De discussie over wel of geen (goede) VW onderdelen blijft altijd een leuke

Dan ben ik toch wel nieuwsgierig.... Hoeveel?Timvgti schreef: Prijs incl arbeid viel uiteindelijk nog mee bij de dealer.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ben er toevallig afgelopen zaterdag achtergekomen dat die van mij ook gescheurd isCrokko schreef:Dan ben ik toch wel nieuwsgierig.... Hoeveel?Timvgti schreef: Prijs incl arbeid viel uiteindelijk nog mee bij de dealer.
HeinGTI schreef:@timvgti: heb je überhaupt de thread gelezen? In mijn 6e reactie vertel ik precies wat de vw dealer rekent voor deze klus.
Ik zal de factuur mbt de ashoes (wielzijde r.v.) ff opzoeken. Ik laat 't weten.Golf88 schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ben er toevallig afgelopen zaterdag achtergekomen dat die van mij ook gescheurd isCrokko schreef:Dan ben ik toch wel nieuwsgierig.... Hoeveel?Timvgti schreef: Prijs incl arbeid viel uiteindelijk nog mee bij de dealer.
Oké, dankjewel.Race Eend schreef:Als hij stuk is gaat hij of erg afwijkende waarden geven of gaat hij snel heen en weer.
Joh heb jij het ook gehad EJ? Hoe zat het met jouw koelvloeistoftemp? Ik heb nml geen groot mfa (wel fiscon) dus zie de olietemp helaas niet (enkel met vcds voor mij zichtbaar). Heeft Chris je geholpen? Want ik ga het, als we tenminste nu eindelijk eens tijd vinden, samen met hem doen. Nog tips? Ook alleen de hoofd thermostaat vervangen?EJ5gti schreef:Op zich valt het vervangen wel mee. ik heb het vrijdag gedaan. je bent er even mee bezig maar het is goed zelf te doen.
voor het vervangen kwam de olie op de snelweg niet boven de 72 graden. na het vervangen op 102.
NL_MK5 GTI schreef:Ik zal eerst de kleine thermostaat vervangen. 4E0121113 deze zit precies achter de kleine koelfan. Dat was het probleem bij mij ook. Eerst de grote vervangen probleem niet opgelost daarna de kleine probleem opgelost. Gr.
Is die 102 graden niet een beetje aan de hoge kant? Op de snelweg is de mijne altijd tussen de 87 en 89 graden.EJ5gti schreef:Op zich valt het vervangen wel mee. ik heb het vrijdag gedaan. je bent er even mee bezig maar het is goed zelf te doen.
voor het vervangen kwam de olie op de snelweg niet boven de 72 graden. na het vervangen op 102.
Hou rekening met het feit dat EJ het hier over olietemperatuur had en jij denk ik over koelvloeistoftemperatuur.ronald81 schreef:Is die 102 graden niet een beetje aan de hoge kant? Op de snelweg is de mijne altijd tussen de 87 en 89 graden.EJ5gti schreef:Op zich valt het vervangen wel mee. ik heb het vrijdag gedaan. je bent er even mee bezig maar het is goed zelf te doen.
voor het vervangen kwam de olie op de snelweg niet boven de 72 graden. na het vervangen op 102.
Dacht gelezen te hebben dat de thermostaat bij 87 graden open moet gaan, dan zou de temp. toch geen 102 graden moeten kunnen worden?
Dank voor je uitleg. Werd jouw koelvloeistof temp als je niet te veel rijwind pakte, dus niet op snelweg maar bijv bebouwde kom, wel netjes rond 90 graden dan???NL_MK5 GTI schreef:Mijn klachten waren, dat als je op de snelweg 130 reed liep hij terug naar 80 graden het zelfde probleem als het winter en koud buiten is. Na dat ik de kleine thermostaat vervangen had was het probleem voorbij en hij kost 35€. Van onder de plaat loshalen dan kun je hem al zien zitten. Slang los maken van die veerklemmen boven en onder. Koel water eraf laten lopen en ertussen uit trekken. Zoek maar op het nummer op google dan weet je hoe hij eruit ziet. Gr.
volgensmij is het de thermostaat op het blok, deze blijft gewoon open staan. aangezien je hem toch al hebt gewoon er in sleutelen.Timvgti schreef:Of beter gezegd hij blijft er eigenlijk net ff vaak een milimeter voor hangen. Dat komt omdat die naald 'gestabiliseerd'is. Want die gaat dus al vanaf 75 echte graden in het midden staan (om mensen niet te laten schrikken van kleine fluctuaties)
Maar via vagcom of climatronic zie je dus dat hij dan in mijn geval maar zeg 74 graden is. Warmer wordt hij niet. Ja als je echt heel veel stil staat na een pittige rit. Dan loopt hij richting 90 digitaal. Maar zakt weer vlot als je iets rijdt.
Dus temp zakt bij mij niet op snelweg/rijwind. Hij loopt gewoon niet op tot 90 echte koelvloeistof graden.
Ik had het inderdaad over de koelvloeistoftemp, niet goed gelezen dus dat het om olie ging...Timvgti schreef:Hou rekening met het feit dat EJ het hier over olietemperatuur had en jij denk ik over koelvloeistoftemperatuur.ronald81 schreef:Is die 102 graden niet een beetje aan de hoge kant? Op de snelweg is de mijne altijd tussen de 87 en 89 graden.EJ5gti schreef:Op zich valt het vervangen wel mee. ik heb het vrijdag gedaan. je bent er even mee bezig maar het is goed zelf te doen.
voor het vervangen kwam de olie op de snelweg niet boven de 72 graden. na het vervangen op 102.
Dacht gelezen te hebben dat de thermostaat bij 87 graden open moet gaan, dan zou de temp. toch geen 102 graden moeten kunnen worden?
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 7 gasten