Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Zoef
Type auto: Golf GTI 6

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Zoef »

Goedenavond,

Hierbij de door JD Engineering gemaakte uitdraai van t eindresultaat :

Afbeelding

Ondanks de regen op de terugreis en t feit dat ie dus al, wist ik niet, al "getuned" was kon ik toch wel duidelijk merken dat ik met iets "anders" ben heen gegaan als
terug. Mannen van JD, bedankt voor de service en t geduldig beantwoorden van al mn vragen, TOP !!!!

Groeten,

Martin
maRRRtinus
Type auto: Audi TTS comp 500

Bericht door maRRRtinus »

Lekker altijd hoor, bijna 100pk meer dan fabrieksopgave :P
Zoef
Type auto: Golf GTI 6

Bericht door Zoef »

Yep, zeker lekker, vooral dat koppel.

Tevens hebben ze de "schakelmomenten" in de D aangepast.
Dus niet meer 50 al naar zn 5, en bij bv rotonde's eerder terugschakelen ipv wachten tot laatse moment en
dan ineens van 5 naar 2. Dat bevalt ook prima, goed advies van Mark (en t JD team)
MrJ
Type auto: Golf V Gti

Bericht door MrJ »

Gisteren een gehele Milltek bij ProcarTuning in Aalsmeer geplaatst en vandaag het rondje Hans Sloot + JD.

Eindresultaat 293pk. :) Zonder bio ethanol liep deze op 272pk, maar met 10% bio ethanol erbij liep de motor in ene zoveel beter! :o

Afbeelding
Golf V GTi 2007
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
R32Amsterdam
Type auto: Golf 6 R

Bericht door R32Amsterdam »

Update: Audi S3 JD stage 2 + Forge Twin Intake: 366,8PK 481NM

Afbeelding
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

Heerlijk vermogen zeg. Toch een pak meer dat je erbij krijgt door die intake. Heel veel plezier. Heb je al een sachs koppeling oid?
Groet, René.
R32Amsterdam

Renekesgti schreef:Heerlijk vermogen zeg. Toch een pak meer dat je erbij krijgt door die intake. Heel veel plezier. Heb je al een sachs koppeling oid?
Groet, René.
Dankje Renekesgti! Nee, met bio-ethanol begint mijn koppeling al af en toe te slippen. Bijna versleten dus!!! Ik zat te kijken naar een Spec setje bij XTmotorsport.
Ken je die toevallig?
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

Spec is gewoon zeer goed spul.
R32Amsterdam

Schippersss schreef:Spec is gewoon zeer goed spul.
Thanks, dacht ik al. Dat wordt hem dus :P!
Renekesgti
Contacteer:

Spec is inderdaad een goeie keuze. Volgens mij heb ik gelezen dat de pedaaldruk een stuk minder is dan bij een SRE set van Sachs. Mijn vriendin reed niet zo graag meer in de GTI na de nieuwe koppeling. Ach ja...... :)
Golf88

Bericht door Golf88 »

Renekesgti schreef:Spec is inderdaad een goeie keuze. Volgens mij heb ik gelezen dat de pedaaldruk een stuk minder is dan bij een SRE set van Sachs. Mijn vriendin reed niet zo graag meer in de GTI na de nieuwe koppeling. Ach ja...... :)
Dan dus toch maar voor een SRE of Sachs gaan begrijp ik? :lol:
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

Renekesgti schreef:Spec is inderdaad een goeie keuze. Volgens mij heb ik gelezen dat de pedaaldruk een stuk minder is dan bij een SRE set van Sachs. Mijn vriendin reed niet zo graag meer in de GTI na de nieuwe koppeling. Ach ja...... :)
Dit klopt, hoor menige over dat het pendaal aanvoelt als oem met een spec.
NielsED30
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Contacteer:

Bericht door NielsED30 »

Heb zelf al is met spec stage 3+ koppelingen gereden, maar het is iets zwaarder als OEM maar een stuk soepeler dan Sachs.. Erg mooi spul en rijd goed!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
ferry
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Bericht door ferry »

Afbeelding

Gisteren bij jd geweest voor mijn edition 30 uit 2008.
Dit is stage 2 met een katmod.
Dit is alleen op euro 98 geen toevoegingen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
R32Amsterdam

ferry schreef:Afbeelding

Gisteren bij jd geweest voor mijn edition 30 uit 2008.
Dit is stage 2 met een katmod.
Dit is alleen op euro 98 geen toevoegingen.
Mooie score!!! Op ultimate 98 loopt mijn S3 stage 2 360PK 471NM.
O2RS
Type auto: Audi S4 Avant

Bericht door O2RS »

Maar jij hebt een dikke intake en een grotere downpipe, niet helemaal een eerlijk vergelijk natuurlijk ;)
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ferry

Bericht door ferry »

Daar zit het verschil duidelijk in. Ik vond het vrij veel geld voor relatief weinig vermogen. Maar als ik het zo lees zit er meer verschil in als ik dacht. Misschien maar weer terug naar jd haha
Ex edition 30
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

ferry schreef:Daar zit het verschil duidelijk in. Ik vond het vrij veel geld voor relatief weinig vermogen. Maar als ik het zo lees zit er meer verschil in als ik dacht. Misschien maar weer terug naar jd haha
En waarschijnlijk ook wel wat vervuiling en misschien ook een wat slechtere 98. Is er niet getest met wat bio erbij?
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

R32Amsterdam schreef:Mooie score!!!
Punt. :D
ferry schreef:Daar zit het verschil duidelijk in. Ik vond het vrij veel geld voor relatief weinig vermogen. Maar als ik het zo lees zit er meer verschil in als ik dacht. Misschien maar weer terug naar jd haha
Met volledige 3" milltek ga je wellicht naar de 340/350 pk.
Heb je DSG stage 1 ook?

Voor deze stage 1,5 (zeg maar), heb je toch een prachtig resultaat?
Gewoon lekker van genieten! :D
Afbeelding
Edition30

Bericht door Edition30 »

Inderdaad Ferry, wat Crokke ook zegt, verwacht geen wonderen dat je er 40 pk bij krijgt. Zelf heb ik ook een stage 1,5 en heb dacht ook 323 pk. Mijn motor bleek (later) echter behoorlijk vuil te zijn en ook een injector had waarschijnlijk toen al problemen. Kijk maar in het rollenbank topic (1e post) wat Ed30's zo'n beetje doen. Je komt inderdaad op zo'n 340 a 350 pk uit. Kost je dus wel een andere downpipe, een andere intake en hertuning.
Gr. Renco

ferry

Bericht door ferry »

Met die spullen en kop reinigen moet het voor mij ook goed te halen zijn. Kop zal idd wel vervuild zijn. Ik had 98 bij de bp getankt net voor lochem geen idee of dat goede brandstof is. Ik heb er specifiek voor gekozen om er geen toevoegingen bij te doen. Omdat ik zelf niet wil gaan mengen. Dan zou het er leuk uitzien op de uitdraai maar rijd ik vervolgens toch op dit vermogen.
Ex edition 30
Renekesgti
Contacteer:

ferry schreef:Met die spullen en kop reinigen moet het voor mij ook goed te halen zijn. Kop zal idd wel vervuild zijn. Ik had 98 bij de bp getankt net voor lochem geen idee of dat goede brandstof is. Ik heb er specifiek voor gekozen om er geen toevoegingen bij te doen. Omdat ik zelf niet wil gaan mengen. Dan zou het er leuk uitzien op de uitdraai maar rijd ik vervolgens toch op dit vermogen.
Als dit de BP is waar al een draadje over loopt zou het best eens kunnen dat je een slechte kwaliteit 98 hebt getankt.
Edition30

Bericht door Edition30 »

ferry schreef:Met die spullen en kop reinigen moet het voor mij ook goed te halen zijn. Kop zal idd wel vervuild zijn. Ik had 98 bij de bp getankt net voor lochem geen idee of dat goede brandstof is. Ik heb er specifiek voor gekozen om er geen toevoegingen bij te doen. Omdat ik zelf niet wil gaan mengen. Dan zou het er leuk uitzien op de uitdraai maar rijd ik vervolgens toch op dit vermogen.
Dat is ook wel zo, maar als je wat bio bijmengt weet je of de benzine die je had getankt wat minder was en weet je wat de motor presteert met een goed brandstof mengsel. Ik kwam met bio uit op 333 pk. En misschien kom ik nu met de nieuwe injector en reiniging in de richting van de 330 pk. Maar de auto gaat nu ook als de brandweer en die volledige stage 2 zal niet een wereld van verschil maken. Al zal deze net wat vlotter reageren op het gas en een leuker geluid produceren (al kan je voor dat geluid kiezen voor diverse goedkopere opties).
Gr. Renco

ferry

Bericht door ferry »

Ik had idd al het 1 en ander gelezen over die bp. Geluid is voor mij goed. Tussen gas van de dsg is nu al wat beter te horen. Misschien als er nog eens een meeting bij jd komt. Een keertje op de bank met bio erbij. En misschien nog wat aanpassen. Maar zoals het nu is ben ik dik tevreden. En verschillende brandstoffen kwa 98 ontlopen elkaar denk ik niet met 10 pk. Dus het verschil op straat zal bijna tot niet voelbaar zijn.
Ex edition 30
Koreaan

Bericht door Koreaan »

Afgelopen weekend met het Skoda Forum bij Vag techniek wezen rollen, komen alleen maar pk's bij :)
best netjes met alleen een kat mod en k&N typhoon!

Brandstof is 98 gemixt met 4 ltr bio-ethanol

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”