
Volkswagen Golf R 400
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Volkswagen Golf R 400
nog onbekend wanneer deze leverbaar wordt .... is een waardige opvolger .... 

Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
- maRRRtinus
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
- Type auto: Audi TTS comp 500
Re: Volkswagen Golf R 400
T wachten waard lijkt me.
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Volkswagen Golf R 400
Denk wel dat je inc opties snel richting de 80k gaat (vanafprijs 65k/70k?). Heel veel geld, maar je krijgt er ook heel veel voor terug.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- maRRRtinus
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
- Type auto: Audi TTS comp 500
Re: Volkswagen Golf R 400
Zeker krijg je er veel voor terug, maar voor dit geld ga ik in een ander segment zoeken. Gebruikte 911 of XKR S. In die richting.sitechris schreef:Denk wel dat je inc opties snel richting de 80k gaat (vanafprijs 65k/70k?). Heel veel geld, maar je krijgt er ook heel veel voor terug.
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Volkswagen Golf R 400
Waarschijnlijk gewoon zelfde blok als de normale golf R met aangepaste software. Het blok kan het aan heb ik ergens gelezen.maRRRtinus schreef:Zeker krijg je er veel voor terug, maar voor dit geld ga ik in een ander segment zoeken. Gebruikte 911 of XKR S. In die richting.sitechris schreef:Denk wel dat je inc opties snel richting de 80k gaat (vanafprijs 65k/70k?). Heel veel geld, maar je krijgt er ook heel veel voor terug.
Dus je zult het moeten doen om de exclusiviteit en het uiterlijk.
Re: Volkswagen Golf R 400
Ik geloof echt niet dat het alleen met software behaald is. of alleen door de turbodruk aan te passen. De auto levert "maar" 450 nm dat doet mijn ed30 ook al met 60 pk minder. dus ik verwacht dat hij met 400 PK de 450 NM over het gehele toeren beschikbaar is. vanaf 2200 toeren. daar is wel meer voor nodig dan alleen de turbodruk aanpassenRenekesgti schreef:Waarschijnlijk gewoon zelfde blok als de normale golf R met aangepaste software. Het blok kan het aan heb ik ergens gelezen.maRRRtinus schreef:Zeker krijg je er veel voor terug, maar voor dit geld ga ik in een ander segment zoeken. Gebruikte 911 of XKR S. In die richting.sitechris schreef:Denk wel dat je inc opties snel richting de 80k gaat (vanafprijs 65k/70k?). Heel veel geld, maar je krijgt er ook heel veel voor terug.
Dus je zult het moeten doen om de exclusiviteit en het uiterlijk.

denk aan injectoren, luchtinlaat, uitlaat systeem, brandstof pomp. Zal echt niet allemaal het zelfde zijn. Het blok kan het wel aan. maar geloof nooit dat VW een blok op de markt gaat brengen wat al tegen het maximale vermogen aanloopt. Ik ben wel benieuwd wat het daadwerkelijk word.
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Volkswagen Golf R 400
Maurice, ik denk dat je gelijk hebt hoor, echter als je dit leest:
Onder de kap van de R400 ligt een tot 400 pk en 450 Nm opgevoerde motor uit de Golf R. De aanpassingen aan het blok zijn gering, aldus Neusser: "We hebben in hoofdzaak alleen de turbodruk aangepast, de basisarchitectuur van de 2,0-liter turbomotor kan dit vermogen aan."
Neusser geeft verder aan dat het zeer waarschijnlijk is dat de Volkswagen Group dit blok ook in de modellen van andere merken gaat gebruiken. Welke modellen, dat is echter nog onduidelijk.
In de Golf R400 zorgt de turbomotor voor een sprint naar 100 km/h in 3,9 seconden. De topsnelheid is begrensd op 280 km/h.
Bron: Autoweek.nl
Onder de kap van de R400 ligt een tot 400 pk en 450 Nm opgevoerde motor uit de Golf R. De aanpassingen aan het blok zijn gering, aldus Neusser: "We hebben in hoofdzaak alleen de turbodruk aangepast, de basisarchitectuur van de 2,0-liter turbomotor kan dit vermogen aan."
Neusser geeft verder aan dat het zeer waarschijnlijk is dat de Volkswagen Group dit blok ook in de modellen van andere merken gaat gebruiken. Welke modellen, dat is echter nog onduidelijk.
In de Golf R400 zorgt de turbomotor voor een sprint naar 100 km/h in 3,9 seconden. De topsnelheid is begrensd op 280 km/h.
Bron: Autoweek.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten