Importeren vanuit Duitsland

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Importeren vanuit Duitsland

Bericht door KlouxOne »

Heren,

waarschijnlijk wil ik iets gaan importeren. Ik heb al veel zitten lezen over de stappen hoe of wat. Mijn maat Staffpride weet er ook veel van, maar toch wil ik hier vragen of iemand nog tips heeft of hoe bepaalde zaken in elkaar steken.

Ik ben opzoek naar een zuinige Golf 7 van een jaar oud ongeveer met weinig kilometers. Nu heb ik al wat mooie zien staan net over de grens. Maar hoe zit het nou precies met het naar nederland rijden met de auto die ik wil kopen? Als mensen voor de rest nog tips hebben hoor ik het graag.

bedankt alvast.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Importeren vanuit Duitsland

Bericht door Renekesgti »

Hoi Maurice,

- Tijdelijk kenteken aanvragen via de RDW om de auto op te halen.
- Autoambulance huren en ophalen op trailer en dan kenteken aanvragen voor je RDW keuring.
- Groene platen van een bevriende kennis lenen voor de dag dat je hem gaat ophalen. Mag officieel niet in DE, Belgie en luxemburg wel.

Groeten René.
P.s goede keuze om een 7 te halen ipv een 6. Zeker de highline met R-line pakket ziet er goed uit!
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Importeren vanuit Duitsland

Bericht door yal »

Auto in Duitsland kopen en dealer verzoeken export kenteken(rode vlakken op kentekenplaat) aan te vragen of zelf regelen aldaar.

Met het export kenteken mag je ook maximaal 2 weken in NL rijden , let op dit is geen kurtzkenzeichen (gele vlakken op plaat) (ben slecht in Duits :( )
Ik had mijn ED35 verzekerd op het exportkenteken in Duitsland en bij mijn huidige verzekeraar op chassisnummer.
Exportkenteken kost ongeveer €250,- incl. verzekering en kentekenplaten.

Succes.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Importeren vanuit Duitsland

Bericht door O2RS »

Ik ben mij ook aan het oriënteren om te gaan importeren.
Nu heeft een kennis van mij een jonge A6 gewoon via een Nederlandse dealer geïmporteerd.
Hij heeft op internet gezocht naar een geschikt exemplaar en dit bij de nederlandse dealer neergelegd en onderhandeld.
Deze heeft alles vervolgens geregeld en zorgt ook voor de garantie, ik weet niet wat voor percentage ze er precies aan over willen houden. Maar misschien een optie om eens te overwegen?
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten