Launch control
Launch control
Mijn edition 35 is binnenkort ingereden en dan wil ik launch control wel gaan uittesten.
Maar ik vroeg me af of dit (bij vaker gebruik) wel goed is voor je wagen... wie heeft hier meer ervaring mee?
Maar ik vroeg me af of dit (bij vaker gebruik) wel goed is voor je wagen... wie heeft hier meer ervaring mee?
- NICO!
- Forumeigenaar
- Type auto: BMW iX3
Re: Launch control
Uuhhh, geen idee, maar misschien dat iemand met DSG even kan helpen?
Groeten, Nico
- Eric H
- Type auto: Golf MK5 Gti
Ik weet wel dat het bij BMW ( E46 M3 met SMGay ) werd geadviseerd om het niet meer dan 5 keer te doen.
Daarna moesten er een aantal delen vervangen worden
Daarna moesten er een aantal delen vervangen worden

Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
-
- Type auto: Gti v 30edition
Tja het zal niet heel erg goed zijn voor de dsg bak.
Maar heb het zelf nu al een keer of 10 gedaan.
En alles is nog steeds heel.
Ik weet het niet, maar heb het idee dat het net zo erg zou zijn
Als je met een hand bak, bij het stoplicht met 3000rpm
Ineens je koppeling laat schieten.
Is ook niet echt goed voor je auto maar zal er ook niet meteen stuk van gaan.
Maar heb het zelf nu al een keer of 10 gedaan.
En alles is nog steeds heel.
Ik weet het niet, maar heb het idee dat het net zo erg zou zijn
Als je met een hand bak, bij het stoplicht met 3000rpm
Ineens je koppeling laat schieten.
Is ook niet echt goed voor je auto maar zal er ook niet meteen stuk van gaan.
De DSG-bak krijgt natuurlijk wel een aardige klap, maar hij zal er echt niet zomaar van kapot knallen. Wat ik niet zou doen, is gewoon 10 keer achter elkaar LC gebruiken. Dan zal de olie van de bak te warm worden, waardoor je denk ik wel de koppelingsplaten snel slijten.
Vag-Com -> Eindhoven
nu we het toch over launch control hebben. zit dit standaard op een Golf V GTI edition 30? ik lees op sommige fora dat het op de meeste Europese auto's al standaard aanstaat. en anders kan je het activeren via vagcom
klopt dit?
klopt dit?
Standaard op de GTI met DSG. Staat aan, hoef je niet te activeren.KlouxOne schreef:nu we het toch over launch control hebben. zit dit standaard op een Golf V GTI edition 30? ik lees op sommige fora dat het op de meeste Europese auto's al standaard aanstaat. en anders kan je het activeren via vagcom
klopt dit?
Gr. Wehoo.

cool! thx Wehoo.
Heb dit toevallig van de week nagevraagd.
Bij een 2 wiel aangedreven auto kun je het wel doen zonder dat de bak daar direct erge schade van ondervindt.
Doe je dit bij een 4 wiel aangedreven voertuig, dan krijgt de bak het veel harder te verduren en zul je sneller schade rijden.
Bij een 2 wiel aangedreven auto kun je het wel doen zonder dat de bak daar direct erge schade van ondervindt.
Doe je dit bij een 4 wiel aangedreven voertuig, dan krijgt de bak het veel harder te verduren en zul je sneller schade rijden.
-
- Type auto: Gti v 30edition
@240
Ja dit zal komen omdat een 2 wiel aangedreven.
Zijn kracht verliest door de wielspin..
Maar goed.. Het zelfde verhaal zou ook weer gelden voor een handbak.
Ja dit zal komen omdat een 2 wiel aangedreven.
Zijn kracht verliest door de wielspin..
Maar goed.. Het zelfde verhaal zou ook weer gelden voor een handbak.
Hmmm... ik heb het nog niet geprobeerd, maar mn handen en voeten jeuken nu! Eerst een leuk stukje asfalt zoeken bij mij in de buurt 

Launch control eindelijk een keer uitgeprobeerd... een beetje teleurstellend/frustrerend dat ie niet rap doorschakelt van 1 naar 2
Wie weet waar dit aan kan liggen??

Komt door de wielspin die je hebt (denk ik). Heb ik ook, denk iedereen wel.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Probeer het nog eens maar dan met de pook in de manueel stand.
Mijn ervaring is bij het gebruik van launch control dat je hem een handje moet helpen.
ongeveer 3 kwart gas op lunch control voet van de rem op het moment dat de auto in beweging (snelheid en toeren overeen komen met zeg 3000-3500 toeren) is schakelen naar 2 en dan voet naar beneden uiteraard nog met enige vorm van beleid. Dan gaat het best prima. kwam op GTI international toch onder de 5 sec 0-100 en 5 sec is wel redelijk de grens voor een voorwiel aandrijver.(uiteraard zonder wheeliebars en al dat soort fratsen).
Maar als ik nu zo naar buiten kijk dan heeft bovenstaand recept ook weinig zin.
Mijn ervaring is bij het gebruik van launch control dat je hem een handje moet helpen.
ongeveer 3 kwart gas op lunch control voet van de rem op het moment dat de auto in beweging (snelheid en toeren overeen komen met zeg 3000-3500 toeren) is schakelen naar 2 en dan voet naar beneden uiteraard nog met enige vorm van beleid. Dan gaat het best prima. kwam op GTI international toch onder de 5 sec 0-100 en 5 sec is wel redelijk de grens voor een voorwiel aandrijver.(uiteraard zonder wheeliebars en al dat soort fratsen).
Maar als ik nu zo naar buiten kijk dan heeft bovenstaand recept ook weinig zin.
Golf MK1 GTI