rns 510 kaart update

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
sanderbosman
Type auto: vw passat 1.4 tsi

Re: rns 510 kaart update

Bericht door sanderbosman »

het vreemde aan alles is mijn rns werkt verder wel gewoon goed krijg alleen de v10 kaarten er niet op.
sanderbosman

ik heb nu de kaart erop staan iemand in almelo had originele kaarten die werkten dus wel. maar nu geeft hij aan dat de huidige locatie in duitsland is hoe kan dat?
SteveO
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Bericht door SteveO »

Dan ben ik bang dat je het zogeheten "Regensburg"-syndroom hebt. Dit houdt in dat je RNS510 zijn laatst opgeslagen GPS-locatie niet herkend, en dus aldoor in Regensburg, Duitsland zal beginnen. Dit schijnt vooral voor te komen bij A-versies van de RNS510 met een bepaalde firmware-versie meende ik.

Hoe je dit precies kan oplossen weet ik zo niet, google anders even op 'regensburg rns510'. Misschien updaten naar een bepaalde versie zou het probleem kunnen oplossen. Bij genoeg satellieten zou je RNS510 al gauw je huidige locatie moeten oppakken zodra je begint te rijden.
sanderbosman

ik heb een b versie dat weet ik wel. er zit hw 03 op en nu sw 4120. ik zal hem eens terugzetten naar 4020 kijken of dat werkt.
PatrickR
Contacteer:

Bericht door PatrickR »

Ik zit wel in de buurt van Enschede (Borne), maar heb geen goed werkende navigatie DVD, wel vagcom
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
sanderbosman

ik ga er vanuit dat de radio eerlijk is, er zit een sticker op het frame hw 03 sw 0900 en nummer eindigd op een b. nu dus de 4120 erop gezet nu staat er wel in het hidden menu dat het een d versie is ineens. maakt dit wat uit?
sanderbosman

trouwens als ik weer naar de 4020 ga ben ik dan mijn v10 kaart ook weer kwijt?
SteveO
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Bericht door SteveO »

Dat hij na het updaten softwarematig verandert in een D-versie, klopt inderdaad. Dit gebeurt denk ik vanaf SW2760 al, omdat de A en B versies maar officieel tot SW1300 gaan.

Ik beschik zelf ook over een B-versie met HW11 en van origine SW1100. Deze draait inmiddels ook op SW4120 en dit gaat prima. Nooit Regensburg-syndroom meegemaakt. Enige probleem die ik constateer is dat een vastgestelde zoom-positie niet wordt onthouden bij volgende keer starten van de auto, maar gebruik inmiddels de Auto-zoom en dat bevalt ook goed.

Misschien dat je HW versie roet in het eten gooit? Maar dat zouden andere forumleden eventueel moeten bevestigen. Probeer anders een downgrade uit te voeren naar je originele SW en dan in de volgende stappen weer updaten: SW1300 > SW2760 > SW3910 > SW4120 > V10 kaart opnieuw wegschrijven. Meer info hierover is wel op dit forum te vinden of op andere fora's.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”