Bij JD geweest pagina 5
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Bij JD geweest pagina 5
Nu ben je toeminste gerust gesteld en hoef je ook niet meer te twijfelen!
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Bij JD geweest pagina 5
ja idd ! het is echt een hele gerust stelling .. Ben van plan om eens te gaan kijken voor een leuk filter over een tijdje en volgend jaar dan chippen .. ik zag net deze op internet is best een aardige prijs tegenover de andere merken .. deze is van k&n is dit iets ???
http://uspmotorsports.com/product_info. ... cts_id=705
http://uspmotorsports.com/product_info. ... cts_id=705
Re: Bij JD geweest pagina 5
K&n is qua merk niets mis mee. Maar zou eens kijkem naar de carbonio dan. De carbonio en de twintake zijn volgens mij toch wel de aanraders momenteel.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Bij JD geweest pagina 5
Denk dat die k&n best een goede filter is.
Carbonio.. Heb je bij een gti v nog steeds je orginele luchtfilter mat!
Twintake is wel mooi maar ben je wel je motor afdekplaat kwijt.
Persoonlijk vind ik bijde optie te duur voor wat je er voor krijgt.
Echter zou ik een keuze mogen maken zou ik denk ik wel voor de twintake gaan.
Carbonio.. Heb je bij een gti v nog steeds je orginele luchtfilter mat!
Twintake is wel mooi maar ben je wel je motor afdekplaat kwijt.
Persoonlijk vind ik bijde optie te duur voor wat je er voor krijgt.
Echter zou ik een keuze mogen maken zou ik denk ik wel voor de twintake gaan.
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Bij JD geweest pagina 5
Wat heeft toch iedereen met die motor afdekplaat 
Alleen maar extra koeling als die weg is, haha
Heb zelf een twintake ben er super tevreden mee !
Geluid van de turbo die je hoort ^^ en het afblazen is en blijf geweldig

Alleen maar extra koeling als die weg is, haha
Heb zelf een twintake ben er super tevreden mee !
Geluid van de turbo die je hoort ^^ en het afblazen is en blijf geweldig
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Bij JD geweest pagina 5
Precies, groot onding die moterafdekkingsplaat bij de golf 5 gti/ ed35 / golf R20. Zou alleen maar blij zijn als dat ding weg is.
50% van de golf 5 gti's van 5 jaar of ouder hebben allemaal scheuren in die luchtfilter bak zitten, dit door monteurs die hem te hard losrukken en geen vet aan de rubbers doen bij het terug plaatsen. Bovendien moet dat ding elke keer los (tijdrovend) op het moment dat je een bougietje of bobine moet vervangen of andere delen rondom de motor.
Daarbij is de filterbak bij hoge vermogens echt te krap.
Van de week een Duitse S3 TFSI met GT2871 afgesteld, deze kwam niet verder dan 369pk met de geheel originele luchtfilterbak. Na vervanging door een pipercross open kit (zelfde setup als de twin intake maar dan met een open filter). Deed die wagen net 400pk.
50% van de golf 5 gti's van 5 jaar of ouder hebben allemaal scheuren in die luchtfilter bak zitten, dit door monteurs die hem te hard losrukken en geen vet aan de rubbers doen bij het terug plaatsen. Bovendien moet dat ding elke keer los (tijdrovend) op het moment dat je een bougietje of bobine moet vervangen of andere delen rondom de motor.
Daarbij is de filterbak bij hoge vermogens echt te krap.
Van de week een Duitse S3 TFSI met GT2871 afgesteld, deze kwam niet verder dan 369pk met de geheel originele luchtfilterbak. Na vervanging door een pipercross open kit (zelfde setup als de twin intake maar dan met een open filter). Deed die wagen net 400pk.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Bij JD geweest pagina 5
Dat was die s3 die een beetje verder achter stond he .. ook een mooie auto
!! Maar dat een filter zo veel verschil kan maken is toch wel appart . En ja die afdek kap is ook niet alles en idd lastig je moet er echt hard aan trekken voor dat die eraf gaat niet raar dat die dingen dan scheuren ..
Maar effe over die K&n filter van de link bovenaan .. die buizen zijn het zelfde en het filter is goed maar is er dan geen vermogen verlies omdat je het RAM-AIR effect niet meer hebt ?? Dat vroeg ik me namelijk nog af .. voor de rest is dit echt een goede prijs ook omdat de dollar op dit moment niet veel waard is ..

Maar effe over die K&n filter van de link bovenaan .. die buizen zijn het zelfde en het filter is goed maar is er dan geen vermogen verlies omdat je het RAM-AIR effect niet meer hebt ?? Dat vroeg ik me namelijk nog af .. voor de rest is dit echt een goede prijs ook omdat de dollar op dit moment niet veel waard is ..
Re: Bij JD geweest pagina 5
Carbonio is 20 dollar duurder 
http://www.goapr.com/products/intake_ca ... 0tfsi.html
De Carbonio heeft niet de originele mat. Maar een pipercross o.i.d. Ik denk wel dat je het ram-air effect zal missen, het filter is ook niet afgeschermd en kan best wat warmte naar binnen krijgen. De BSH oplossing is dan al iets beter denk ik.
http://www.bshspeedshop.com/bshstore/pr ... d08.5.html

http://www.goapr.com/products/intake_ca ... 0tfsi.html
De Carbonio heeft niet de originele mat. Maar een pipercross o.i.d. Ik denk wel dat je het ram-air effect zal missen, het filter is ook niet afgeschermd en kan best wat warmte naar binnen krijgen. De BSH oplossing is dan al iets beter denk ik.
http://www.bshspeedshop.com/bshstore/pr ... d08.5.html
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Bij JD geweest pagina 5
Die van BSH is zeker niet slecht !!Nog beter eigenlijk dan komt er tenminste koude lucht bij . Ja de carbonio is zeker wel mooi enzo dat carbon maar wil eigenlijk ook wel van die afdekplaat af .. hij trilt, hij bedekt de moter zodat je niet meteen iets kan zien als je lekkage hebt ofzo en altijd die hantier met eraf en erop .. En het er kan meer lucht door zon open systeem als die afdekplaat dat is ook wel een voordeel lijkt me ..
Niet om de carbonio slecht te praten he helemaal niet zal zeker een fijn dingetje zijn !!
Niet om de carbonio slecht te praten he helemaal niet zal zeker een fijn dingetje zijn !!
Re: Bij JD geweest pagina 5
Ben het wel met je eens hoor, mijn carbonio komt denk ook in de verkoop. Wil zelf de twintake denk wel eens proberen. Probeer je alleen K&N uit je hoofd te pratenChris5gti schreef:Die van BSH is zeker niet slecht !!Nog beter eigenlijk dan komt er tenminste koude lucht bij . Ja de carbonio is zeker wel mooi enzo dat carbon maar wil eigenlijk ook wel van die afdekplaat af .. hij trilt, hij bedekt de moter zodat je niet meteen iets kan zien als je lekkage hebt ofzo en altijd die hantier met eraf en erop .. En het er kan meer lucht door zon open systeem als die afdekplaat dat is ook wel een voordeel lijkt me ..
Niet om de carbonio slecht te praten he helemaal niet zal zeker een fijn dingetje zijn !!

Er zijn dus betere totaal oplossingen die gebruik maken van K&N filters

Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Bij JD geweest pagina 5




Re: Bij JD geweest pagina 5
Misschien is Simota een nette oplossing voor je: http://www.simota.com.au/
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Re: Bij JD geweest pagina 5
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Bij JD geweest pagina 5
Maar die simota is met behoud van de afdek kap he ?? Kon er maar eentje vinden voor de golf maar er staat niet bij welke afbeelding erbij hoord
Of ik heb niet goed genoeg gekeken .

- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Bij JD geweest pagina 5
Ik heb al verschillende keren op 1.8T motoren, een simota airbox verwijderd, omdat deze slechter werkte dan de originele luchtfilterbak. Heb zelf dus niet hele goede ervaringen met deze producten.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Bij JD geweest pagina 5
Ondanks dat ik eerst me afdekplaat wou behouden..
Wil ik hem nu ook al een tijdje kwijt... Kan de motir inderdaad beter zijn warmte kwijt.
En je kan overal makkelijker bij!
Gaf alleen aan dat je met een carbonio nog steeds je orginele lucht filter bak houd..
En of je daar dan een pippercros of k&n mat in doet lijkt mijn wienig verschil te geven.
Maar als je inderdaad zelf mooi kan lassen.. Zou ik daarvoor gaan!
Mooie grote alluminium box met daarin een groot filter.. En een opening aan de kant van de gril..
Zal denk ik mits je het netjes doet netzo goed werken als een twintake of welk ander systeem..
Als je maar zorgt dat ie makkelijk en vrij lucht kan aanzuigen.
(of op de buis nu forge staat of home made.. Als je diameter het zelfde is zou het ook dezelfde werking hebben)
Wil ik hem nu ook al een tijdje kwijt... Kan de motir inderdaad beter zijn warmte kwijt.
En je kan overal makkelijker bij!
Gaf alleen aan dat je met een carbonio nog steeds je orginele lucht filter bak houd..
En of je daar dan een pippercros of k&n mat in doet lijkt mijn wienig verschil te geven.
Maar als je inderdaad zelf mooi kan lassen.. Zou ik daarvoor gaan!
Mooie grote alluminium box met daarin een groot filter.. En een opening aan de kant van de gril..
Zal denk ik mits je het netjes doet netzo goed werken als een twintake of welk ander systeem..
Als je maar zorgt dat ie makkelijk en vrij lucht kan aanzuigen.
(of op de buis nu forge staat of home made.. Als je diameter het zelfde is zou het ook dezelfde werking hebben)
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Bij JD geweest pagina 5
ja zon kasje maken zal vrij lastig zijn denk ik omdat het er een filtermat perfect in moet passen ..Het zou me wel lukken maar dat is echt heel veel werk en tijd , meschien zon konisch filter van k&n pakken die op een buis maken voor de luchtinlaat . zo blaast de lucht direct tegen het filter (in het filter ) . Dan krijg je het zelfde idee als die bsh filter aleen gaat die dan niet de bocht om bij de accu maar rechtdoor voor de grille waar de lucht naar binnen komt . zou wel een idee zijn denk ik .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten