheidsbeperkingen op MAP-weergave, Radio-tekst (uitgebreide RDS-Tekst), ondersteuning voor SDHC-kaartjes (>4GB), meer stabiliteit/performance.
- Let bij het updaten erop dat een SW versie boven de 1300 kan zorgen voor een power-drain bij Golf 5 van voor 2007 (leeglopen van accu). Hiervoor dien je je CAN-gateway voor een geschikte te vervangen of de VUCI fix van Josi uit te voeren (o.a. te vinden op mygti)
- Firmwares brand je op een CD-R. Ik gebruikte hiervoor Philips CD-R en op laagst mogelijk snelheid. Brandprogramma is IMGBURN.
- Kaartmateriaal kan alleen op een dual-layer. Verbatim is hiervoor aan te raden, en ook laagst mogelijke snelheid.
- Waar kaartmateriaal 'te krijgen' is, ga ik verder niet op in ivm een copyright-tintje wat hieraan zit.
- Kaartmateriaal updaten is simpelweg de RNS510 inschakelen, DVD erin stoppen, kiezen voor de optie 'Opslaan'. Vervolgens na 30 sec. kan je dan op de Eject-knop drukken om de voortgang te zien. Ik zeg uit voorzorg 30 sec. omdat ik een keer te snel op de Eject-knop drukte en toen deed hij datgene waar een Eject-knop normaliter voor bedoeld is.
- Het systeem werd geleverd met SW1100. Deze heb ik in de volgende volgorde geupdate: SW1300 > SW2670 > SW3810 > SW4120. De grootste extra's die ik uiteindelijk allemaal heb gekregen is snelheidsbeperkingen op MAP-weergave, Radio-tekst (uitgebreide RDS-Tekst), ondersteuning voor SDHC-kaartjes (>4GB), meer stabiliteit/performance.
- Let bij het updaten erop dat een SW versie boven de 1300 kan zorgen voor een power-drain bij Golf 5 van voor 2007 (leeglopen van accu). Hiervoor dien je je CAN-gateway voor een geschikte te vervangen of de VUCI fix van Josi uit te voeren (o.a. te vinden op mygti)
- Firmwares brand je op een CD-R. Ik gebruikte hiervoor Philips CD-R en op laagst mogelijk snelheid. Brandprogramma is IMGBURN.
- Kaartmateriaal kan alleen op een dual-layer. Verbatim is hiervoor aan te raden, en ook laagst mogelijke snelheid.
- Waar kaartmateriaal 'te krijgen' is, ga ik verder niet op in ivm een copyright-tintje wat hieraan zit.
- Kaartmateriaal updaten is simpelweg de RNS510 inschakelen, DVD erin stoppen, kiezen voor de optie 'Opslaan'. Vervolgens na 30 sec. kan je dan op de Eject-knop drukken om de voortgang te zien. Ik zeg uit voorzorg 30 sec. omdat ik een keer te snel op de Eject-knop drukte en toen deed hij datgene waar een Eject-knop normaliter voor bedoeld is.

-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Bedankt voor je reactie SteveO! Fijn dat je me even op weg wil helpen.SteveO schreef:Ik zal mijn ervaringen even in het kort hier delen mbt updaten RNS510 B-versie.
- Ik ben benieuwd hoe ik kan achterhalen wat mijn huidige software type is. Ik ga er van uit dat deze RNS510 nog nooit geupdated is?
- Mijn MK5 GTI komt uit 2008, dus ik hoop dat ik geen problemen krijg met de CAN-Gateway
- Zit er ook nog een bepaalde volgorde welke versies kaart software je moet installeren of kan ik klakkeloos versie 10 erop installeren?
- Heeft iemand een link naar de juiste software updates? navigatie software kan ik zelf binnen halen. Graag via PB aub.
Alvast bedankt.