Chiptuning Golf 6 GTI DSG

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Chiptuning Golf 6 GTI DSG

Bericht door HC1973 »

Hallo GTI fans,

Sinds begin juli 2011 ben ik de trotse bezitter van een Golf 6 GTI DSG DDC, modeljaar 2012. Nu de eerste kilometers erop zitten merk ik dat ik in de “stock set-up” met name wat koppel mis. In het verleden heb ik al 3 VAG auto’s laten chiptunen, maar deze hadden geen van allen DSG. Als je op internet zoekt kom je allerlei verschillende verhalen tegen over chiptuning in combinatie met DSG zoals:
- Maximum koppel dat de DSG bak aan kan (+/- 360 NM?) terwijl over het algemeen na tuning de 380 NM ruim gehaald wordt
- Al dan niet benodigde DSG tuning (stage 1, koppelbegrenzer verhogen)
- Problemen met de DSG
- Eventuele garantie problemen als de tuning niet door ABT gedaan wordt

Dit weerhoudt me voorlopig om mijn GTI ook een behandeling ;-) te laten geven. Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen met chiptuning in combinatie met DSG, DSG tuning, eventuele problemen die zijn ontstaan aan de DSG, probleemafwikkeling door de VW dealer, etc.

Thx.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Gebruikersavatar
3Edition
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
Type auto: Golf GTI
Locatie: In de polder
Contacteer:

Re: Chiptuning Golf 6 GTI DSG

Bericht door 3Edition »

Snap je verhaal. Ik kan maar 1 ding zeggen, ga naar iemand die er echt verstand van heeft. En dan kom je toch snel bij JD engineering uit ;-)
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Chiptuning Golf 6 GTI DSG

Bericht door Mackdennis »

Hier mijn mail contact met jd, hoop dat je er iets aan hebt.


Dennis,

Dat is juist, het verre doortrekken komt door je DSG configuratie. Met de originele software is het nutteloos, het vermogen neemt dan inderdaad af.

Op het moment dat je een stage 2 tuning hebt, trekt hij tot de toerenbegrenzer vol door, dus zal het wel meevallen. Maar het is mogelijk om met een DSG tuning, de bak eerder te laten schakelen.

Met vriendelijke groet,

Mark

JDEngineering

Hanzeweg 22    7241 CS    Lochem
T: 0031 (0)573-25 87 52
F: 0031 (0)573- 43 27 41
I:  http://www.jdengineering.nl
E: info@jdengineering.nl



-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Dennis [mailto:mackdennis@hotmail.com]
Verzonden: vrijdag 22 juli 2011 13:48
Aan: Info - JDEngineering
Onderwerp: Re: Gti v 30 ed

Beste mark

Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Heb sinds kort dus deze gti met dsg.
Maar wat ik vaag vind is als je vol gas
Rijd die bij elke versnelling tot tegen het rood van de toeren teller gaat.

Dit heeft toch tottaal geen nut???
Bedoel na x aantal toeren neemt het max vermogen toch juist weer af?
Zou die dan niet een stuk sneller zijn als ie eerder overschakelt

Weet niet of ik het goed zie hoor.
Vandaar dat ik het ook vraag.

Mvgr
Dennis


Verstuurd vanaf mijn iPhone

Op 20 jul. 2011 om 07:37 heeft Info - JDEngineering <info@jdengineering.nl> het volgende geschreven:

Beste Dennis,

Het uitlaatsysteem maakt een groot verschil in het rijden. De turbo spoelt veel eerder op omdat deze minder tegendruk heeft, ook loopt hij hoog op toeren veel harder door (dat is vooral bij een DSG fijn, gezien een DSG bak in de kickdown etc erg ver doortrekt in toeren).

Een DSG bak is in zijn software begrenst (de koppeling en de bak kunnen wel 500Nm hebben). Echter door het motormanagement op een andere manier aan te passen, kan de bak prima met 430Nm overweg. Bij hogere koppels dan 430Nm, is het verstandig om de DSG aan de passen met DSG stage 1.

Zowel bij een stage 1 als een stage 2 is het niet nodig de DSG aan te passen, het kan uiteraard wel, dan is het bij de stage 2 vaak mogelijk om net even meer koppel te behalen.

Met vriendelijke groet,
Mark

JDEngineering

________________________________________
Van: Dennis [mackdennis@hotmail.com]
Verzonden: woensdag 20 juli 2011 4:04
Aan: Info - JDEngineering
Onderwerp: Gti v 30 ed

Hoi

Had een paar vragen.
Ik heb dus een golf v gti 30 edition DSG
Wil deze graag chippen en mischien een milltek uitlaat.
(Is de uitlaat echt merkbaar kwa rijden?)

Maar volgens mij kom je met een chip al over de 400Nm
Maar hoe zit dit met de dsg (360Nm) koppelbegrenzing
Alleen chip zit ik al op de 410Nm.

Maar chip kost 790e
Moet je dan nog eens los de DSG koppel begrenzing software aanpassen? 350e

Mvgr
Dennis
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: Chiptuning Golf 6 GTI DSG

Bericht door HC1973 »

Hoi Dennis, bedankt voor je reactie.

Heb je inmiddels de tuning al laten doen, of ben je ook nog aan het orienteren ;-) ?
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Chiptuning Golf 6 GTI DSG

Bericht door Mackdennis »

Heb het nog niet laten doen.. Maar dat is meer een geld kwestie.
Wil namelijk ook een uitlaat(stage 2) maar ga je al snel naar 2500e

Maar jd is denk ik in nederland zo ie zo de beste!
Mijn vorige auto ook jd laten chippen, echt top!!!

Enigste wat me ook interesant lijkt is APR
Maar ja zit niet in nederland.

Ff de augustus miltek aanbieding in de gaten houden!!
En dan mischien wel een stage 2 bij xt tuning.( is ook jd chip ;) )
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Chiptuning Golf 6 GTI DSG

Bericht door VroemTFSI »

Een GTI met DSG laat zich probleemloos chippen. Voor het max. koppel wat hij aan zou kunnen wordt vaak 350 Nm genoemd, maar hier zit natuurlijk een enorme veiligheidsmarge in. Het mooie van JD is, dat ze zódanig chippen dat je bak niet teveel belast wordt in de lagere versnellingen. Ze kunnen zo programmeren dat het volle vermogen er pas vanaf de derde versnelling inkomt.
Ook weer een voorbeeld van de kwaliteit van het chippen van JD. Niet alleen botweg pk's, maar tuning die de boel heelhoudt. En ook de vermogensopbouw is mooi liniair waardoor het niet zo'n schokkerige auto wordt.
Dus mijn advies: snel afspreken bij JD. De rit terug vanuit Lochem zal je lang bijblijven! (in positieve zin)
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Chiptuning Golf 6 GTI DSG

Bericht door superdave »

VroemTFSI schreef:De rit terug vanuit Lochem zal je lang bijblijven! (in positieve zin)
Dat kan ik bevestigen, en me zwagertje ook! Wat een weelde, totaal andere auto!
Ik was op de terugweg niet de ideale rijder!
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
golf6gti
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2014, 00:18
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Chiptuning Golf 6 GTI DSG

Bericht door golf6gti »

Beste mensen,

Heb een golf 6 GTI DSG 210pk.
Wil maandag laten chippen wat raden jullie aan Ziptuning of JD??

Ziptuning zegt zat ze precies op maat chippen...


alvast bedankt
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Chiptuning Golf 6 GTI DSG

Bericht door Green Hornet »

golf6gti schreef:Beste mensen,

Ziptuning zegt zat ze precies op maat chippen...

precies op maat :lol:

ik denk dat als er een poll wordt gehouden waar iedereen voor tuning is geweest 80% JD zegt ... (zo niet meer)
dus ... antwoord lijkt me duidelijk
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Chiptuning Golf 6 GTI DSG

Bericht door Schippersss »

Dit lijkt me geen kwestie van keuzen.

Ben wel benieuwd wat hun verstaan onder precies op maat?...
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten