getik
- kaptino
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
- Type auto: Golf VII GTI perf.
- Locatie: Rotterdam
getik
Ik heb gister bio-ethanol in m'n tank gegooid ik had nog een halve tank daar heb ik 3 liter bij gedaan (flessen van de action).
Dit was de eerste keer dat ik het deed en ik heb veel gelezen erover dat het totaal geen kwaad kan mits je niet te veel mengt.
Maar nadat ik het erbij gedaan had hoorde we opeens getik, dus motorkap open en even geluisterd nou denk ik dat het miss brandstof pomp is ofzo het is ook niet continu het komt en het gaat (klinkt niet als klepstoters). Maar het vervelende is ook dat ik niet 100% zeker weet of het al was, maar heb het i.i.g. nooit eerder gehoord.
Dus mijn vraag is het mogelijk dat je de brandstof pomp o.i.d. harder hoort door de bio-ethanol, of is het sowieso normaal dat je dat hoort, of is er miss iets kapot aan het gaan.
Merk verder niks raars met rijden o.i.d.
Alvast bedankt,
Dit was de eerste keer dat ik het deed en ik heb veel gelezen erover dat het totaal geen kwaad kan mits je niet te veel mengt.
Maar nadat ik het erbij gedaan had hoorde we opeens getik, dus motorkap open en even geluisterd nou denk ik dat het miss brandstof pomp is ofzo het is ook niet continu het komt en het gaat (klinkt niet als klepstoters). Maar het vervelende is ook dat ik niet 100% zeker weet of het al was, maar heb het i.i.g. nooit eerder gehoord.
Dus mijn vraag is het mogelijk dat je de brandstof pomp o.i.d. harder hoort door de bio-ethanol, of is het sowieso normaal dat je dat hoort, of is er miss iets kapot aan het gaan.
Merk verder niks raars met rijden o.i.d.
Alvast bedankt,
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: getik
Waarschijnlijk hoor je je koolstoffilter tikken. Wellicht door de E85 dat het wat harder is dan normaal, en dat het daarom nu opvalt. Maar als het dit is, kan het geen kwaad want het is volkomen normaal dat deze filters tikken!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: getik
Aha dan is dat het waarschijnlijk bij mij ook.
Ik vidn hem ook wat meer tikken / ratelen.
Al bij 2 garages navraag gedaan maar was normaal ...
Ik vidn hem ook wat meer tikken / ratelen.
Al bij 2 garages navraag gedaan maar was normaal ...
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Re: getik
Ik heb het toevallig live gehoord bij kaptino.
Het klinkt het zelfde als de injectoren.
Alleen dan veel harder.
Het geluid komt wel uit de zelfde plek, zou bijna zeggen dat het de injectoren zelf zijn.
Grtz!
Het klinkt het zelfde als de injectoren.
Alleen dan veel harder.
Het geluid komt wel uit de zelfde plek, zou bijna zeggen dat het de injectoren zelf zijn.
Grtz!
GOLF MKV R32
GOLF MKV GTI JD STAGE 2 (SOLD)
GOLF MKV GTI JD STAGE 2 (SOLD)
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: getik
Je hoort de injectoren tikken, maar als het metalig wordt, dan is het je ketting/spanner van je nokkenas.
Als het tikken tijdelijk is, dan komt het vaak uit het actieve koolstoffilter (bij je rechterkoplamp).
Als het tikken tijdelijk is, dan komt het vaak uit het actieve koolstoffilter (bij je rechterkoplamp).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- kaptino
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
- Type auto: Golf VII GTI perf.
- Locatie: Rotterdam
Re: getik
Bedankt voor de reacties,
ik weet niet hoe het koolstoffilter eruit ziet is die ook te zien op de foto?
Het klinkt niet als metaal o.i.d. het komt en het gaat ook.
Vanmiddag toen ik de auto starten kwam het na een paar minuten, dan ging het weer even weg enz.
later toen ik flink gas had gegeven hoorde je het weer helemaal niet
.
Het geluid lijkt te komen ergens uit de rode cirkel.
Op het filmpje hoor je het bij 7 sec duidelijk als ik dichterbij film waar het om gaat.

ik weet niet hoe het koolstoffilter eruit ziet is die ook te zien op de foto?
Het klinkt niet als metaal o.i.d. het komt en het gaat ook.
Vanmiddag toen ik de auto starten kwam het na een paar minuten, dan ging het weer even weg enz.
later toen ik flink gas had gegeven hoorde je het weer helemaal niet

Het geluid lijkt te komen ergens uit de rode cirkel.
Op het filmpje hoor je het bij 7 sec duidelijk als ik dichterbij film waar het om gaat.

EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: getik
Dit klinkt echt prima, niets om je zorgen om te maken!
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: getik
Ook de regelaar voor de gasklep kan de oorzaak zijn, deze kunnen zich namelijk ook goed laten horen.
de ene keer wat meer en harder dan de andere keer, maar dat kan absoluut geen kwaad.
komt vaak voor.
de ene keer wat meer en harder dan de andere keer, maar dat kan absoluut geen kwaad.
komt vaak voor.
- kaptino
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
- Type auto: Golf VII GTI perf.
- Locatie: Rotterdam
Re: getik
Ok gelukkig, super bedankt voor jullie reacties 

EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 10 gasten