Achteraf MDI inbouwen icm Fiscon Basic Plus

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
SteveO
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Achteraf MDI inbouwen icm Fiscon Basic Plus

Bericht door SteveO »

Beste leden,

Ik zit erover na te denken om de MDI retrofit kit te bestellen en te monteren op mijn RNS510 zodat ik muziek kan afspelen via een USB-stick of mijn iPhone. Het gaat om partnr. 5N0035342E en is een door VW uitgegeven MDI-kit die naar het dashboardkastje wordt aangelegd (ipv middenarmsteun). Zo ziet het kitje eruit: Afbeelding

Nou heb ik al een Fiscon Basic Plus module op de RNS510 zitten die prima functioneert. Echter zit deze met net zo'n kabelboom (die tussen de Quadlock-stekker van de auto en de RNS510 komt) verbonden als die op de afbeelding te zien van de MDI-kit. Nou rest mij de vraag of het gewoon mogelijk is om nog zo'n 'tussen-kabelboom' aan te leggen tussen de RNS510 en de Quadlock-stekker? Of kan dit problemen opleveren op de Fiscon en/of MDI met zoveel 'tussen-kabels' ?

Zijn er meerdere mensen die deze combinatie reeds geinstalleerd hebben (meerdere plug-and-play kabelbomen)?
SteveO

Re: Achteraf MDI inbouwen icm Fiscon Basic Plus

Bericht door SteveO »

Na wat meer onderzoek naar het achteraf inbouwen van een MDI ben ik ook tot de ontdekking gekomen dat mijn CAN-gateway vermoedelijk niet eens geschikt is voor een MDI. Heb met vcds even de Installation list van de CAN-gateway uitgelezen en ik mis de optie "2E - Media Player 3", die nodig is om de MDI correct te laten communiceren met de RNS510.

Deze dien ik dus ook nog te upgraden. Ik gebruik nu nog een oude CAN-gateway die officieel ook de power-drain issue heeft met de RNS510 (maar heb dit opgelost met de VUCI 1200 fix).

Ik ga er nu over nadenken of ik deze upgrade wel wil uitvoeren (extra kosten). Zo ja, wie weet vanaf welke CAN-gateway versie de MDI ondersteund wordt? En dan gelijk ook maar een CAN-gateway die geen power-drain issue heeft. Twee vliegen in één klap :mrgreen:
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

SteveO schreef:Na wat meer onderzoek naar het achteraf inbouwen van een MDI ben ik ook tot de ontdekking gekomen dat mijn CAN-gateway vermoedelijk niet eens geschikt is voor een MDI. Heb met vcds even de Installation list van de CAN-gateway uitgelezen en ik mis de optie "2E - Media Player 3", die nodig is om de MDI correct te laten communiceren met de RNS510.

Deze dien ik dus ook nog te upgraden. Ik gebruik nu nog een oude CAN-gateway die officieel ook de power-drain issue heeft met de RNS510 (maar heb dit opgelost met de VUCI 1200 fix).

Ik ga er nu over nadenken of ik deze upgrade wel wil uitvoeren (extra kosten). Zo ja, wie weet vanaf welke CAN-gateway versie de MDI ondersteund wordt? En dan gelijk ook maar een CAN-gateway die geen power-drain issue heeft. Twee vliegen in één klap :mrgreen:

Ik heb nog een gateway voor je liggen. Kan hem eventueel gelijk voor je monteren en coderen als je dat zou willen.
PM maar voor de prijs.
SteveO

Bericht door SteveO »

KlouxOne, bedankt voor je aanbod! Ik hou het even in gedachten!

Denk er nog even over na om de overweging te nemen voor een MDI (en gateway).
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”